Alenemødre og studenter

Lilletrille

Gift med forumet
Dere som er alenemødre med 60% eller mere samvær, hva nøyaktig får dere utbetalt i mnd?
Og hva har dere i utgifter?
 
Går å tenker på hovrdan situasjonen blir, hvor god/dårlig råd jeg får. I mitt hodet får jeg bedre råd som alenemor og student enn samboer og student( dette er ikke grunnlag for evt brudd, kun en tanke jeg har)
Hvis jeg fortsetter å bo med sambo får jeg ca 7500 utbetalt i mnd. Sambo får kanskje 16000 ( dette variere) Da er det 23500 tilsammen som skal deles på 3 personer. Det er ca 7800. Hvis jeg er alene er vi kun 2 personer.. Hvis jeg får mere enn 16000 har jo jeg mere penger enn om jeg er samboende?
 
Lurer så veldig på hvordan økonomien kommer til å se ut. Jeg har ikke så mye nå heller, så tenker liksom at det går helt fint. Men vet jo ikke. Jeg har ikke store krav, men hadde vært fint å kunne ta bussen i ny og ne, kanskje tatt med jenta mi på kino 1-2 ganger i halvåret. Å ha råd til å spise sunt og godt osv...
Hva er realistisk?
Takker for svar[:)]
 
Jeg er alene og begynner mest sannsynlig på skolen til høsten. Og får nok til å klare meg. Jeg er alene med 2 barn og har kjøpt leilighet og bil. Og klarer meg fint økonomisk
 
ORIGINAL: mamsemoms

Jeg blir alenemamma snart og er student. Jeg har nettopp kjøpt leilighet, og tror det kommer til å gå bra med økonomien. Det gjelds vel bare å tenke over hva man bruker penger på og ha oversikt.

Men, regnestykket ditt er vel egentlig litt feil.. Man bruker jo ofte like mye penger på boutgifter og slike faste utgifter uansett om man er 1 eller 2...

Jeg tror du ville klart deg greit uansett!

 
Ja regnestykket er litt feil, men som samboende student får jeg mye mindre utbetalt. Han kommer ikke til å gi meg noen ting...Blir nok uansett brudd her, så trenger egentlig ikke tenke på det lenger.
Me hva har dere kjøpt lelighet for og hva har dere ilån? Skulle gjerne kjøpt ut sambo nemlig...[8|] Kan nok få litt privat lån, men kan jeg feks få lån av husbanken tïl dette?
 
 
Okej[:)] Takk for svar.
Vi har 1300000 nå,men må såfall kjøpe han ut med 150 000-200 000...Men pappa er sikkert kausjonist/samskyldner med meg.[:)]
Så da burde det i teorien gå... blir ca 1,5 i lån da?
Lurt å binde det da kanskje?...
 
Back
Topp