Alderforskjell...

  • Trådstarter Moderator Marte
  • Opprettet
Her er det 3 års forskjell og det er helt greit. Ikke noe jeg tenker over til vanlig. Jeg synes kanskje det begynner å bli litt vel mye når det er mer enn 15 års forskjell, men det er bare i mine øyne :)
 
6 år mellom meg og mannen. Traff han da jeg var 19, nå 27. Alltid likt/foretrukket eldre, menn ikke gutter type.
 
Jeg har aldri tenkt over noe maksgrense, men har alltid hatt en minimumsgrense:p Har alltid gått på mannfolk som har vært minst 3 år eldre enn meg, aldri yngre enn det.. Tror det har med modenhet å gjøre da jeg alltid har vært ganske moden for alderen, og guttene som regel henger litt etter før de kommer opp i en viss alder.
Er nå gift med en passe moden kar som er akkurat innafor, 3 år eldre enn meg :hilarious:
 
For meg spørs det helt hvor gammel den yngste er egentlig. Syns typ 20 og 40 er litt voldsomt, og 18 og over 23-24 for den saks skyld. Ellers har det ikke så mye å si. Her er det 3 år (jeg yngst), merker ingen forskjell. Men med eksen var jeg 19 og han 25, da var det veldig tydelig tross av at han var umoden; ble liksom ikke helt riktig for meg. Og personlig ønsker jeg en person jeg kan dele livet med og bli gammel sammen, da fungerer det dårlig med en som er mange tiår eldre enn meg.
 
Min er ett år eldre :) trives godt med det.
Hadde hatt litt problemer med å være sammen en som var over 15 år eldre. Trist når man blir 60 og typen er 75. Greit å holde litt følge, hvertfall når kvinner generelt blir eldre enn menn og.
Men man vet jo aldri heller. Og er det kjærlighet så går jo mye man kanskje ikke hadde tenkt seg på forhånd. :)

Ellers syns jeg det også handler mye om hvilken alder man er i og ift modenhet.
 
Jeg var 16 da jeg ble sammen med mannen. 8 år mellom. Fikk noen reaksjoner. Nå er det ingen som bryr seg.
Alltid likt eldre menn, typ 10-15 år eldre helt siden jeg var 12.
Syns 20/30 år mellom er for drøyt. Men selvsagt opp til den enkelte.

I bunn og grunn er alder bare et tall.
 
Jeg var 16 da jeg ble sammen med mannen. 8 år mellom. Fikk noen reaksjoner. Nå er det ingen som bryr seg.
Alltid likt eldre menn, typ 10-15 år eldre helt siden jeg var 12.
Syns 20/30 år mellom er for drøyt. Men selvsagt opp til den enkelte.

I bunn og grunn er alder bare et tall.

Hvis du har vært med menn som er 10-15 år eldre fra du var 12, har jo disse mennene vært på barnerov, og potensielt begått straffbare handlinger. Du tror ikke du hadde reagert om ditt barn på 16 år hadde blitt sammen med en voksen mann på 24 år?
Det er stor forskjell på et forhold mellom to på 40 og 60, og et forhold mellom to på 12 og 22. Det ene er to voksne som er sammen, og det andre er hårreisende.
 
Hvis du har vært med menn som er 10-15 år eldre fra du var 12, har jo disse mennene vært på barnerov, og potensielt begått straffbare handlinger. Du tror ikke du hadde reagert om ditt barn på 16 år hadde blitt sammen med en voksen mann på 24 år?
Det er stor forskjell på et forhold mellom to på 40 og 60, og et forhold mellom to på 12 og 22. Det ene er to voksne som er sammen, og det andre er hårreisende.
Les det jeg skrev før du vrir på det ;) Vært forelsket/betatt av eldre menn siden 12 årsalderen. Det er noe annet enn å date de! Helt på trynet at du vrir på det jeg skrev.
 
Les det jeg skrev før du vrir på det ;) Vært forelsket/betatt av eldre menn siden 12 årsalderen. Det er noe annet enn å date de! Helt på trynet at du vrir på det jeg skrev.

Her er det du skrev:
"Jeg var 16 da jeg ble sammen med mannen. 8 år mellom. Fikk noen reaksjoner. Nå er det ingen som bryr seg.
Alltid likt eldre menn, typ 10-15 år eldre helt siden jeg var 12.
Syns 20/30 år mellom er for drøyt. Men selvsagt opp til den enkelte.

I bunn og grunn er alder bare et tall."


Her er det jeg skrev:
"Hvis du har vært med menn som er 10-15 år eldre fra du var 12, har jo disse mennene vært på barnerov, og potensielt begått straffbare handlinger. Du tror ikke du hadde reagert om ditt barn på 16 år hadde blitt sammen med en voksen mann på 24 år?
Det er stor forskjell på et forhold mellom to på 40 og 60, og et forhold mellom to på 12 og 22. Det ene er to voksne som er sammen, og det andre er hårreisende."


Det er ganske rimelig å anta at du kan ha vært med eldre menn som 12-åring når du skriver at du var det som 16-åring, for så å følge opp med at du likte eldre menn som 12-åring.
Jeg skrev allikevel ikke at du faktisk var med dem, jeg skrev: "HVIS du har vært med menn..."
 
Her er det du skrev:
"Jeg var 16 da jeg ble sammen med mannen. 8 år mellom. Fikk noen reaksjoner. Nå er det ingen som bryr seg.
Alltid likt eldre menn, typ 10-15 år eldre helt siden jeg var 12.
Syns 20/30 år mellom er for drøyt. Men selvsagt opp til den enkelte.

I bunn og grunn er alder bare et tall."


