Alenemødre

MStavanger94

Andre møte med forumet
Februarbarna 2023
Går gjennom svangerskapet alene å skal nok oppdra nurket mitt alene.
Dette er første barnet, så er helt grønn på alt!

Jeg kjenner jeg er nervøs med alt dette som har med permisjon, økonomisk støtte og barnehage. Er det andre regler for oss som er alene? Dersom jeg ikke får barnehageplass før august 2024, hva i huleste gjør jeg da når permisjonen er over?

Har desverre ikke så mange tips, men går igjennom det samme. Barnefar har sagt klart i fra om at han ikke ønsker å være en del av barnets oppvekst. Litt godt å lese at det ikke bare er jeg som går igjennom dette.

Har desverre ikke så mange tips, men går igjennom det samme. Barnefar har sagt klart i fra om at han ikke ønsker å være en del av barnets oppvekst. Litt godt å lese at det ikke bare er jeg som går igjennom dette.
Åå så trist. Ja dessverre så er det godt å vite at vi ikke er alene❤️ Dette klarer vi!

Jeg var alene gjennom hele svangerskapet og de tre første årene med største, frem til jeg fikk samboer som jeg nå venter barn med. Angående permisjon så har vi aleneforeldre krav på opp til 3 år med overgangsstønad, som starter et par måneder før termin! I tillegg til det vil jeg anbefale å kombinere overgangsstønad med engangsstønad for å kjøpe inn alt man trenger til en baby - men dette er bare mine anbefalinger :)

Dette skal gå helt fint, og jeg har faktisk verdsatt tiden som alenemor med tanke på hvilket bånd jeg og barnet mitt har i dag :Heartbigred

Hei jeg er en ung dame på 21 år er det noen unge mødre her eller eldre mødre som kan gi meg litt tips på mamma live og det å måtte bli alene mamma ❤️

Back
Topp