Aleneforsørger utdanning og overgangsstønad

Bkno0146210

Første møte med forumet
Hei,
noen i nyere tid som har meldt seg opp til sykepleie eller vernepleie og fått overgangsstønad? Har ingen utdannelse, og ønsker gjerne å utdanne meg innenfor helsevesenet da jeg jobber som assistent på sykehjem.

Er bare redd for å måtte utsette drømmen om en utdannelse pga dårlig økonomi. I det legger jeg at stønaden fra lånekassa ikke er så lett å overleve på når man har ansvar for en baby alene. Kan jo eventuelt studere samlingsbasert og jobbe ved siden, men er igjen turnusarbeid, og redd det blir vanskelig med en baby.
 
Har du noen som kan være barnevakt når du jobber kveld og helg? Hvis ikke ville jeg funnet en annen studieretning.
 
Har du noen som kan være barnevakt når du jobber kveld og helg? Hvis ikke ville jeg funnet en annen studieretning.

Var vel ikke akkurat det jeg spurte om, men takk for innspill.

Hvis jeg blir deltidsstudent bor jeg på hjemplassen og har dermed tilgang på barnepass til en hver tid pga stor familie/slekt. OG kan da jobbe ved siden av studiene.
I en situasjon hvor jeg er ferdig utdanna så vil jeg jo det være minst 4 år frem i tid, og håper jeg har et nettverk hvor jeg har tilgang på barnepass de dagene hvor jeg har senvakt og helger.
Så blir nok ikke å endre mening mtp studieretning. Er nok ikke den eneste aleneforeldren innenfor helsevesenet :) og ja, det vil bli tøft, men jeg ønsker å ha en utdanning og en jobb innenfor noe jeg "brenner for".
 
Var vel ikke akkurat det jeg spurte om, men takk for innspill.

Hvis jeg blir deltidsstudent bor jeg på hjemplassen og har dermed tilgang på barnepass til en hver tid pga stor familie/slekt. OG kan da jobbe ved siden av studiene.
I en situasjon hvor jeg er ferdig utdanna så vil jeg jo det være minst 4 år frem i tid, og håper jeg har et nettverk hvor jeg har tilgang på barnepass de dagene hvor jeg har senvakt og helger.