lilleknøttet
Forelsket i forumet
Jeg fikk epidural under fødselen. Uheldigvis ble det stukket FEIL!!!!! Fødselen og virkningen av epiduralen var flott, men dagen derpå ble skikkelig nedtur. Det smalt til en hodepine og kvalme uten like mens jeg ammet lille Oskar og smått begynte og glede meg til å komme hjem. Da ble jeg straks tatt hånd om av pleierene og befalt i sengeleie noen dager. Forklaringen var at jeg hadde fått spinalhodepine, noe som er en komplikasjon til epidural. Noen ganger stikker de litt feil - rett og slett hull på en hinne i ryggen. Da lekker spinalveske rundt og forstyrrer nervesystemet. Fikk beskjed om at hinnen måtte gro mens jeg lå i ro..... Hadde jeg visst om dette på forhånd hadde jeg aldri bedt om epidural. Jeg ble sengeliggende i 5 dager. Velvet meg rundt fra side til side for å amme gogutten min, fikk blodtynning hver kveld og måtte gjøre både stort og smått på bekken i sengen. Ingen god start som nybakt mamma. Paradoksalt nok var sykehusuken både den beste og verste i mitt liv på en gang. Det var ubeskrivelig deilig å bli mamma til en velskapt og god gutt, og utenkelig trist å måtte ligge til sengs den første tiden sammen med han. Nå nyter jeg tiden maksimalt hjemme. Er glad hodepinen har sluppet, koser meg med Oskar og sender alle sengeliggende pasienter varme tanker...