aldersgrense hull i ørene?

Rosa08_Blå10

Elsker forumet
Det finnes vel aldersgrense for sånt? Hvor gammel må barnet være for å få det i vanlig frisørsalong. ?

jeg jobber som frisør...og enkelte frisører tar det når de f.eks er 2 uker gamle..noe jeg IKKE gjør, og ikke anbefaler....men noen gjør det[;)]

ORIGINAL: MorraTeFreja

Labambie, som er frisør, sider aldersgrensen er 6 år.

Jeg for min del hadde ALDRI gjort det hos frisør, og kommer heller ikke til på gjøre det den dagen min datter skal få. (noe som er mange år frem i tid, hun er kun knapt 4 år enda)
Da skal det gjøres hos folk som er proffe på piercing, ikke på hårklipp!

Det er ingen  aldersgrense på det...som blir holdt i alle fall...å ta hull i ørene kan fint en frisør gjøre...man får opplæring til det (ikke i salongen, men av folk som faktisk kan dette)...kan også nevne at det selvfølgelig ikke er alle som går der....Men hadde selv følt meg tryggere hos piercingfolk, man vet aldri om den frisøren har hatt skikkelige kurs eller ikke

Ville aldri tatt det i norsk frisørsalong. Da tar de med pistol som er brukt til voksne. Og de tar med pistol som er brukt av andre. I andre land bruker  de  pistoler som de kaster etterpå. litt som nålene på piercing studio. Som er laget for baby/barn.

Aldersgrensa her er 6år.

ORIGINAL: tutekoppen

Ville aldri tatt det i norsk frisørsalong. Da tar de med pistol som er brukt til voksne. Og de tar med pistol som er brukt av andre. I andre land bruker  de  pistoler som de kaster etterpå. litt som nålene på piercing studio. Som er laget for baby/barn.

Aldersgrensa her er 6år.

Det varierer jo fra sted til sted det, da.. [8D] Er jo ikke alle som er uproffe idioter..Kan ikke tenke meg at det er noen norm..

ORIGINAL: iselinn88

Jeg for min del hadde ALDRI gjort det hos frisør, og kommer heller ikke til på gjøre det den dagen min datter skal få. (noe som er mange år frem i tid, hun er kun knapt 4 år enda)