Alene-hjemme-mat?

AnnMari

Glad i forumet
Augustmødrene 2014
Når du er alene hjemme og mannen er borte.. hva lager du deg til middag da? Noe som han ikke liker?

Nå er det sjeldent mannen er borte da.. Men de få gangene han er det så lager jeg noe han ikke er så glad i, f.eks risengrynsgrøt, med masse smør, sukker og kanel på, og spekeskinke på sia.. Det er jo SÅ godt, men mannen liker det ikke :P Og så hender det jeg ikke gidder å lage middag i det hele tatt hvis jeg er alene :)

Er det noe jeg hater så er det å lage mat til meg selv. :P Når han er borte blir det gjerne Grandiosa og andre kjappe løsninger. Da tenker jeg litt på kveldsmat og sånn. Jeg har jo en treåring her og til henne lager jeg skikkelig middag som regel.

Her blir det mine tre favoritter som han ikke takler til middag. Hjemmelaget fiskegrateng, risengrynsgrøt eller pannekaker. Nammenam!

Last edited:
Fyllte baguetter. Eller biff og fløtegratinerte poteter. Jeg lager meg skikkelig kosemat altså :p

Hvis det er lenge siden han har vært borte så har jeg pølsefest med wienerpølser. Han hater det. Ellers så er det lettvint mat så jeg slipper å stå så mye på kjøkkenet alene. Det er kjedelig :)

Noe enkelt. Synst det er kjedelig å lage mat til bare meg. Lager vanlig middag med jentene uansett :) blir Grandiosa, blomkålsuppe eller nachos til bare meg. Mannen liker ikke dette og jeg eeeeelsker blomkålsuppe :D

Blir som regel noe lettvint når mannen er borte eller har senvakt uke. Og pleier da å ta noe han ikke er så glad i selv ;) f.eks en pastarett, indisk, hjemmelaga blomkålsuppe eller ristorante pollo :)

Blir som regel ikke så voldsomme greier om det bare er meg, men hender jeg bruker sjansen til å lage ting som han ikke liker. Ellers får barna ofte bestemme :-)

Jeg bor alene med ei jente på 2.5 år så vi spiser skikkelig middag hver dag. Men før spiste vi fisk når bf var borte for det spiser ikke han

Blir som regel enkelt, men passar på å lage ting han ikkje likar som feks blomkålsuppe (mange menn som ikkje likar blomkål ser eg;))
Så ete me gjerne pommes frittes eller makaroni med ost og ketchup og toast og slikt som me vanligvis ikkje kallar for middag;)

Sambo er altetende, så slik sett ikke no spesielt.
Men er både sambo og 5åringen borte blir det fjorland e.l, er 5åringen hjemme blir det no enkelt, spagetti, pølser e.l ofte :-) skjer ikke så veldig ofte

Stort sett blir det veldig enkelt. Kjedelig å lage mat bare til meg selv.... Nå for tida er det han som lager middag fordi jeg bruker mye tid på lillejenta.... Veldig glad vi hadde noen salatrester i kjøleskapet fra i går jeg kunne spise i dag :-) kommer øyeblikk hjem og da trenger jeg litt kveldsmat :P bært på lillemor i noen timer nå så sulten :P

Om det bare er meg, så blir det noe enkelt som jeg er glad i. Enten bakt potet, eller bare pasta med ost, eller toast. Er det til meg og ungene så får stort sett de velge

Back
Topp