aldersgrense hull i ørene?

Rosa08_Blå10

Elsker forumet
Det finnes vel aldersgrense for sånt? Hvor gammel må barnet være for å få det i vanlig frisørsalong. ?

jeg jobber som frisør...og enkelte frisører tar det når de f.eks er 2 uker gamle..noe jeg IKKE gjør, og ikke anbefaler....men noen gjør det[;)]

ORIGINAL: MorraTeFreja

Labambie, som er frisør, sider aldersgrensen er 6 år.

Jeg for min del hadde ALDRI gjort det hos frisør, og kommer heller ikke til på gjøre det den dagen min datter skal få. (noe som er mange år frem i tid, hun er kun knapt 4 år enda)
Da skal det gjøres hos folk som er proffe på piercing, ikke på hårklipp!

Det er ingen  aldersgrense på det...som blir holdt i alle fall...å ta hull i ørene kan fint en frisør gjøre...man får opplæring til det (ikke i salongen, men av folk som faktisk kan dette)...kan også nevne at det selvfølgelig ikke er alle som går der....Men hadde selv følt meg tryggere hos piercingfolk, man vet aldri om den frisøren har hatt skikkelige kurs eller ikke

Ville aldri tatt det i norsk frisørsalong. Da tar de med pistol som er brukt til voksne. Og de tar med pistol som er brukt av andre. I andre land bruker  de  pistoler som de kaster etterpå. litt som nålene på piercing studio. Som er laget for baby/barn.

Aldersgrensa her er 6år.

ORIGINAL: tutekoppen

Ville aldri tatt det i norsk frisørsalong. Da tar de med pistol som er brukt til voksne. Og de tar med pistol som er brukt av andre. I andre land bruker  de  pistoler som de kaster etterpå. litt som nålene på piercing studio. Som er laget for baby/barn.

Aldersgrensa her er 6år.

Det varierer jo fra sted til sted det, da.. [8D] Er jo ikke alle som er uproffe idioter..Kan ikke tenke meg at det er noen norm..

ORIGINAL: iselinn88

Jeg for min del hadde ALDRI gjort det hos frisør, og kommer heller ikke til på gjøre det den dagen min datter skal få. (noe som er mange år frem i tid, hun er kun knapt 4 år enda)

Det er ingen  aldersgrense på det...som blir holdt i alle fall...å ta hull i ørene kan fint en frisør gjøre...man får opplæring til det (ikke i salongen, men av folk som faktisk kan dette)...kan også nevne at det selvfølgelig ikke er alle som går der....Men hadde selv følt meg tryggere hos piercingfolk, man vet aldri om den frisøren har hatt skikkelige kurs eller ikke

Jeg bare gjenforteller det labambie har sagt, og jeg ser på henne som troverdig. Det er visstnok retningslinjene fra deres "leverandør"
En frisør som stikker hull i små babyer anser jeg som useriøs og med ytterst lite omløp i topplokket![:'(]

Kan aldri forstå de som tar hull i ørene på barn...overhodet ikke. ja, de er kjempe skjønne med det osv, men stakkars babyer...nei,huff...jeg selv velger å ikke ta hull i ørene på folk, for jeg mener dette ikke er en frisør jobb [:)] og utrolig kjipt om noe skulle gått galt..en klipp kan man alltids rette opp i...men ett hull i øre som går galt...nei huff[:)]

Ville aldri skutt hos frisør.. man skyter vekk en haug med akupunkturpunkter... [:-]
Er vel 16år i en piercingsalong, kanskje litt yngre med foreldre. Skal man ta hull bør man ta det hos noen som ikke er utdanna for å klippe hår.

Her er det 3 år.

Blomdahl, som er leverandør av ørehullpistoler og utstyr i Norge, har en aldersgrense på 6 år. Alle som har tatt diplomet hos Blomdahl vet det. Man kan ta det før, ja, men da har man ikke Blomdahl i ryggen om det skulle skje noe galt f.eks. De garatnerer ikke for det. Så i alle salonger jeg har jobbet er aldersgrensen 6 år. Og jeg vil si, at personer som skyter hull i ørene på mindre barn er dårlig opplærte og uproffesjonelle. Farene er:

-Øret tåler ikke belastningen fra pistolen og kan sprekke/revne
-Høy infeksjonsfare
-Misdannelse i øret siden det er i en kritisk vekstperiode

Jeg bare gjenforteller det labambie har sagt, og jeg ser på henne som troverdig. Det er visstnok retningslinjene fra deres "leverandør"
En frisør som stikker hull i små babyer anser jeg som useriøs og med ytterst lite omløp i topplokket![:'(]

Kan aldri forstå de som tar hull i ørene på barn...overhodet ikke. ja, de er kjempe skjønne med det osv, men stakkars babyer...nei,huff...jeg selv velger å ikke ta hull i ørene på folk, for jeg mener dette ikke er en frisør jobb [:)] og utrolig kjipt om noe skulle gått galt..en klipp kan man alltids rette opp i...men ett hull i øre som går galt...nei huff[:)]

Der er jeg ikke enig...jeg syns små unger/babyer er kjempeskjønne i seg selv, har de hull i ørene ser det bare groteskt ut og vitner om ekstremt forfengelige mødre som føler de må "pynte" ungen for å få den søt/skjønn nok etter deres eget forvrengte skjønnhetsideal.

(Ja, jeg har sterke meninger om emnet, men det er ikke noe nytt)

Du har egentlig veldig rett i det du sier[:)] [:)]

takk for alle svar.  [:)] da vet jeg litt mer :=)
og jeg lurte bare rent generelt hva grensa lå på, ikke fordi jeg vurderer å ta på min 2 år gamle datter [8D]. Jeg vet bare ikke hva som er vanlig.. jeg hakke tenkt å ta på min datter før hun er 6-7 år :)

Jeg diskuterte dette med frisøren min engang og hun sa det var en uskreven regel om at man ikke skulle gjøre dette før skolealder, men det er ikke forbudt før dette. Bare en anbefaling.

ORIGINAL: Sicily

Aldersgrensa her er 6år.

Det varierer jo fra sted til sted det, da.. [8D] Er jo ikke alle som er uproffe idioter..Kan ikke tenke meg at det er noen norm..

De fleste frisører bruker jo samme pistol på alle mennesker , de bare putter inn nye øredobber som skal skytes inn.

ORIGINAL: Sicily

Aldersgrensa her er 6år.

De fleste frisører bruker jo samme pistol på alle mennesker , de bare putter inn nye øredobber som skal skytes inn.

Vel... Det blir satt på en boks med øredobber i da. Pistolen er ikke i kontakt med øret.

Når det gjelder aldersgrensen så snakka jeg med leverandøren vår om det. Han sa det ikke var noen aldersgrense som var satt. Man bestemte selv hvor gamle ungene måtte være. Og han mente det var uansvarlig av oss å ikke ta hull i ørene på de små, for da var sjansen større for at de tok saken i egne hender.... Jeg tar ikke hull i ørene på barn under 5 år. Det er min grense. Ser jeg at det er foreldrene som presser til dette, nekter jeg å gjøre det

Back
Topp