~Maja~
Elsker forumet
Så at det på diskusjonen om det burde være en menneskerett å få barn ble diskutert en "aldersgrense". Også tenke jeg at det ville være interresant å finne ut hva folk her mener rundt det.... DETTE ER IKKE MENT SOM EN "KRANGLETRÅD"! Og jeg mener ikke å diskutere hvorvidt man er "gode"/egnede foreldre eller ikke! Jeg mener ikke egnetheten er basert på alder, men på egenskaper, personlighet osv.
Ikke se på det som "feil" å få barn utenfor "aldersgrensen". Og ikke tenk at man ikke er egnet eller noe sånt om man får det! Prøv å flytt fokuset fra voksne/foreldre du "kjenner" og ned på barnet. Gjennomsnittligsett/nøytralt sett, hva er best for barn?
Mine spørsmål er?
~Maja~
Ser mange her henger seg opp i det med "god mor"... Det var ikke det jeg ville... Formulerte meg muligvis for dårlig... Si det slik:
Når er en gjennomsnitlig person i dagens samfunn moden til å få barn?
Ikke se på det som "feil" å få barn utenfor "aldersgrensen". Og ikke tenk at man ikke er egnet eller noe sånt om man får det! Prøv å flytt fokuset fra voksne/foreldre du "kjenner" og ned på barnet. Gjennomsnittligsett/nøytralt sett, hva er best for barn?
Mine spørsmål er?
- Bør det være en nedre aldersgrense? I så fall hvor?
- Bør det være en øvre aldersgrense? I så fall hvor?
~Maja~
Ser mange her henger seg opp i det med "god mor"... Det var ikke det jeg ville... Formulerte meg muligvis for dårlig... Si det slik:
Når er en gjennomsnitlig person i dagens samfunn moden til å få barn?