alenemor med overgangsstønad og gravid på nytt med samme far!

emk23

Forelsket i forumet
hei jeg fikk en datter med min x for 11mnd siden,vi har ikke vert sammen siden før hun ble født. men når han har vert og sett henne osv.. har vi "kost" oss litt og det førte til enda en graviditet er i uke 14nå...

vi fungerer ikke som kjærester men er gode venner:)
det som er problemet er jo at jeg har penger fra trygdekontoret som enslig forsørger... hva vil de si nå da? når jeg får barn med samme mann men ikke er sammen med han? hva tror dere? er redd for dette jeg... hva skal jeg si? mange spørsmål på en gang men.

takker for svar hvertfall

hm ikke lett, får håpe du ikke kommer til en saksbehandler som nekter og tro på deg!! sjedde d samme veninna mi, men ho tok abort pga d var bare venner :-( 

takk for svar jeg akter ikke å ta abort selv om de ikke tror meg,herregud! det må da være lov å ha sex med hvem man vil???? blir så sur på disse lovene. :=)

hmm trneger du å si at det er han som er faren da?eller det må du jo..du får ringe anonym til trygde kontoret å spørre åssen det liggaer ann når det gjelder det,di kommer nok til å stuse litt ja.

Ei som gikk I klassn min er oppi det samme som deg.
Hun fikk baby med typen, Det ble slutt, Og di hadde seg en gang og da ble det en ny baby.
Men veit Ikkje helt hvordan hun pengemessig har ordnet det..... [:D]

De har ikke noe med det på trygdekontoret - om de spør (noe de ikke har noe med å gjøre egentlig) så kan du si at dere prøvde å finne tilbake igjen, men at det ikke fungerte.... Det må da være bedre å ha to barn med samme mann enn å komme og være gravid med en ny mann. Bare gå inn med hevet hode - og ikke la noen se ned på deg!!

takker for svar og er egentlig enig,man må jo få ha sex med hvem man vil. og jeg tar ikke abort bare pga hva trygdekontoret vil si! og så lenge vi ikke kan være sammen ¨så er det ikke noe å gjøre med. bare litt redd pga jeg har lest om mange som har blitt tatt for såkalt trygdesvindel...men jeg gjør jo ikke det,er ikke sammen vi. men redd likevel

har du ikke fylt ut ett skriv der du bekrefter at du er alene mor og at du ikke har ekteskapslig forhold med barnefar?
Du må være ops på at de kan tro at du har lurt systemet. Kjenner en som fikk overgangstønad selv om hun var sammen med barnefar(hun løg å sa de ikke var det) da hun fikk barn nummer 2 med samme fyr så fikk hun store problemer med trygdekontoret og hun fikk beskjed om at det kunne hende at hun måtte betale tilbake endel av stønaden hun hadde fått. Jeg vet ikke hvordan det gikk med henne til slutt, for jeg flyttet fra det nabolaget.

Men ønsker deg lykke til og håper de ikke begynner å tulle seg....

Hei!

Jeg har jobbet litt med dette før og desverre er det slik at der finnes mange som prøver å lure systemet og få penger de ikke har krav på.  Dette gjelder jo ikke deg vist dere ikke bor sammen.  Pengene du mottar fra trygdekontoret er et forskudd på barnebidrag.  Spørsmålet er egentlig om han betaler barnebidrag?  Vist han gjør det skulle det ikke være noen problemer, men vist han ikke betaler og du mottar bidragsforskudd kan det være at trygdekontoret vil reagere.  Da må du bare forklare hva som har skjedd (det vil ikke være første gang!!!) og vist de ikke tror deg så hadde jeg fått han til å gi deg noen bevis på at dere ikke bor sammen som feks hans husleie kontrakt/be dem skjekke folkeregisteret for adresse osv. Du kan også ringe til Riks Trygdeverket og høre med dem.  Du kan sikkert være anonym.  Håper dette hjelper.  Som regel er folk på trygdekontorene der for å hjelpe deg. Desverre er det mange som utnytter systemet og prøver å lure til seg penger de ikke har krav på og som resten av samfunnet må betale.  Men Trygdekontoret er der for å hjelpe!!!

BKA

Back
Topp