Alenemødre..

Snupså

Glad i forumet
Hei hei[;)]

Disse alenemødrene vet dere? Disse som sitter på ræva si og bare sanker penger- er det mulig?! Fytti de har det enkelt- pengene kommer flyvende fra staten og NAV står på døra for å gi bort penger. Og alle alenemødre har jo selvsagt en masse familie rundt seg som stiller opp som barnevakt, og en bf som stiller opp og bidrar med penger. Jeg blir kvalm av hvor godt de har det[:'(]

OK- for de som er litt trege på morrakvisten: det var IRONISK!!

Men er det virkelig folk som tror det er så jæ... bra å være aleneforsørger?! Det er noen ytterst få alenemødre som i en periode har godt med penger- typisk når de går på skole og har overgangsstønad (kjenner noen og de har det godt). MEN dette er i en periode. Så kommer hverdagen.

Lite penger- en kamp for å få det de har krav på- en papirmølle uten like[&:] Og mange har i tillegg et anstrengt forhold til BF. Og hvis de ikke er så heldige å ha en familie som er flinke å stille opp- så er de alene med barna 24/7.... Ærlig talt- dere som tror de har det så vannvittig bra- seriøst?

Og jobb: vel, er ikke bare bare å få jobb til å gå opp med henting og levering i barnehage- må jo tilpasse arbeidstiden til barnehagens åpningstid.. Ikke sånn som her- mannen leverer jeg henter feks.
Mat: vel man må bli flink å fryse ellers så blir nok mye mat kasta- mye er jo laga i store pakker beregnet på kjernefamilien.
Nei- tror de har det tøft jeg. Og jeg synes ikke de trenger mer kritikk!

Var egentlig bare det jeg ville si[;)]
Avslutter med:

[:)]ALL ÆRE TIL DERE ALENEMØDRE[:)]

Amen!

ORIGINAL: Labambie

.... og all ære til samboende mødre. Fortjener litt ros vi også. [;)]

hva hadde det i denne tråden å gjøre??

var ikke deg vi snakket om nå....

Respekt til alle alenemødre rundtom....

hihi- mødre generelt trenger litt ros[:)] Vi gjør jo en innmari viktig jobb[;)]

ORIGINAL: Snuppo og Sneipen

hva hadde det i denne tråden å gjøre??

var ikke deg vi snakket om nå....

Respekt til alle alenemødre rundtom....

Men ja: la oss gi litt ros til alenemødrene nå[:)]

Dere gjør en god jobb, og er noen fantastiske mødre[:)]

Takk for det [:D]

All ære og respekt til alle mødre[:D].

Men må si jeg tror det er tøft å være aleneforelder, å ha all omsorg og ansvar for de håpefulle små.
Jeg er veldig glad jeg har en å dele alt ansvar med , og få litt fri bare for en selv[:D]

Amen.

Takk [:D]

wouldn\t have it any other way[;)]

Takk for det[:)]

Takk for da, rart og svara da.. Har vert aleina i ein måned og kan skriva under på at da e ikkje lett. Vertfall ikkje når bruddet kom plutselig, uventa og ufrivillig fra min side. Men ingen tid tid kjærlighetssorg, eg har ei nydelige datter og ta vare på og for ho kan eg gå gjennom alt!

OG som om ikke dét er nok, så må man gå med alt som et brudd fører med seg også..[&o]

Stakkars oss... hahaha, neida jeg tuller. Det går seg nok til.[:)]

ORIGINAL: ~Cissi~

Takk for det[:)]

ORIGINAL: Mrs.B

?[8|]

Merkelig at alt alltid skal oppfattes på galest mulig måte.[;)]
All ære til alle mødre, i alle samfunnslag, i alle farger, former og religioner. Hurra for det å være mamma! [:D]

neeeeei, bare alenemamma i denne tråden![8D][8D][8D]

Prøv igjen![:D]

Må jo bare dytte opp denne siden det er lørdag[;)] 

Jeg synes på ingen måtte SYND i dere- men jeg SER OPP til jobben dere gjør[:)] Det er jammen hardt nok å være to om oppdragelsen til tider[;)]

ORIGINAL: *Momita*

Syns ofte det kommer slike all ære til alenemødre tråder og mye greier om anstrentgt forhold til BF og familie som ikke stiller opp osv
...

Hva mente du? Ofte- som i at det er unødvendig og at du ikke er enig? Eller ofte- som at de fortjener det?

Hvis det bare er ofte så er jo det greit[;)] Hehe- det MESTE her har vært oppe før- hvis vi kun skulle laget NYE nye tråder- så hadde det ikke blitt mange...
Har aldri vært alenemamma jeg- men virker som om det er mer arbeid- og de har fått litt pes her i noen tråder synes jeg, og at noen av og til føler de ikke strekker til..

Uansett: JEG ville bare si at de ikke må være så kritiske til seg selv- og at JEG synes de gjør en god jobb[:)]

Tusen takk!!![:)]

All ære til alenemødre!!!

Men, det kommer et men. Ei jeg har jobbet med har 3 barn, Barnefedrene stiller opp 100% for ungene. Ungene går 100% i barnehagen som hun får dekt. Med alt hun får inn så har hun utbetalt over 22 tusen pr mnd. Det har hun i 3 år til, innen den tid har hun funnet en ny å få unge med. Synes igrunn noen har det alt for lett jeg!! Hun er ikke den enste, hun har noen venniner som gjør det på akkurat samme måte.

Men så er det de som er så utrolig flinke å får til alt, selv om endene knapt nok møtes!!! Det er slike som burde få hjelp, ikke de som sier opp jobben å får unge på unge for å slippe å jobbe!!!!!

Back
Topp