Alene på UL og kontroller

Baby juli 2020

Første møte med forumet
Hei. Jeg ventet barn nr 2 med samme far, men vi er ikke sammen. Dette er komplisert :)
Han ønsker ikke dette barnet, men aksepterer valget mitt. Han sier at han ikke ønsker å være med på UL eller kontroller, selv om jeg ønsker at han skal være med.
Er det noen i samme situasjon? Råd?
 
Hei. Jeg ventet barn nr 2 med samme far, men vi er ikke sammen. Dette er komplisert :)
Han ønsker ikke dette barnet, men aksepterer valget mitt. Han sier at han ikke ønsker å være med på UL eller kontroller, selv om jeg ønsker at han skal være med.
Er det noen i samme situasjon? Råd?
Ikke i samme situasjon, men mitt råd er å drite litt i han da. Vil han ikke være med, så drar du uten. Om du ønsker selskap kan du ta med deg hvem du vil. Ta med en venninne istedenfor. Eller en slektning. Eller dra alene, jordmor/lege trenger kun deg og baby i magen.
 
Jeg er ikke i samme situasjon, men tenker tre ting her.
1 Flott at han aksepterer valget ditt.
2 Han har barn fra før så han vet (antagelig) hva han sier nei til, så jeg ville respektert hans standpunkt.
3 Også tror jeg at jeg ville sendt ham bilder og/eller fortalt status etter UL/kontroller, (men det avhenger av hvordan relasjonen deres er).
Kanskje han ombestemmer seg på et tidspunkt?
 
Du kan jo sende han en oppdatering av og til om hvordan det går etter kontroller tilfelle han ombestemmer seg, det vil jo tross alt bli hans barns helsøsken :) ellers ville jeg respektert hans ønske og holdt litt avstand med det. Her var mannen bare med på oul med barn nr 2, bare med på første kontroll, oul og fødsels forberedende samtale med barn nr 1, selv om begge to var ønsket. Så akkurat det med å ikke ha han med på kontroller hadde jeg ikke tenkt noe mer på sånn :)

Ønsker deg masse lykke til!
 
Jeg forstår godt at du vil ha han med, men ja som de andre skriver så hadde jeg dratt alene eller med noen andre. Jeg drar alene, men ja har levd i håper at han snur. Jeg ville ikke sendt ul bilder om han ikke spør. Ta heller vare på de. Bedre å forberede seg på å gjøre ting alene så kan du heller se med tiden om ting forandrer seg.❤️ Vet det ikke er lett når man ønsker den andre til å være med, men det greier du også❤️
 
Skjønner godt at det er sårt at han ikke blir med. Forstår det veldig godt. Men tenker også litt at det er hans tap. Hva tenker du selv? Hvorfor ønsker du at Han blir med?
 
Skjønner godt at det er sårt at han ikke blir med. Forstår det veldig godt. Men tenker også litt at det er hans tap. Hva tenker du selv? Hvorfor ønsker du at Han blir med?

Synes det er trist, men har pratet veldig mye med han i det siste. Samtalen har vært positive :)
Kontroller går fint å ta alene, men ønsker at han skal være med på UL. Vi har kommet fram til at jeg oppdaterer han, å han blir med på sykehuset.
 
Kjenner meg litt igjen, bf her har ikke ønsket/hatt mulighet til å være med. Vet faktisk ikke om han i det hele tatt hadde hatt lyst om han bodde nærmere, men har alltid gitt han tilbudet om kontroller og ul.

Men synes opplevelsen ble bra alene også, selv om jeg skulle ønske bf ville dele den med meg såklart.:)
 
Hei. Jeg ventet barn nr 2 med samme far, men vi er ikke sammen. Dette er komplisert :)
Han ønsker ikke dette barnet, men aksepterer valget mitt. Han sier at han ikke ønsker å være med på UL eller kontroller, selv om jeg ønsker at han skal være med.
Er det noen i samme situasjon? Råd?
Nesten samme her. Det ble slutt mellom meg og typen. 2 uker etter fant jeg ut at jeg var gravid. Han ønsket heller ikke barnet. Han brøyt all kontakt med meg i 10 uker, men har nå kommet rundt og sagt han vil være der for babyen, når den er født. Men han vil ikke være med på kontroller eller ultralyd. Han ville ikke se ultralyd bilde engang :( og jeg kan gå i fødsel når som helst nå og ingen meldinger om hvordan går det osv. Innimellom kjenner jeg er litt skuffa. Men denne babyen er så sinnsykt høyt ønsket og høyt elsket allerede og den får mitt fokus alene (babyen må ikke dele fokuset mitt med andre :) ) jeg forventer ingenting fra han. Og det har gjort ting lettere og at kontroll timer og UL har bare vært gøy til tross for at jeg er alene. For på de timene er det kun babyen som gjelder og jeg gleder meg over den for oss begge. Det viktigste er at babyen vet hvem han er, og at han har en far. for jeg vil ikke at barnet mitt skal vokse opp og føle at den mangler noe i livet sitt.
 
Back
Topp