Alenemødrestudenter!

¤Woolfmother¤

Forumet er livet
Hvor mange er vi?

Hvis du hadde visst hvor mye jobb det er å studere når man alene med barn, ville du gjort det igjen da?

Jeg tror ikke jeg ville gjort det. MEN om jeg hadde hatt mulighet til å studere uten å jobbe hadde jeg muligens gjort det...

Nei jeg hadde ikke gjort det om igjen, men jeg ville heller ikke jobbet ved siden av studiene om jeg kunne sluppet.. Det måtte i såfall ha vært KUN for arbeidserfaringens skyld - ikke fordi jeg MÅTTE pga pengene...

Jeg hadde gjort det om igjen! :D

Trives jeg, selv om det blir litt mye stress og lite søvn pga ungene da.
Jeg har jo ingen i nærheten til å passe ungene.

Men jeg synes ikke det er så fryktelig mye å gjøre eller så veldig vanskelig.

så heldig du er! Jeg syns det er fryktelig mye å gjøre OG jeg syns mye av det er vanskelig.... Men jeg kommer til å fullføre altså! Tror bare ikke jeg ville valgt det om igjen, om jeg hadde visst på forhånd hva jeg gikk til... Gjentar meg selv, hadde jeg sluppet å jobbe kunne jeg kanskje gjort det ;)

Åja du jobber i tillegg og? Kudos!

Jeg vil egentlig jobbe da, men jeg har ikke mulighet:P
Kunne tenkt meg noen vakter på sykehuset...

Jeg er!

Hadde glatt gjort det igjen. Nå har jeg bare ekstrajobb annenhver helg da, med mulighet for å lese på jobben når det lar seg gjøre.
Jeg syns ikke det er sååå stress egentlig, bortsett fra i eksamensperiodene da :p

Jooda, hadde jeg fått valget, hadde jeg nok tatt studiene før barna! Men, den gang ei, barna kom først, og jeg trives som student, med 80% jobb ved siden av.. kan til tider bli mye, men jeg er på vei til Bachelor isåfall!!

wooow!!! 80% jobb ved siden av!! *bøyer seg i støvet*
jeg jobber bare 40% og sliiiiiter om dagen altså!
Syns det er så mange arbeidskrav og ditter og datter at jeg føler jeg ikke strekker til!

Det er jo overkommelig, men slitsomt. Har ikke noe særlig overskudd...
Men det går jo ;)

På en annen side, det er vanskelig å tjene penger uten utdanning. Når man er alene så trenger man å tjene penger (man gjør det når man er to også det er ikke det jeg mener)

Om man vil tjene mye penger uten utdannelse må man være villig til å jobbe mye mer enn hva jeg kan klare som alenemor til to. SÅ totalt så er hver tåre verdt det ;)

¤Woolfmother¤ skrev:
wooow!!! 80% jobb ved siden av!! *bøyer seg i støvet*
jeg jobber bare 40% og sliiiiiter om dagen altså!
Syns det er så mange arbeidskrav og ditter og datter at jeg føler jeg ikke strekker til!

Det er jo overkommelig, men slitsomt. Har ikke noe særlig overskudd...
Men det går jo ;)

På en annen side, det er vanskelig å tjene penger uten utdanning. Når man er alene så trenger man å tjene penger (man gjør det når man er to også det er ikke det jeg mener)

Om man vil tjene mye penger uten utdannelse må man være villig til å jobbe mye mer enn hva jeg kan klare som alenemor til to. SÅ totalt så er hver tåre verdt det ;)

haha, er helt enig at det er tungt,men kunne ikke takke nei til den perfekte jobben, selv om det bare er et vikariat.. Så når BF har barna, jobber jeg inn alt det jeg må, leser skole, og ordner med alt annet som jeg ikke har fått gjort.. så er på en måte ille effektiv da!!

Og ja, det å ha jobb under utdanning er for meg viktig, det å være fulltidstudent passer meg ikke, selv om jeg må gå et ekstra år på skolen for å bli ferdig.. SÅ, siden vi har barn, er vi bare nødt til å være supermammaer, og stupe sliten, men fornøyd til sengs hver kveld.. hehe!!

Ja, men jeg skulle nok tatt meg selv i nakken og vært strukturert fra første dag dersom jeg hadde startet om igjen. OG valgt et annet studie.

Jeg skulle absolutt ønske at jeg hadde studert før jeg fikk barn, men da passet det ikke sånn. 
Da jeg begynte å studere var jeg ikke alenemamma, så økonomisk hadde jeg det bedre da, og klarte meg uten studielån. Nå som jeg er alene må jeg ta studielån, men klarer meg egentlig greit allikevel siden jeg går deltid, og kan jobbe en del ved siden av. 

Jeg er glad jeg ikke visste hvor slitsomt det kom til å bli, men jeg har aldri vurdert å slutte heller. Tror faktisk jeg hadde begynt å studere selv om jeg hadde visst hvor tøft det hadde blitt. :)

Jeg er alenemamma og studerer! :)

Studerer deltid, 75%.
Jobber ikke.
Har en toåring med full bhg plass.
BF bor 1 km unna og hjelper ofte til om jeg trenger det.
Har bil og kort vei til både bhg og skole

Så, jeg kan ikke si at jeg har det så veeeldig tøft akkurat! :)

Back
Topp