Aleneforsørger????

mammatileipia

Andre møte med forumet
I dag da jeg skulle ordne pass til frøkena på 3 år sa han som satt i luka på politistasjonen at jeg sto registrert som aleneforsørger for henne. Jeg og barnefaren har vært sammen siden før jeg ble gravid og har bodd sammen i snart 4 år og jeg er absolutt ingen aleneforsørger for hun. han var ikke sikker på hvordan vi skulle gå frem for å endre dette. Er det noen som vet ? han signerte på farskapspapirer og alt på fødeavdelingen! hvor har det sviktet i systemet og hvem kontakter man ?..
Takk for alle svar som kommer :)

Så rart... Har du fått dobbel barnetrygd også da? Det har du sikkert ikke. Hørtes bare merkelig ut. Men tror jeg ville tatt noen telefoner. Skjønner om du er i sjokk iallefall :) forhåpentligvis er det fort å fikse.

får prøve folkeregistret..
nei har ikke fått noe ekstra på noe vis.. vanlig barnetrygt og regna med alt var i skjønneste orden frem til i dag :p haha!

Det sto jeg som også. Ennå vi giftet oss før vi fikk barn. Måtte ringe skattekontoret og ettersende giftepapirer(hadde registrert det før), også ble det registrert. Fikk ikke dobbel BT eller noe :-)

Hvis det skulle være flere som lure på det samme så må man sende inn detta skjema utfylllt i posten til skattekontoret, så ordne det sæ.. e veldig viktig å ha det på plass . hvis det ikke e i orden har far ingen rettigeta med sammvær osv med barnet.

https://www.regjeringen.no/globalas.../268876-q-0199_b_samboeravtale_-utfyllbar.pdf

Vi trodde alt var gått i orden ved fødselen som var for over 3 år siden og fant det ut ved en tilfeldighet nå ved passbestilling.:o vi hadde samme bodstedsadresse og farskapstest var også signert ved fødsel.

det vet jeg ikke! man regner jo med at slikt er i orden! klarte ikke å finne noe inne på skatteetaten sine sider om man kunne sjekke det.. det er jo noe som skal gå automatisk ved fødsel.. kan jo glippe.. skal i utgangspungtet gå automatisk om foreldrene er gifte eller har ordnet samboerkontrakt eller er registrert på samme adresse.

Vi hadde også samme folkeregistrerte adresse, og signerte papirer ved fødsel osv. Men fant likevell ut det samme som dere, da vi skulle ordne med papirer til sambo skulle i millitæret. Fikk ordnet opp, men syns det er litt ekkelt at vi sikkert ikke hadde fått vite noe om det hadde det ikke vert for de papirene vi trengte.

Vett faren her måtte signere for navnet i etterkant så regner med alt er i orden;)

Back
Topp