Aldri kjøpt babyseng før

Persillebrille

Elsker forumet
Assistert-jentene
Himmelbarn
Septemberbarna 2019
Novemberbarna 2021
Hva anbefaler dere?

Vi har ingenting fra før så det går mye på budsjett her og funderer på å kjøpe sprinkelseng fra IKEA. Men når det kommer til madrass er jeg skeptisk til IKEA.

Hva gjør dere?
Hvilken madrass og hvor mye penger la dere i babyseng?

Tips?
 
Jeg kjøpte brukt sist. og gjør det nå også. også kjøper jeg ny madrass. :) jeg har kjøpt en sånn bedside seng som kan brukes lenge! anbefales! :)
 
Sniker.
Vi kjøpte hos IKEA, greia der er at ingen av sengene deres passer med madrasser fra andre steder, så vi kjøpte den nest tykkeste madrassen derfra og gonatt-senga. Vi kjøpte også heller bare sprinkelseng, men det ser ut til at vi får bedside likevel.
 
Jeg kjøpte brukt sist. og gjør det nå også. også kjøper jeg ny madrass. :) jeg har kjøpt en sånn bedside seng som kan brukes lenge! anbefales! :)
Bed side, er det seng man kan ta av sprinkler på ene siden?
 
Jeg kjøpte seng på jollyroom sist i en sånn pakkedeal med stellebord og matstol, husker ikke hva jeg betalte, men var fornøyd selv. Husker heller ikke hvilken madrass vi kjøpte og har ingen aning om hva som anbefales. Vi valgte vel en som hørtes god ut i forhold til beskrivelsene og slikt, og ikke en madrass som var veldig tynn, så ble en av de tykkere madrassene.
Lykke til! Håper du får noen gode tips her :)
 
Sniker.
Vi kjøpte hos IKEA, greia der er at ingen av sengene deres passer med madrasser fra andre steder, så vi kjøpte den nest tykkeste madrassen derfra og gonatt-senga. Vi kjøpte også heller bare sprinkelseng, men det ser ut til at vi får bedside likevel.
Det var det jeg også tenkte. IKEA har gjerne spesielle størrelser slik at ting fra andre butikker ikke passer
 
Vi har ikea seng gonatt og ikeamadrass, og Sprinkelseng med droppside fra barnas hus med ikeamadrass. Ikea sine madrasser er ikke nødvendigvis noe dårligere, vi valgte en av de dyrere, og ikke en enkel skumgummi.
 
Vi hadde ikea seng sist, og den dyreste madrassen fra ikea... den kjentes veldig god ut og husker vi var veldig fornøyde.
Foreløpig ikke kjøpt seng denne gangen, men kunne absolutt gått for samme madrass igjen.
 
Det var det jeg også tenkte. IKEA har gjerne spesielle størrelser slik at ting fra andre butikker ikke passer
Vi har kjøpt en sprinkelseng, men den er ikke fra Ikea. Jeg tenkte likevel å kjøpe en madras fra Ikea, men ikke en av de billigste. Den passer ikke helt i den senga vi har tror jeg. Ikea har egne størreser på alt mulig. Jeg tenkte derfor bare å skjære den til slik at den passer. Håper et går.
 
Kjøper Bedside crib før fødsel også ser vi hva slags sprinkelseng vi tenker blir best etter fødsel. Blir mulig flytting på oss første året så kjøper ikke mer enn jeg må nå :)
 
Kjøper Bedside crib før fødsel også ser vi hva slags sprinkelseng vi tenker blir best etter fødsel. Blir mulig flytting på oss første året så kjøper ikke mer enn jeg må nå :)
Vi skal også flytte men megler ba oss innrede boden til barnerom:rolleyes:
 
Hva anbefaler dere?

Vi har ingenting fra før så det går mye på budsjett her og funderer på å kjøpe sprinkelseng fra IKEA. Men når det kommer til madrass er jeg skeptisk til IKEA.

Hva gjør dere?
Hvilken madrass og hvor mye penger la dere i babyseng?

Tips?
Vi kjøpte Gulliver sprinkelseng fra IKEA brukt gjennom finn.no.
Men vi kjøpte ny madrass.

Unger er lette og små, de trenger ikke fancy, dyre madrasser. Den billigste madrassen fra IKEA er bra nok, tror den koster 79kr eller noe sånt.
 
Sist kjøpte vi bedside crib fra Troll og madrass fra NG Baby til den første tiden. Totalpris 1 500 kroner.

Deretter sprinkelseng fra IKEA og madrass fra IKEA. Husker ikke nøyaktig hva vi betalte, men tipper rundt 1 500 kroner. Ser senga koster 899 kroner i dag. Madrassen ser ikke ut til at selges lenger.

Har vært veldig fornøyd med begge sengene.

Bedside crib-en skal vi bruke igjen nå, bare med ny madrass. Vi kommer mest sannsynlig til å kjøpe ny sprinkelseng med ny madrass når bedside crib-en ikke kan brukes lenger. Det skyldes i hovedsak at eldstemann fortsatt bruker den, og nok kan bruke den en stund til. Blir nok fra IKEA denne gangen også.

Ser ikke noe problem med å kjøpe seng og madrass fra IKEA :happy:
 
Vi kjøpte seng på IKEA, og de har like, standard mål på sprinkelseng. Kjøpte madrass på barnas hus. 60x120 begge deler
 
Sniker også.

Joda, det går helt fint. Vi har sprinkelseng fra IKEA og Easygrow madrass. IKEA-sengene har like mål som andre sprinkelsenger nå :)
Åja, trodde ikke det, så vi kjøpte alt til madrasser osv på IKEA :hilarious:
 
Jeg har nettopp sjekket på ikea og Stuva sprinkelseng med 2 suffer er 2025nok og madrass er 699nok. Det må ikke være billig på ikea :)
Hvis dere må bare ha barnemøbler for visning kanskje er det lurt å kjøpe brukt på finn?
 
Jeg har nettopp sjekket på ikea og Stuva sprinkelseng med 2 suffer er 2025nok og madrass er 699nok. Det må ikke være billig på ikea :)
Hvis dere må bare ha barnemøbler for visning kanskje er det lurt å kjøpe brukt på finn?
Tenker det kan være fint å ha den sengen vi skal bruke til babyen:)
 
Sist kjøpte vi bedside crib fra Troll og madrass fra NG Baby til den første tiden. Totalpris 1 500 kroner.

Deretter sprinkelseng fra IKEA og madrass fra IKEA. Husker ikke nøyaktig hva vi betalte, men tipper rundt 1 500 kroner. Ser senga koster 899 kroner i dag. Madrassen ser ikke ut til at selges lenger.

Har vært veldig fornøyd med begge sengene.

Bedside crib-en skal vi bruke igjen nå, bare med ny madrass. Vi kommer mest sannsynlig til å kjøpe ny sprinkelseng med ny madrass når bedside crib-en ikke kan brukes lenger. Det skyldes i hovedsak at eldstemann fortsatt bruker den, og nok kan bruke den en stund til. Blir nok fra IKEA denne gangen også.

Ser ikke noe problem med å kjøpe seng og madrass fra IKEA :happy:
Kan man bruke sprinkelseng til nyfødt?
 
Back
Topp