``aldersgrense`` på trampoline

kathrine80

Glad i forumet
hvilken alder synes dere det er greit med trampoline?
jeg tenker nesteår...da er gutten 1,5 år er det for tidlig?

vår 2 åring hopper på trampoline som bare det han :P hadde ikke kjøpt ny liksom, men vi har en fra hans eldre søsken.

så hemmer ikke utvikling eller er skadelig med for tidlig hopping?

Min har vært på trampolina siden han var 1 år. Da stod vi og holdt han og hoppet med han.
Han elsker den trampolina og han har virkelig balanse

Vi har kjøpt ny trampoline til snuppa her. Og hun er blitt råflink til å hoppe. Og så kan mamma ha det litt gøy og ;)

kathrine80 skrev:
så hemmer ikke utvikling eller er skadelig med for tidlig hopping?

Sikkert, hva er "ikke" skadelig og hemmer utvikling i dag da? Min 2 åring klatrer opp og detter ned både her og der, og får seg noen sikkelige smeller. Det å hoppe på trampline er en ganske myk-affere i forhold. Ungene elsker det og det er en leke som har stor verdi i mange år fremover og et pluss er at de får en vanvittig kroppskontroll og balanse av å hoppe på trampoline :)

aldri for tidlig. derimot bør man være forsiktig med hopping sammen med store barn, det er da det skjer ulykker. min hoppet for første gang som 1,5åring men fikk ikke særlig utbytte av det så er ikke vits i enda.

Jenta mi er 14 mnd, og hun elsker og være på trampolina! Gjerne med noen flere barn som spretter henne litt.. Da ler hun som bare det.
Men vi har ikke egen trampoline enda.

Åh! Jeg har drit lyst på trampoline til min på halvannet år. Har sett noen som har tatt av bena og gravd hull under slik at den ligger på bakken. Genialt! Husker jeg var livredd lillebroren min skulle falle av, men nå har det jo kommet med netting rundt da heldigvis :)

Back
Topp