Aldersgrense offentlig forsøk ❤️

Hermine84

Glad i forumet
Vi som prøver :)
Hei, vi er i gang med oppstart prosess ivf privat, da gynekolog bare avfeide at jeg var for gammel for offentlig. Men så leser jeg andre får dette selv om de er 40?
Jeg blir 40 denne mnd.
Prøver å Google men blir ikke helt klok, står bare BØR ikke være over 38? Er det likevel en mulighet ? Hva kreves for å få offentlige forsøk?
 
Hei, vi er i gang med oppstart prosess ivf privat, da gynekolog bare avfeide at jeg var for gammel for offentlig. Men så leser jeg andre får dette selv om de er 40?
Jeg blir 40 denne mnd.
Prøver å Google men blir ikke helt klok, står bare BØR ikke være over 38? Er det likevel en mulighet ? Hva kreves for å få offentlige forsøk?
Det kan variere fra klinikk til klinikk og kapasitet. Kanskje du må ta en ringerunde? Husk at om du går ut av egen region for ivf så dekkes noe deler av reise etc
 
Henvisning MÅ være sendt før du er 40, så du må raske på!!
Pga tid (alder) kan dere gjøre forsøk privat i mellomtiden, for det tar sikkert minst 6 mnd før du får starte etter henvisning er mottatt.
 
Henvisning MÅ være sendt før du er 40, så du må raske på!!
Pga tid (alder) kan dere gjøre forsøk privat i mellomtiden, for det tar sikkert minst 6 mnd før du får starte etter henvisning er mottatt.
Det rekker jeg ikke uansett dessverre for er på ferie frem til det :( så om det er ett krav støpt i stein så går det ikke :(
Ja vi tenkte prøve privat i høst men det er jo vilt dyrt .. :(
 
Det rekker jeg ikke uansett dessverre for er på ferie frem til det :( så om det er ett krav støpt i stein så går det ikke :(
Ja vi tenkte prøve privat i høst men det er jo vilt dyrt .. :(
Jeg har også lest dette med at henvisningen må være sendt før fylte 40. Hvis du er på ferie i Norge kan du få time hos en privat gyn der du er for å få sendt henvisningen. Ville strukket meg langt for å få det til, er potensielt en del tusen spart om du kan gå offentlig :)
 
Det er kanskje forskjell fra sted til sted, i Oslo (Ullevål/Riksen), måtte henvisning sendes før fylte 39.
 
Back
Topp