Aldersforskjell i et forhold

Hadde jeg hatt ei datter på 16 som ble sammen med en på 30 hadde jeg reagert... for en 16 åring er rimelig umoden uansett, og hva slags type på 30 passer mentalt sammen med ei på denne alderen? :/ men når man selv er voksen synes jeg ikke alder har så mye å si... 1-10 års forskjell er jo ganske vanlig uansett kjønn, og som nevnt over er folk ulike ift modenhet osv. Men kjenner ei på 28 som er sammen med en på 60, og folk tenker jo sitt; penger! (Og ja, han har mye penger). Er vel lett å tenke slik som samfunnet har "lært oss", men mange er også lykkelige tross stor aldersforskjell, og ingenting er jo bedre enn det :)

32 år er jo ganske stor forskjell da! Når hun er 48 så er han da 80 :p he he! Litt spesielt...
 
Kommer litt an på hvor ung den yngste i forholdet er, tenker jeg. Syns det kan bli litt stor forskjell om en jente på 18 er sammen med en mann på 30 feks. Mye modning og erfaring en får de årene. Sånn sett er det jo stor forskjell på 14 og 17 også. Skjer mye på de tre årene!

Men jeg var 24 da jeg ble sammen med min kjæreste som da var 18, så jeg skal ikke si noe ;) Jeg hadde et barn fra før også, så var mange som reagerte i starten. Men vi er fortsatt sammen nå 6 år etter da, så har gått fint det :)
 
Jeg synes at så lenge begge er myndige og det ikke er utnyttelse på noe vis involvert, så er alt greit. Man velger ikke hvor gammel den man faller for skal være, og det er synd om årstallet man er født skal hindre kjærlighet og et godt liv.
Signerer denne :)
 
Jeg kan ikke skjønne hva en voksen mann/dame kan se i ei jente/gutt som faktisk fortsatt er et barn. Men så lenge begge parter er myndige og de har det bra sammen så tenker ikke jeg over det. Kjenner flere med store aldersforskjeller i forholdet og de har det veldig fint sammen.
 
Kan ta alderen sin, dele den på to og plusse på sju.. Er du 30, kan du være sammen med noen som er 15+7, altså 22. Er du 20, så kan du være med noen på 17. Jevner seg jo ut etter hvert. 40 kan være med 27. Tenker som minimums grense. Kommer jo alltid ann på modenhet. Og man kan ikke sette tall på kjærligheten.
 
Syns når den yngste er under 20 så bør ikke forskjellene være for store.. Men fra 20 Og opp har kjærlighet ingen grenser ! <3

Tenker at når man blir mer voksen vet man mer hva man vil og hva man er ute etter.
 
Jeg kan ærlig si at jeg har fordommer mot aldersforskjell. Jeg tror ikke på kjærlighet uten grenser, og jeg synes det er ekkelt.
Da søstra mi var 22 ble sammen med en på 40 hadde jeg veldig vanskelig for å akseptere det. Heldigvis ble det slutt:)

Jeg tenker at når man har passert 18 så er 10 års aldersforskjell greit. Har man passert 30 så er 15 års aldersforskjell greit. Men det er å strekke min aksept langt...

Jeg er selv 30, og blir fysisk dårlig av å tenke på å skulle ha sex med en mann på 45. Jeg tenker bare at han har grått hår og rynker på tissen!
 
Jeg kan ærlig si at jeg har fordommer mot aldersforskjell. Jeg tror ikke på kjærlighet uten grenser, og jeg synes det er ekkelt.
Da søstra mi var 22 ble sammen med en på 40 hadde jeg veldig vanskelig for å akseptere det. Heldigvis ble det slutt:)

Jeg tenker at når man har passert 18 så er 10 års aldersforskjell greit. Har man passert 30 så er 15 års aldersforskjell greit. Men det er å strekke min aksept langt...

Jeg er selv 30, og blir fysisk dårlig av å tenke på å skulle ha sex med en mann på 45. Jeg tenker bare at han har grått hår og rynker på tissen!
Ha ha ha ha !!! :D :D nå måtte jeg humre litt for meg selv her!! :D
 
Når jeg og mannen ble sammen var jeg akkurat blitt 17 og han var 30. Vi ble dømt og fikk slemme kommentarer av ALLE! Nå er jeg 26 og han blir 40 i mars. I november har vi vært sammen i 9 år og vi har vært gift i 6 og et halvt år. Vi elsker hverandre og vi er lykkelige. DET er det som bør bety noe!
 
Mannen min er 12 år yngre enn meg. Vi er gift og har det helt fantastisk sammen. :) Jeg var meget skeptisk i starten pga aldersforskjell , men han ga seg ikke. Skulle ha meg. Er jammen så glad han overtalte meg. ;)
 
Kommer helt an på hvordan alderen påvirker den andre.
 
Tja, jeg syns det er litt rart at ei venninne er sammen med en som er født samme år som våre fedre (24 års aldersforskjell, han er bestefar, hun hadde barn på to da de ble sammen). Men det funker tydeligvis og da er det ikke min "jobb" å mene det ene eller andre. Det jeg ville reagert på er veldig unge jenter (under 16) og vesentlig eldre menn,men da er man også inne på en mulig lovstridig handling.
 
Vi har stor aldersforskjell men tenker kun på det når noen påpeker det :) er 16år imellom oss :)

Litt mer skeptisk om en av dem er under 18 såklart....Ellers så syns jeg ikke kjærlighet burde ha noen aldersgrense :)

vært sammen i 6år og har barn og hus og et veldig bra liv sammen vi :D
 
Tenker at forslaget du kom med ikke er helt bra :p

Men igrunn så har alder lite og si, så lenge begge er voksne!:)

Her er det 8 år mellom oss..og det er noe jeg ikke tenker over. Jeg 24 og han 32.
 
Jeg og. Men jeg skulle aldri ha en yngre mann! Endte opp med en som er 2 år yngre. Så jeg har vel lært at jeg ikke kan si aldri på alt :p

Hehe, akkurat samme her. Hadde aldri trodd jeg skulle bli sammen med en som er yngre enn meg. Men så ble det sånn, og det er jeg veldig glad for :Heartred
 
Syns når den yngste er under 20 så bør ikke forskjellene være for store.. Men fra 20 Og opp har kjærlighet ingen grenser ! <3

Tenker at når man blir mer voksen vet man mer hva man vil og hva man er ute etter.

Helt enig. Det viktigste er hvor gammel den yngste er. Jo eldre den personen er jo mindre viktig er aldersforskjellen.
 
Synes alle alternativene over er greit.

Ikke optimalt, men greit. Synes det er forskjell på 14 og 16 år på ei jente.

Jeg er tiltrukket av eldre menn, da snakker vi gjerne 15-25 år.

Men endte opp med en som er 8 mnd yngre. Men han ser noen år eldre ut enn meg da, og er veldig "min type".
 
Dette er opp til hver enkelt mener jeg. Fungerer det å være 20 og 40, så er det greit for meg. Dømmer ingen for det.

Men - 15 og 20 f. eks syns jeg ikke er greit. Føler det blir annerledes når den ene parten fortsatt er et barn.
 
Back
Topp