Alene for første gang :/

Jorlin86

Betatt av forumet
Sambo reiser på kurs og blir borte i tre dager. Kjenner jeg får en smule panikk! Er jo alene hele dagen, men tre dager + netter, det tror jeg blir hardt.. Har så stor respekt for alenemødre/fedre, for ikke snakke om de med flere barn!
 
pappa var vekke 1 helg når babyen var kun 2 uker gammel, det gikk bra heldigvis! heller dårlig at pappaen prioriterte party med gutta før oss:-(
han skal reise vekk nå til helgen på vennetur til london. tenker ikke noe serlig på det! hans valg!
 
Det går nok bra skal du se. Jeg husker så godt når samboern min i uke 2 sa at han skulle være borte to dager i uke 4 - jeg fikk helt panikk og begynte å grine. Men når dagene kom så bestemte jeg meg bare for å senke kravene mine noe og så gjøre det beste jeg kunne og orket. Det gikk! Men klart det er tøft å være helt alene, man blir jo litt sprø av å ikke få noen pause.. Kanskje du har noen venn som kan komme på besøk?
 
Alltid værst den første gangen dette. Var ikke høy i hatten jeg heller med min førstefødte, når mannen måtte på jobbreise.. Men alt går! Likte ikke at mannen var borte ei uke, og "etterlot" meg alene med 3 barn for noen uker siden jeg heller altså, det er absolutt ikke noe å anbefale - selv om man blir bedre på det etter hvert, hehe.. Men det gikk det og, storesøsknene er ofte ekstra greie når de vet jeg er alene og hjalp til det de kunne;)
 
Hjelper med gode ord, tusen takk :)

Det må jo bare gå, er ikke slik at noen av oss har noe valg :p Han har gjort hva han kan for å utsette alle jobbreiser osv, men det er jo en del av jobben.. Det visste vi jo da vi fikk vite at det var en liten på vei. Så får legge panikken på hylla å håpe snuppa ikke savner faren sin for masse da han er vekk :)

Guttetur ja.. Hmmm.. Jeg kunne blitt litt gretten om det var det han skulle :p Godt du tar det med godt humør :)
Har flytta langt vekk fra venner og kjente, så blir nok bare meg og snuppa. Men det er ene å alene vår feil at det er blitt slik.
Og alene med tre barn! Oi oi oi.. Jeg har stoor respekt for deg ;)
 
Her reiste sambo offshore da snuppa var 4 uker - var borte i 16 dager og jeg var alene med en førsteklassing, en på 19 månder og lillesnuppa.
Tøft? Ja!
Men vi overlevde og det gikk faktisk bedre enn forventet..
... men gruer meg allerde til han skal reise ut igjen da :-( :-( 
 
Et litet tips: lage deg moen mat før mannen reiser som du enkelt kan varme opp, evt kjøp ferdigretter så du sikkert vet at du får i deg noen mat :-) Jeg slet nemlig med å få tid til å lage mat og når maten endelig var ferdiglaget gikk det en time før jeg fikk sjans å spise den :-)
 
Å her klager jeg over tre dager :p Dere er helt råe!
 
Back
Topp