Alenemødre- Redde?

lillespire1234

Flørter med forumet
Er det flere som er alene å føler seg redde for at ting skal skje og ikke får i hjelp?
Bor alene, med cirka en time til fødeavdelingen. Kjenne jeg begynner å bli litt skeptisk når det er bare en mnd til termin med mitt første barn.
Flere med den følelsen?

Jepp!jeg har to jenter fra før også! Har skaffet meg barnevakt fra en uke før termin men skjer noe før d vet j ikke hva jeg skal gjøre!!!

Kanskje greit å alliere seg med noen venner eller familie i nærheten (om man har da !) slik at man føler seg litt tryggere. Merker jeg har angst bare for at samboeren skal være på jobb da det starter, så skjønner dere kan føle på stresset da. ;)

Bf er i militæret på grensen til Russland, og det tar jo en hel dag med fly og bytte ++ før han kan være her dersom det skjer noe, så jeg er iallfall ganske stresset når det kommer til den delen! Han får perm 4 dager før termin, men jeg er super engstelig for å føde før det :( heldigvis skal mamma være med om han ikke rekker det. Kanskje lurt å snakke med venner og familie, evt doula for de som ikke kan eller skal ha med bf?

Her har jeg full gardert meg da bf ofte er langt unna pga jobb å div. Men huseieren min som også er naboen, vi bor vegg i vegg kan jeg henvende meg til om det skjer noe på natten eller akutt dagtid. Også har jeg mamma eller et par venner jeg kan ringe til som kommer hit å tar over :) så har alt på stell tror jeg :p

Her er jeg jo ikke definert som alenemor til han i magen, men min samboer jobber turnus som ambulansearbeider, og vet jo ikke hvor han eventuelt vil befinne seg om det starter når han er på jobb, jeg kan i værstefall føde alene, og er kjempe redd for det. Og om mine to andre barn ikke er hos pappaen sin, hvordan gjør jeg det da. Vet jeg kan ringe han, og min svigermor, men burde kanskje høre med noen andre også?

Om dere er i fødsel og ikke har boen som kan kjøre, har dere krav på ambulanse. Snakk med JM/lege på kontroll og fortell om bekymringene deres :-) Om dere har én person son dere VET skal være med dere, så ville jeg "bedt de om å ta samme forhåndsreglene som en evt. Kommende far ville gjort (ikke drikke, ikke reise langt unna, ikke dra på ferie, ha på lyd på tlf, snakke med jobben dems osv osv...).
Det eneste som kan gjøre det trygfere for dere er god planlegging of å prate med JM/lege, evt. Føden, for å vite hva de også anbefaler :)

Må jeg i værste fall ha med unga i ambulansen da? Hjelp!!hun må bare holde seg inne til februar altså!!

Bf er i militæret på grensen til Russland, og det tar jo en hel dag med fly og bytte ++ før han kan være her dersom det skjer noe, så jeg er iallfall ganske stresset når det kommer til den delen! Han får perm 4 dager før termin, men jeg er super engstelig for å føde før det :( heldigvis skal mamma være med om han ikke rekker det. Kanskje lurt å snakke med venner og familie, evt doula for de som ikke kan eller skal ha med bf?
Ikke for å kuppe tråden, men bor her oppe :-P
Om han er på en av grensestasjonene langs veien til Russland så har han nok kjørt forbi huset vårt ofte :-P

Kan ikke denne/ disse personene stå stand by fra nå og utover da? Man vet jo aldri når en fødsel starter...
Han bor i Oslo,2 timer unna og han jobber!har tatt seg fri fra 11! Men det ordner seg sikkert!

Han bor i Oslo,2 timer unna og han jobber!har tatt seg fri fra 11! Men det ordner seg sikkert!

Var ikke meningen å "tråkke" på noen tær...
Jeg vet bare med meg selv at jeg har gardert meg med flere både venner å bekjente under en evt "krise" for flere uker siden.. hvis ikke hadde jeg virkelig ikke funnet roen..

Var ikke meningen å "tråkke" på noen tær...
Jeg vet bare med meg selv at jeg har gardert meg med flere både venner å bekjente under en evt "krise" for flere uker siden.. hvis ikke hadde jeg virkelig ikke funnet roen..
Følte ikke at du gjorde det altså!! Jeg har bare ikke noe nettverk her! Men er det krise kan jeg jo alltid ringe til noen i bhg eller noe! Og har et par jeg kan ringe selv om de bor to timer unna. Har alltid hatt trege fødsler men de sier jo at nummer tre er en luring!

Følte ikke at du gjorde det altså!! Jeg har bare ikke noe nettverk her! Men er det krise kan jeg jo alltid ringe til noen i bhg eller noe! Og har et par jeg kan ringe selv om de bor to timer unna. Har alltid hatt trege fødsler men de sier jo at nummer tre er en luring!
Det er bra ♡ Ja, snakk med noen av foreldrene der som du evt vet bor i nærheten, evt også bhg tanter :) Er det en nabo du kanskje har snakket litt med som du kunne ha spurt? Trenger ikke være dem nærmeste hvis det skulle vært helt krise ♡

Hvilken stasjon er han på? :-)
De fleste hilser på oss da vi bor så nært både grensen å den ene stasjonen :-)
Det har jeg faktisk ikke peiling på. Han gir meg mange navn på både steder og stillinger, men jeg er rett og slett helt håpløs på å huske slikt.. Får spør neste gang han ringer og se ;)

Fødselen startet tidlig søndag 24 januar.. nesten en mnd før termin.. barnefar var veldig beruset å fikk ikke tak i på telefonen etter som den hadde blekket.. han var tilstede de siste 12 timene før barnet kom til verden men sov seg igjennom den aktive fasen av fødselen..
Ringte fødeavdelingen som sa at jeg måtte komme innover å etter det så ringte jeg min mor som var her på cirka 40 minutter og veldig stresset.
Alt endte godt selv om det var en mnd før tiden :-)

Fødselen startet tidlig søndag 24 januar.. nesten en mnd før termin.. barnefar var veldig beruset å fikk ikke tak i på telefonen etter som den hadde blekket.. han var tilstede de siste 12 timene før barnet kom til verden men sov seg igjennom den aktive fasen av fødselen..
Ringte fødeavdelingen som sa at jeg måtte komme innover å etter det så ringte jeg min mor som var her på cirka 40 minutter og veldig stresset.
Alt endte godt selv om det var en mnd før tiden :-)

Oi. Høres ut som det ble litt dramatikk.... Det var vel en spesiell opplveelse vil jeg tro... Godt det endte bra :) gratulerer så mye med lille ❤️

Gratulerer!! Hørtes ut som en tøff opplevelse, men godt det gikk godt. Nyt dagene med den lille :happy:

Back
Topp