Alder vognslutt

Papayacoconut

Forelsket i forumet
Oktoberskattene 2015
Novemberbarna 19
Hvor gamle var barna deres når dere sluttet å bruke vogn eller trille?
 
Eldste sov på dagen fram til 3,5 år. Yngste på 2 sover fortsatt i vogn. Unngår bruk av vogn mest mulig( bortsett fra soving).
 
Sluttet med soving ved 2,5, men duppet av og til ved behov frem til 3 år. Bruker av og til vogn til trilling enda. Regner med det blir frem til 3,5 år.
 
Vi brukte vogn/trille ganske lenge med alle da vi ikke hadde bil. Hadde søskenvogn til de store og der satt av og til elste til 5 år ca (på lengre turer) da var søstra 3 og de var like store/tunge.
Hadde vi hatt bil ville vi ikke brukt vogn/trille like lenge
 
Siste tur vi tok med vogna var i desember 2018, da var hun 3.5 ☺️ Da trillet vi bare til butikken for å kjøpe oss pepperkaker. Men før den tid var det også sjeldent at den ble brukt. Kanskje rundt 2.5-3 år
 
Frøkna sluttet å sove dagtid når hun var ca 2,5. Brukte vognen noen ganger etter dette, men mest for handling. Storebror ville ikke sitte i vogn fra 18 mnd. Sov til 2,5
 
Tenker det handler om hvordan mann bor og om mann har bil eller ei. Jeg har aldri hatt bil så min som nå er 17 brukte jeg vognen til lenge da det var greit og putte ting i og når han han ble sliten eller vi hadde dårlig tid kunne sitte
 
Min ble 3 år i september og vi har nå lagt bort vogna. Har fram til nå brukt den til og fra BHG (6 minutter gange) egentlig kun fordi det går raskere :wacky: Men nå går han selv.
 
Eldste sov på dagen fram til 3,5 år. Yngste på 2 sover fortsatt i vogn. Unngår bruk av vogn mest mulig( bortsett fra soving).
Bare nysgjerrig ,men hvorfor og hvordan?

Her har vi vogn til å sove i bhg, og så dobbelvogn for å komme oss til og fra bhg og lekeplass osv siden vi har en baby også. Ellers foretrekker vi trehjulssykkel med "håndtak" og akebrett til han alene, han er 22 mnd gammel. :)
 
Jeg bruker vogn så lenge ungen trenger det. Førstesnupp brukte vi til 3 år.

Nr to-snupp var ikke så glad i vogna, så brukte til 2 år.

Tredjemann han er født med alvorlig astma og brukte vogna helt til 4 år for å hvile litt i innimellem( såpass ille at han kan få full pustestopp og dø)

Fjerdemann får vi se ann med. Han ble nettopp 1 år, så hvertfall 1 år til med vogn, tenker jeg.
 
Min på 2,5 år bruker fortsatt vogna til soving i barnehagen. Umulig å få ungen til å sitte i vogna ellers :p
 
Vi tar bussen til barnehagen, og er et stykke å gå fra bussen til bhg også. Skjønner ikke hvordan vi skulle fått til det uten vogn, med alle saker man må ha med i tillegg til unge. Også synes jeg han sitter tryggere i vogna enn på et sete med masse folk rundt som ikke bruker belte. Han er 2 over nyttår, så vi bruker nok hvertfall vogn frem til sommeren vil jeg tro.
 
Her brukte vi vogn til i sommer, når guttungen var 5. Han har astma og alvorlig atopisk eksem, så han trengte vogna for å slappe av på lengre turer.
 
Bare nysgjerrig ,men hvorfor og hvordan?

Her har vi vogn til å sove i bhg, og så dobbelvogn for å komme oss til og fra bhg og lekeplass osv siden vi har en baby også. Ellers foretrekker vi trehjulssykkel med "håndtak" og akebrett til han alene, han er 22 mnd gammel. :)
Synes han kan gå mest mulig selv:) Storebroren var verdens lateste og gadd aldri å bruke beina, så vi dro med oss vogna over alt:p
 
Men i hw
Synes han kan gå mest mulig selv:) Storebroren var verdens lateste og gadd aldri å bruke beina, så vi dro med oss vogna over alt:p

Her går han også mer om vi reiser uten vogn, og han har NOK energi å bruke opp :p synes også det er litt stress å ha vogn i en hånd og unden i andre hånda.
Så i helgene når vi ikke har alt barnehagestæsjet å drasse på, bruker vi vogna ganske lite utenom sovingen
 
Back
Topp