Her er det jeg skrev:
"Hvis du har vært med menn som er 10-15 år eldre fra du var 12, har jo disse mennene vært på barnerov, og potensielt begått straffbare handlinger. Du tror ikke du hadde reagert om ditt barn på 16 år hadde blitt sammen med en voksen mann på 24 år?
Det er stor forskjell på et forhold mellom to på 40 og 60, og et forhold mellom to på 12 og 22. Det ene er to voksne som er sammen, og det andre er hårreisende."


Det er ganske rimelig å anta at du kan ha vært med eldre menn som 12-åring når du skriver at du var det som 16-åring, for så å følge opp med at du likte eldre menn som 12-åring.
Jeg skrev allikevel ikke at du faktisk var med dem, jeg skrev: "HVIS du har vært med menn..."
Å dra sine egne konklusjonen utifra noe som blir skrevet er skummelt. Spesielt når det gjelder et så alvorlig tema.
 
Å dra sine egne konklusjonen utifra noe som blir skrevet er skummelt. Spesielt når det gjelder et så alvorlig tema.

Det var ikke en konklusjon, du må se hva jeg skriver. Jeg skrev: HVIS...

Det er alvorlig at et barn på 16 er sammen med en voksen på 24 ja, det har du helt rett i.
 
Det var ikke en konklusjon, du må se hva jeg skriver. Jeg skrev: HVIS...

Det er alvorlig at et barn på 16 er sammen med en voksen på 24 ja, det har du helt rett i.
Vel vel... du om det.
 
Det er ca. 2 år mellom mannen min og meg. Jeg er veldig glad for at det er så liten forskjell :) Samtidig kan man jo ikke styre kjærligheten, så det er jo tilfeldig at det endte opp slik. Aldersforskjellen merker man jo ikke så mye til når man er i midt i livet, men når man er rundt 20 og når man skal pensjonere seg blir jo forskjellen gjerne litt mer merkbar. Før mannen min (altså før jeg var 18) hadde jeg en grense på maks 5 års forskjell for at det skulle være "kjærestemateriale":p Hadde jeg vært singel i dag vet jeg ikke helt hvor mye jeg hadde tenkt over det... Hadde vært mer opptatt av å være på samme "sted" i livet :)
 
Jeg var 16 da jeg ble sammen med mannen. 8 år mellom. Fikk noen reaksjoner. Nå er det ingen som bryr seg.
Alltid likt eldre menn, typ 10-15 år eldre helt siden jeg var 12.
Syns 20/30 år mellom er for drøyt. Men selvsagt opp til den enkelte.

I bunn og grunn er alder bare et tall.
Jeg var også alltid forelsket i eldre menn, men synes allikevel det er helt legitimt å reagere på det. Når jeg var 16 ble jeg også "kurtisert" av en på 24 år. (Faktisk var jeg 15 og et halvt år når han begynte...). Har enda MSN-meldingene fra han på bursdagen min, når han skrev at "nå har du 8 år på hvert bein + LOVLIG!!!". Blir kvalm av å tenke på det i dag, selv om det var sykt spennende og adrenalin-fyllende når jeg var 16år. Det er liksom problemet, en 24åring skal ikke drive å kurtisere en 16åring, fordi en 16åring er så ekstremt umoden. Jeg hadde heldigvis aldri sex med han, derimot endte han opp med å ha sex med ei god venninne av meg som også var 16. Han ville bare ha unge jenter, irrelevant av hva.... Fysj.

Derfor synes jeg det ikke skal være opp til den enkelte, basert på min egen erfaring. Jeg fant aldri gutter på min egen alder attraktive, før jeg var 25 år. Men da var jeg også ferdig utviklet og forstod mer om livet. Kommer alltid til å anbefale mine barn og mine bekjente å holde seg unna stor aldersforskjell. Selv om jeg var tidenes bitch og krangla med alle som ikke mente at alder bare var et tall når jeg var yngre... Things change :p
 
Jeg var også alltid forelsket i eldre menn, men synes allikevel det er helt legitimt å reagere på det. Når jeg var 16 ble jeg også "kurtisert" av en på 24 år. (Faktisk var jeg 15 og et halvt år når han begynte...). Har enda MSN-meldingene fra han på bursdagen min, når han skrev at "nå har du 8 år på hvert bein + LOVLIG!!!". Blir kvalm av å tenke på det i dag, selv om det var sykt spennende og adrenalin-fyllende når jeg var 16år. Det er liksom problemet, en 24åring skal ikke drive å kurtisere en 16åring, fordi en 16åring er så ekstremt umoden. Jeg hadde heldigvis aldri sex med han, derimot endte han opp med å ha sex med ei god venninne av meg som også var 16. Han ville bare ha unge jenter, irrelevant av hva.... Fysj.

Derfor synes jeg det ikke skal være opp til den enkelte, basert på min egen erfaring. Jeg fant aldri gutter på min egen alder attraktive, før jeg var 25 år. Men da var jeg også ferdig utviklet og forstod mer om livet. Kommer alltid til å anbefale mine barn og mine bekjente å holde seg unna stor aldersforskjell. Selv om jeg var tidenes bitch og krangla med alle som ikke mente at alder bare var et tall når jeg var yngre... Things change :p
Ser den, men samtidig kan man ikke dra alle menn under en kam. Min mann (vært sammen i 10 år, gift i 5, to barn sammen) gikk ikke etter yngre jenter og hadde ingen baktanke med det å bli sammen med meg. Han trodde jeg var over 18 da vi ble kjent. Var 15 da vi ble venner.
Men selvsagt, finnes nok flere med din erfaring enn med min. Har nok mye å si hvilket kretser og miljø man har relasjoner til og hvor moden man er selv. Noen kan være moden som 16-17 åring, andre ikke før de nærmer seg 30.
 
Back
Topp