Alders forskjell og prøve og få nr 2 i sen alder

KineKu

Andre møte med forumet
Hei.
Har en 7åring ifra før og først nå ønsker vi en til. Sluttet på p-piller og hatt mensen 3 ganger. Hva er deres erfaring med hvor lang tid det tok og
Få nr 2 fra pille slutt? Alder spiller vel litt inn her og nå, er 33år så klokka tikker og..

Erfaringer med alder forskjell og tok det lang tid?

Er 36 og prøver på nr 3 nå. 8 år er foreløpig yngstemann. Tenker ikke at alder spiller noe særlig inn når man bare er noe å 30... håper spiren sitter fort hos deg ❤️

Last edited:
Hei.
Har en 7åring ifra før og først nå ønsker vi en til. Sluttet på p-piller og hatt mensen 3 ganger. Hva er deres erfaring med hvor lang tid det tok og
Få nr 2 fra pille slutt? Alder spiller vel litt inn her og nå, er 33år så klokka tikker og..

Når du er godt under 35 er sjansene gode. Jeg brukte 9 mnd etter minipillen, men det var ikke på grunn av minipillen, men fordi jeg ikke testet eggløsning og sannsynligvis ikke traff blink. Aldersforskjell kan jeg ikke svare på, dessverre. Men det kan sikkert noen andre. Med eggløsningstester brukte jeg hrnholdsvis 4 mnd på å bli gravid (men det barnet mistet jeg dessverre) og nå 1 prøveperiode! Er 36 nå.

Hei.

Med både 1 og 2 tok det 3-4 mnd uten p piller før eg blei gravid...var då 21 og 24 år...med nr 3(33 år) blei eg gravid akkuratt når eg tenkte(ønska termin i Januar og han blei født 18 Januar) men då hadde eg ikke gått på p piller på over 1 år og hadde nøye kalkulert syklusen min :hilarious:

Er 36 og prøver på nr 3 nå. 8 år er foreløpig yngstemann. Tenker ikke at alder spiller noe særlig inn når man bare er noe å 30... håper spiren sitter fort hos deg ❤️
Så koselig og høre at dere prøver på nr 3! Spennede tid i møte.. godt og høre at aldern kanskje ikke har noe og si :)

Med både 1 og 2 tok det 3-4 mnd uten p piller før eg blei gravid...var då 21 og 24 år...med nr 3(33 år) blei eg gravid akkuratt når eg tenkte(ønska termin i Januar og han blei født 18 Januar) men då hadde eg ikke gått på p piller på over 1 år og hadde nøye kalkulert syklusen min :hilarious:
Ah, det høres så fint ut når man får det til med engang, jeg vet at det kan ta tid, med første tok det 1mnd etter pilleslutt. Og nå slutta jeg i feb i håp om at den skulle sitte til jan/feb 25baby men sånn ble det ikke, har hatt faste blødninger men først nå siste 2mnd den har vært regelmessig, og denne gang er jeg sikkelig dårlig det har jeg ikke vært med TR før..

Når du er godt under 35 er sjansene gode. Jeg brukte 9 mnd etter minipillen, men det var ikke på grunn av minipillen, men fordi jeg ikke testet eggløsning og sannsynligvis ikke traff blink. Aldersforskjell kan jeg ikke svare på, dessverre. Men det kan sikkert noen andre. Med eggløsningstester brukte jeg hrnholdsvis 4 mnd på å bli gravid (men det barnet mistet jeg dessverre) og nå 1 prøveperiode! Er 36 nå.
Håper det, jeg har brukt minipilla i ca 6år i strekk, mista TR helt så når jeg slutta nå kom den raskt men virka ikke helt ordentlig, først nå de to siste mnd jeg har hatt ordentlig, og nå denne gang er greit dårlig aldri vært det før. Sikkelig kvalm, magesmerter svimmel uggen form.
Har ikke helt skjønt dette med eggløsingstestene, jeg prøvde par tester sist mnd for og se, og den ene dagen jeg tok det slo den helt posetiv så jeg har hvertfall eggeløsing, vi hadde sex både noen dager før og etter, men den satt ikke..

Prøver og ikke stresse rundt det men blir en indre faktor for det.. har kalender appen og følger syklus der og den stemmer ganske så ok med 28 dager, mensen kommer som regel en dag før, så antar da eggeløsingen kom en dag før anntatt..

Så trist og høre at du mista, håper virkelig det går neste gang

Hei.

Fikk mitt første barn i en alder av 35 (spiren satt 4 mnd. etter pilleslutt). Nr. 2 brukte vi 1 år på (men tok nok såpass lang tid ettersom vi ikke traff på eggløsning). Hun fikk jeg i en alder av 36.
Nå er vi i gang med prøving på nr. 3 og jeg ble gravid bare 3 mnd. etter pilleslutt, men det endte i kjemisk. Ble så gravid igjen på første eggløsning etterpå, men denne gangen ble det SA. Jeg er 39 år nå så vil nok påstå at du er bare «barnet« til sammenligning med meg :p

Er 25 mnd. aldersforskjell på våre to. Er masse kos, men også veldig heltisk og krevende til tider.
Jeg tror det uansett aldersforskjell er både fordeler og ulemper. Er jo også veldig avhengig av personligheten til barna :dummy::dummy1:

Masse lykke til med prøvingen :signs003

Så koselig og høre at dere prøver på nr 3! Spennede tid i møte.. godt og høre at aldern kanskje ikke har noe og si :)
De sier at det er mer nærmere 40 det er en "reell" stor endring. Men er jo selvsagt veldig individuelt og. Jeg er av typen som har blitt ekstremt raskt gravid med de to første. Og nå er jeg litt engstelig for at det kan ta tid, da jeg liksom litt underbevisst forventer at det skal gå raskt igjen

De sier at det er mer nærmere 40 det er en "reell" stor endring. Men er jo selvsagt veldig individuelt og. Jeg er av typen som har blitt ekstremt raskt gravid med de to første. Og nå er jeg litt engstelig for at det kan ta tid, da jeg liksom litt underbevisst forventer at det skal gå raskt igjen
Ja dr sikkert det som stresser litt med at det tok en mnd med første og nå har det ikke klaffa enda, men prøver og ikke tenke på det men ikke såå lett

var 29 da jeg ble gravid med første, 32 med andre, og hvis vi går for en tredje nå i høst så er jeg 35 :greet025 , blitt veldig fort gravid med de to andre, så spent på å se på denne!

Last edited:
Ja dr sikkert det som stresser litt med at det tok en mnd med første og nå har det ikke klaffa enda, men prøver og ikke tenke på det men ikke såå lett
Kjenner meg så godt igjen med den følelsen. Stresser litt selv

Tok 6 mnd. med førstemann, uten at vi var så seriøse prøvere. Sa var jeg 29 år. Andremann ble med IVF etter mange prøveperioder. Var 33 år da han ble født. Skulle ønske vi begynte prøvinga før med andremann.

Back
Topp