Alenemor og ingen venner med barn.

lillespire1234

Flørter med forumet
Hei, jeg er alene med lille.. å lurer på hva folk finner på om dagene?
Jeg trenger tips for her hjemme er det veldig lite støv fortiden for å si det sånn.. eneste jeg finner på er å rydde/vaske å leker med lille. triller en tur for å få tiden til å gå.
Vennene er opptatt med kjærester og familie og jobb/skole så føler meg ganske alene..
 
Har ikke helsestasjonen tilbud om barselgruppe?

Selv har jeg funnet folk i nærområdet her inne, som jeg også møter på dagen ;)
 
Har ikke helsestasjonen tilbud om barselgruppe?

Selv har jeg funnet folk i nærområdet her inne, som jeg også møter på dagen ;)


Det ble satt sammen en barselgruppe, men jeg følte meg så utenfor.. ingen av de andre var aleneforeldre og noen hadde flere barn. En gang var det bare meg som møtte opp :/.
 
Aha :)
Nå begynner barna å bli ganske store, så jeg ville sjekket (hør på helsestasjonen eller sjekk nettsidene til kommunen) hva som finnes av tilbud på dagen.
Her har vi
Babysvømming
Åpen barnehage
Barnesanggrupper

Noe er i regi av menigheten, men det er hvertfall sosiale møtepunkter :)

Vi har såpass rutine her, at mye av dagen går med til soving og spising for lille, mens jeg får søkt jobber, svart på mail, ringt folk jeg ikke hr snakket med på lenge osv :)
Og en eller to dager i uka prøver vi å møte andre barn for lilles del ;)

Siden din barselgruppe ikke fungerte for deg, kan du jo spørre helsesøster om det er en annen du kan være med i?
 
Aha :)
Nå begynner barna å bli ganske store, så jeg ville sjekket (hør på helsestasjonen eller sjekk nettsidene til kommunen) hva som finnes av tilbud på dagen.
Her har vi
Babysvømming
Åpen barnehage
Barnesanggrupper

Noe er i regi av menigheten, men det er hvertfall sosiale møtepunkter :)

Vi har såpass rutine her, at mye av dagen går med til soving og spising for lille, mens jeg får søkt jobber, svart på mail, ringt folk jeg ikke hr snakket med på lenge osv :)
Og en eller to dager i uka prøver vi å møte andre barn for lilles del ;)

Siden din barselgruppe ikke fungerte for deg, kan du jo spørre helsesøster om det er en annen du kan være med i?


Bassenget her åpner i oktober (sommerstengt fra påske til høstferien sånn cirka) men det er en plan når det åpner.
Tror ikke barnehagene har noe opplegg med åpen barnehage dessverre..
Barnesang og sånn i menigheten er for de som er litt eldre igjen..
Det ble opprettet trillegruppe på facebook for de med barn i kommunen men fungerte ikke dessverre..
 
Bassenget her åpner i oktober (sommerstengt fra påske til høstferien sånn cirka) men det er en plan når det åpner.
Tror ikke barnehagene har noe opplegg med åpen barnehage dessverre..
Barnesang og sånn i menigheten er for de som er litt eldre igjen..
Det ble opprettet trillegruppe på facebook for de med barn i kommunen men fungerte ikke dessverre..
Her i kommunen er det normisjon som styrer med åpne barnehager, og ikke barnehagene :)
Kan være de har noe i deres kommune også?
Der er det sånn at man må være der sammen med barna når man er der ;)
 
Takk for tipset, ser det meste foregår med over en times kjøring vær vei for oss.. bor ikke så lokalt for å si det sånn..

Hvor bor du? Jeg er trønder selv men Trøndelag er jo stort...
 
Takk for tipset, ser det meste foregår med over en times kjøring vær vei for oss.. bor ikke så lokalt for å si det sånn..
Skjønner. Men ta kontakt allikevel, kan godt være de vet om andre single foreldre i ditt område og kan "knytte" dere sammen! :)
 
Ikke la deg skremme av alder - det viktigste er at man har noe til felles, og det har du med de som har barn. Du må være åpen for å slippe inn mennesker du kanskje ikke ville ha hatt så mye til felles med før du fikk barn. Du har jo ingenting å tape. Har man barn har man alltid noe å snakke om :)
 
Føler meg litt som i din situasjon. Jeg er 38 år og alle andre har store barn utenom meg, så jeg føler meg ganske alene. Jeg har mannen men han er på jobb hele dagen. Jeg tar med meg lille i åpen barnehage ❤️ Der er det babysang og det er veldig sosialt for oss voksne også. Det anbefaler jeg deg på det sterkeste :)
 
Back
Topp