alenemor og vil ha nr. 2

~StRaToS~

Forumet er livet
Hallois allesammen!! Er alenemor med overgangsstønad som eneste inntekt. Så har jeg veldig lyst til å skaffe en lillesøster eller lillebror til min kjære sønn. Er det noen av dere som har fått nr. 2 mens dere fortsatt fikk overgangsstønad for nr. 1? Var dette et problem med trygdekontoret? Godtar tr.kontoret dette? Hadde vært hyggelig å høre fra mødre i samme situasjon..

Jeg har ikke piling på det du spør om men jeg lurer bare på en ting.
Hvis du er alenemamma hvordan skal du da få søsken til ditt barn?????

Det burde ikke være et problem. Klarer meg utrolig greit uten en mann i mitt liv. Er det noen der ute som føler det samme som meg angående hvor viktig det er med nære søsken?

Kan nok ikke svare deg på spørsmålet ditt, men tror du beholder overgangsstønaden. Lurte på om du tenker på adopsjon alene, eller "lurer" du en mann? Tror deg på at dere klarer dere fint uten en mann i livet deres.

Jeg ville ikke kalt det å lure en mann,men skjønner hvor du skal hen. Jeg tenkte mere på å bli gravid selv om jeg ikke har en fast kjæreste. Det er jo ikke første gang det har hendt...:)

ORIGINAL: mammaen til Akan

Jeg ville ikke kalt det å lure en mann,men skjønner hvor du skal hen. Jeg tenkte mere på å bli gravid selv om jeg ikke har en fast kjæreste. Det er jo ikke første gang det har hendt...:)

Kan jeg spørre:
Hvordan tenker du deg å gå fram? Møte en på byen, også "tilfeldigvis" ha sex?

Blir ikke det feil? Har du virkelig sammvittighet til å "lure" en mann? Så grusomt da.
Tenk deg nå litt om, tenk om han ikke vil ha barn da?

ORIGINAL: kjersti:)

Tror ikke jeg hadde klart å gjøre noe sånt helt bevisst! Greit det kan skje uhell, men stakkers mann! håper han du tar med hjem har fornuft til å bruke kondom! Eller skal du si du går på pillen!?

Signerer!

fælt så negative folk kan være! Det er vel enkelt for dere å rakke ned på andre når dere selv har det godt. Dere har barnefaren hos dere tipper jeg....?? Tror ikke dere at jeg skulle ønske at vi var en hel familie? Mor, far og barn. Men slik ble det ikke. Han valgte å drite i oss. Men det skal ikke stoppe meg i å få en gullunge til. Vil at sønnen min skal ha noen å stole på og noen å leke med bortsett fra meg. Han skal ikke få lov til å bli ensom...... slik hans mor er.

Tror ikke at det er meningen å være negative, det er tross alt ditt liv, men vi lurer vel bare på om du har tenkt skikkelig igjennom dette. Det er vel bedre å finne en kjærest først å så få barn, da slipper både du og sønnen sin å være ensome...? Lykke til uansett

Idag finnes det ikke noen sterotyp oppskrift på en familie... homofile skaffer barn,mennesker skifter kjønn etter å ha fått barn,noen kvinner reiser fra barna sine,det gjør også menn..

det som verre er,mennesker mishandler barn psykisk/fysisk......
de som ønsker seg barn kan ha vanskeligheter med å få oppfylt drømmen,de som ikke skulle hatt barn får fler og fler....

at du som alenemamma vil ha fler ser jeg ikke som noe negativt,men er kanskje en smule uenig i fremgangsmåten.... det finnes vel andre måter å gjøre det på?!

Har du helt mistet troen på kjærligheten..?!

mener bare at nå når vi snart er ved året 2006 så håper jeg at flere mennesker vil se positivt på at homofile får barn,at mennesker som kanskje ikke finner seg partnere etter 30 år ønsker å få barn alene (sædbank?!?!)...

det finnes mange fantastiske mennesker som jeg kjenner som jeg gjerne skulle født frem barn for,men også mange jeg kjenner til som aldri skulle hatt barn i det hele tatt...

Faren min forlot oss da jeg var 5 år. Har vokst opp uten han og har med hånda på hjerte ikke savnet en far. Min mor var både mor og far for oss. Den rollen har jeg tenkt å oppfylle for mine barn. Du har ingen rett å kalle meg egoistisk siden du ikke kjenner meg og siden du ikke er i samme situasjon. folk tenker annerledes når de faktisk er i en slik sit.

Jeg forstår deg egentli godt....., men er nok enig med noen av de andre her at dette er vel ikke riktig den beste måten å ordne seg flere barn på... Lykke til, håper det ordner seg for deg.

Greit at du vil ha flere barn, men fremgangsmåten syntes jeg er helt hårreisende. Rett og slett egoistisk. Tenk om det var deg som hadde blitt brukt på denne måten... Syntes VELDIG synd å den stakkaren som blir lurt!! Du vet ikke hva fremtiden har og tilby. Syntes ikke du skal kaste deg på en rask løsning, bare fordi du og sønnen din er ensomme.

jo, jeg vet hva du mener..veldi godt..har heller ikke hatt en far hos meg, no e det min tur å få barn, faren ekje e sammen me lenger,
men ÆRLIG talt..er du så desperat etter en ny unge at du ikke kan vente til du finner en som faktik vil dele gleden med deg??? e har klart me fint uten en pappa sjøl, men i utgangspunktet så e jo det best å være to om en unge..
fremgangsmåten din virka jo heilt bak mål...
det er sånne om deg so gjør skam på oss alenemødre!!!!

tenk å lure en mann til å bli pappa..tenk om han ikke vil..da er det DIN feil at ungen din ikke har en far som stiller opp..hadde mora mi gjort nokke sånt, så hadde e vært skuffa i allefall...

Ja jeg er heldig som er sammen med faren til begge mine barn (den som er født og den som er inni)
Jeg lurte bare på hvordan du hadde tenkt å gjør det og det har du svart på.
Men tenk om du finner en heller du kunne tenke deg og dele livet med å få barn med eller er det helt utelukket????
Unger krever sitt når det gjelder oppfølging og da er det greit å være to men det er kun du som bestemmer så du må ha lykke til med ditt valg.

Nei dette orker jeg ikke mere. Her prøver jeg å dele mine tanker og mine ønsker med dere også kommer dere med stygge bemerkninger. Jeg gjør ikke skam på alenemødre!! Jeg er et forbilde for alle som blir gravide og faren stikker av!! Jeg beholdte faktisk ungen min og jeg har oppdratt han alene i snart 2 år. Synes ikke jeg fortjener å føle meg dårlig av å lese innleggene deres bare på grunn av at jeg vil ha en unge til.... Jeg vet ikke hva jeg skal si lenger... Noen av dere kan være så barnslig. det er kanskje lett å oversnakke seg når man ikke står ansikt mot ansikt??

Jeg spurte bare om det var utelukket hvis du fant en ikke noe mer.
Full respekt for du har tatt deg av gutten din og om du vil ha flere er det kun du som bestemmer ikke vi her inne.
De andre jenten tenker nok bare på den mannen som blir lurt men så lenge du ikke ser han igjen eller har kontakt med han så har jo ikke det noen betydnig. Synes bare du ikke kan kreve penger av han [;)]

Men masse lykke til [:D]

åå nei! penger vil jeg ikke ha fra han! ikke noe annet en et par sædceller...en er vel nok...:)

Back
Topp