Alene på eget rom?

Lis27

Blir kjent med forumet
Vår datter har i natt sovet på eget rom! Hun ble 3 mnd på mandag. Vi har soverom vegg i vegg og hadde babycall i tillegg. Er det flere små som sover på eget rom? Det gikk kjempefint og hun har nok sovet bedre i natt. Hun våkner av at vi snur oss når hun sover inne hos oss. Tror det er best for alle. Våkner jo ned en gang hun lager en liten lyd. Hun fikk bare mat en gang klokken 05.00 i natt. La seg klokken 21.00.

Her er nok jeg litt hønemor for jeg vil ha henne inne hos oss litt lengre:)

Sent from my GT-P5110 using BV Forum mobile app

Skjønner det veldig godt. Vi ville prøve for å se hvordan det gikk. Er bare redd jeg gjør noe galt :p

Her blir det en god stund til ennå siden soverommet hans ligger i andre etg rett over vårt.

Det blir ikke lenge til eget rom på snuppa her. Få unna dåpen så pusser vi opp rommet hennes. Da blir hu fort 4-5mnd da.. men kunne nok gjort det nå. Vi og får henne vegg i vegg med rommet våres :) de siste ukene har hu stort sett sovi fra 21/22-5/6 tida.. så da tenker jeg at det er ok :) blir 10 uker i morra her

♡ 31.05.13 ♡ Linn-Kristin ♡

Foreløpig er det lettest å ha henne inne hos meg, men flytter nok etterhvert til eget rom ja!

Godt å høre det er litt begge deler :) Når det bare er en amming pr. natt gjør det ikke ånde å stå opp ihvetfall. Mer praktisk nå når pappaen snart begynner på jobb igjen også :)

Er nok litt hønemor og kommer til å ha han inne hos oss mye lenger :) itillegg så må han då sove på rom med storebroren og han har litt lys på og lille må ha det helt mørkt ellers får han ikkje sove.. åpner vi døren for mye når vi legger oss så våkner han.. (men bråke kan vi uten problem:p)
Håper husbyggingen kan begynne snart :D

*talatuten*

Lillegutt har sovet på eget rom i 2 uker. Han er nå 10 uker, og både han og vi stortrives med egne rom :) Han sover mye bedre og vi sover mye bedre. Har aldri ammet i senga, så for meg var det ingen stor overgang. Anbefales!

Så godt å høre det er fler! :) Så fint at det funker for dere også :) Jeg tar henne inn til meg og ammer i senga. Det går helt fint foreløpig :)

Flytta min på eget rom da han var 6 uker pga samme problemet! Imorra er han 3 mnd og alt har gått strålende bra;-)

Her har hun sovet på eget rom siden hun var 6 dager:) nå er hun 11 uker å alt har gått strålende:) hun har soverom rett ved siden av oss!

Skjønner deg godt! Aller helst vil jeg bare ha henne i senga ;) Men jeg tror det er best for oss alle at hun ligger på eget rom :) Hun sover bedre og. I natt sov hun fra 22-07 uten mat!

Ikke for å kritisere eller noe, men det er vel ikke noe mål i seg selv at så små babyer sover ei hel natt uten mat som noen her skriver?
Så små TRENGER mat om natta.

Og så anbefales det vel å ha de sammen med voksne med tanke på krybbedød også. Sammenhengende søvn over så lang tid gir en større risiko for krybbedød. De små oppvåkningene for mat er positive med tanke på å redusere faren.

Står noe om det nederst her:
http://www.lub.no/forebygging-av-krybbedod

Her flytta vi storebror når han var ca 8 mnd og lillesøster ble flytta i sommer, ca 13 mnd gammel. Men kommer fortsatt inn til oss om natta for evt pupp..
Overgangen fra å sove hos meg til eget rom gikk bra selv om hun var så gammel. ;)

Storebror april 09 ♥
Lillesøster juni 12 ♥

Problemet her er bare at hun våkner hver gang vi snur oss eller lager noe som helst lyd. Er klar over faren for krybbedød og hva som anbefales. Men her det det beste at hun sover alene i rommet rett ved side av, med babycall så jeg hører henne puste. Det er kontrollfreaken i meg som helst ville hatt henne i senga fordi jeg synes det er koselig og trygt. Men hun sover mye dårligere da. Derfor velger vi å gjøre det sånn og vi må jo tenke at det går bra. Men det er også grunnen til at jeg skrev dette innlegget, nettop fordi jeg vet hva som anbefales i forhold til krybbedød. Det er jo ikke noe man er mer redd for. Da var det veldig fint å høre at det var fler som tenkte likt :)

Dessuten TRENGER ikke asp små barn mat på natta hvis de leger på seg bra og alt fungerer fint slik det har gjort her.Dette er jo et tema det alltid vil være diskusjoner om og som man aldri blir enige om :)

Ikke for å kritisere eller noe, men det er vel ikke noe mål i seg selv at så små babyer sover ei hel natt uten mat som noen her skriver?

Jeg har ei frisk og perfekt lita jente på 10 uker. Hu utvikler seg akkurat slik hu skal, spiser den mengden mat hu skal ila dagen, legger på seg det hu skal. Mener du at jeg skal trosse sjukehuset og hs sitt råd om å ikke vekke hu på natta??

♡ 31.05.13 ♡ Linn-Kristin ♡

Og så anbefales det vel å ha de sammen med voksne med tanke på krybbedød også. Sammenhengende søvn over så lang tid gir en større risiko for krybbedød. De små oppvåkningene for mat er positive med tanke på å redusere faren.

Står noe om det nederst her:
http://www.lub.no/forebygging-av-krybbedod

Her flytta vi storebror når han var ca 8 mnd og lillesøster ble flytta i sommer, ca 13 mnd gammel. Men kommer fortsatt inn til oss om natta for evt pupp..
Overgangen fra å sove hos meg til eget rom gikk bra selv om hun var så gammel. ;)

Storebror april 09 ♥
Lillesøster juni 12 ♥

Dette med mengde mat, er jo noe de regulerer selv, og da våkner om de vil ha mat! :) jeg har fått skryt av hs, fordi hun sover på eget rom! Ja, de anbefaler at barnet skal ligge mellom oss i starten, men skal man tenke at de kan dø, fordi man legger de i egen seng? :) tror ikke det er noe en forelder ønsker, tenker man sån, kan man jo aldri legge de på eget rom og i egen seng! :)

Back
Topp