Alderforskjell...

En tråd i 'Familieliv og samliv' startet av Moderator Marte, 1 Nov 2018.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. Moderator Marte Forelsket i forumet Moderator ⭐️ Babyverden Stab ⭐️ VIP

Kva synes du om aldersforskjell i et forhold?
    Har du ei maxgrense?
    Kva tenkjer du om andre?
    Har det mykje å seie kor gamal den yngste eller eldste er?

2. Jolanda Forumet er livet Desemberlykke2017

Jeg synes ikke aldersforskjell gjør noe, så lenge man er på nogenlunde samme sted i livet. Altså, jeg synes det er forskjell med en på 30 og en på 40 og en på 16 og en på 26, for eksempel. Det er 9 år mellom meg og samboeren min, det har aldri bydd på noen utfordringer for oss :) Jeg ville dog ikke ha vært sammen med noen som var eldre enn det.

• Enig Enig x 2
    • Liker Liker x 1
  3. Klarsåklar Elsker forumet Novemberlykke 2018

Jeg hadde mange tanker og meninger om aldersforskjell tidligere. Men her sitter jeg, høygravid med mitt livs store kjærlighet som er 14/15 år eldre enn meg. Jeg er 24 og han 38. Så det hadde vist ikke så mye å si likevel Vi har det så fint sammen og tenker sjeldent på at det er aldersforskjell. Ikke noe vi legger merke til

Men syns det er forskjell når begge er voksne, i forhold til en 16 åring(ungdom) som finner seg en i 30/40 årene.

4. Cosacita Forumet er livet

Så lenge man har det godt sammen så spiller det ingen rolle for meg. :)

5. Mamma til mini Flørter med forumet

Det er fire år mellom oss, synes ikke det er noe særlig forskjell. Det er 12 år mellom et vennepar av oss, og har ikke noe å si så lenge man er på samme sted i livet og ønsker det samme. Og når man er voksen, jevnes aldersforkjellen ut uansett. Venninna mi var 10 år da kjæresten hennes var 22. Og de hadde jo ikke blitt sammen når de var i den alderen der.. Men nå som de er 24 og 36, tenker du ikke over å spørre "men er ikke du mye eldre enn henne?".

6. Avocado Forumet er livet Tilgangsansvarlig VIP Assistert-jentene Febbisbebbis'18 Snøfnuggene 2018

Jeg tenker det kan bli for mye.
    Når den ene har barn fra tidligere forhold på alder med sin nye kjæreste feks.
    Jeg kjenner to par hvor det er snakk om 20-25 års aldersforskjell og da syns jeg det er litt sært egentlig...men de har det tilsynelatende bra sammen, så det får være det viktigste uansett hvilke fordommer jeg måtte ha ;)

7. Babynrto Forumet er livet Marsboerne 20 18 Febbisbebbis'18

Samme her

8. Siadle Forumet er livet Tilgangsansvarlig Junilykke2018

Var 14 år mellom meg og eksmannen, jeg var 16 når vi traff hverandre. Dessverre for han ble jeg stadig mer voksen, mens han var, og er stuck i den samme umodne tralten.

10 år mellom meg og mannen.

9. Miss_30 Forumet er livet Septembergull'17

Samboer er 7 år eldre enn meg. Det er ikke så mye da. Vet ikke om jeg har noen maksgrense egentlig, men synes det blir litt rart hvis den ene er veldig ung og klar for barn, mens den andre kanskje har voksne barn og det er litt for sent å starte på nytt igjen.

10. Jordbær2019 Betatt av forumet Junibarna 2019

Mannen er 4,5 år eldre enn meg :happy: Har aldri tenkt så mye på alder egentlig. Så lenge man er like modne, og mer eller mindre på samme sted i livet. Hurra for kjærligheten!! :Heartred

11. LeneSvima Forumet er livet Febbisbebbis'18 Januarlykke 2016 Snøfnuggene 2018

Så lenge man har det bra sammen så tenker jeg at det ikke har noe å si :)

12. Moderator Eve Gift med forumet Moderator ⭐️ Babyverden Stab ⭐️ VIP

Synes den mentale alderen sier mer enn tall. Men selvsagt. Er det stor aldersforskjell vil det kanskje si seg litt selv at når den ene blir 70 og den andre 50 vil man være litt mer forskjellig enn når man var 20 og 40.

Del denne siden