Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
2-3 år er en mer passende alder ja. Men jeg var akkurat ferdig med vgs da lille kom og sambo studerer nå og kommer til å gjøre dt noen år fremover. Har for mye egenkapital til å få noe som helst av nav så her blir det ut i jobb om jeg klarer å få i august. Å skal man komme seg ut på boligmarkedet kan man virkelig ikke begynne å bruke av pengene på konto. Forhåpentligvis får sambo like korte dager som han har dette semesteret slik at lille gull slipper å være så lenge i barnehagen.
Huff, gjør vondt i mammahjerte dette her. Gråter bare av tanken på at noen andre skal passe på han :/
Jeg jobbet litt med ettåringer i bhg rett etter studier, så jeg vet at de har det bra der. Det var 8 barn og 3 voksene på avd og alle barna fikk mye oppmerksomhet og ting ble tilpasset det enkelte barnet. Mye av dagen gikk med til soving og ellers rutiner som mat og stell, også var det masse kos og lek. Barna hadde det bra, de. Men jeg synes det er tidlig å begynne i bhg når de bare er ett år gamle. Det er mange fordeler med å være i bhg, men om de fordelene er så mye større enn å være hjemme med mamma eller pappa kommer jo også an på foreldrene og hva de gjør når de er hjemme med barna. Hjemmet gir også en trygghet som er god å ha med seg. Jeg tror også at barna nyter godt av de samme positive sidene av bhg om de er 2 eller 3 år når de begynner i bhg. Det haster liksom ikke å skulle begynne i bhg. Noen mener at bhg fra ett år er et stort sosial eksperiment, og ikke nødvendigvis et med godt utfall. Mange meninger og følelser rundt dette temaet. Men som sagt; min erfaring er at ettåringene har det bra i bhg! Når det er sagt så ser vi an i løpet av våren om det blir bhg fra august/sep eller ikke. Vi bodde i utlandet før vi kom hjem og lillegutt ble født i fjor sommer. Så jeg har ingen permisjon eller jobb jeg skal tilbake til. Om vi har råd til det, og ikke minst om jeg har lyst til det, blir jeg hjemme 6 mnd eller 12 ekstra.LilleNurk2011 skrev:
Lilleputten skrev:
Du er veldig heldig da som har muligheten til det. Må si jeg virkelig misunner de som har muligheten til å være lenge hjemme sammen med barnet sitt. Om jeg ble alenemor kunne jeg ha gjort det. Er skikkelig dumt at det er lagt opp slik. Vil jo ikke være alenemor da.. Søsteren min var det, og fikk vært hjemme med sønnen sin i 2 år med masse økonomisk støtte fra Nav. Men er fint at du har god erfaring med barnehagen. Problemet er at ulike barnehager har ulike ordninger.. Men jeg tviler ikke på at de fleste går veldig inn for at barna våre skal ha det bra.