Alder og antall barn?

englemamma18

Elsker forumet
Hvor gamle er folk her inne? Og har dere barn fra før, når fikk dere de osv? Fordeler/ulemper med å få barn som ung/eldre?
Jeg blir 20 i november, andregangsgravid, men forrige svangerskap avbrutt 18+2. Så blir første barn :) Eier hus med samboer, som jeg har bodd med i snart 2 og et halvt år, og begge har fast arbeid :)

Last edited:
Var 26 når jeg fikk nr. 1, 28 når jeg fikk nr. 2 og 31 når jeg nå får nr. 3.

21 år, barn nr 1. Fordelen med å få barn nå, er at jeg slipper å sette barnet rett i barnehagen fem dager i uka grunnet jobb. Er på skolen to dager i uka de neste to åra, og tenker deg er fint å kunne være litt hjemme med barna de første åra :) er etablert med hus, familiesikker bil, fast arbeid og samboer i 100% jobb.

Var 31 da jeg fikk nr 1 og fyller 34 i mars 2017. Fordelen min med å være over 30 er at jeg hadde en utdannelse, jobbet lenge og har en videreutdanning. Fast jobb, enebolig, grei økonomi, ferdig med festing og klar for et litt roligere liv med hus og barn. Blir ikke rastløs av helg etter helg og kveld etter kveld hjemme :P

Men mye av dette kan man jo ha når man er yngre enn meg :P

24 når jeg fikk nr 1 (ble 25 2 mnd etter), er 27 når denne kommer i februar. Grei alder og alt bare klaffet og føltes "rett" da vi ventet første ;)Vi hadde "samtalen" og bestemte oss for å prøve- 1 år seinere kom vår skjønne jente :) jeg var ferdig utdannet førskolelærer, hadde fast jobb som jeg hadde vært i over et år i, vi hadde (og har) et trygt og stabilt forhold. Vi hadde vært samboere i 1 år og sammen i 2.5 år. Vi kjøpte hus sammen helt i starten av svangerskapet og flyttet inn 2 måneder før termin (nybygg). Gleder meg til nr 2 kommer inn i vår lille familie ❤

22år når jeg fikk nr 1 og 26år nå når jeg får nr 2.
Vært i fast forhold i 10 år, godt etablert med jobb, hus og hund ;)
Jeg syns det var perfekt å starte da (første er prøverør så hadde nok kommet tidligere om vi ikke hadde plagdes) fordi man enda er ung når barna begynner å bli store og flytter ut, man får gleden av barnebarn i en litt yngre alder og har masse energi til egne barn nå, og barnebarn senere :) festing har aldri vært en greie for meg, så det var ikke noe jeg savnet :)

Jeg var 19 år da vi fikk nr 1.
Nå er jeg 23 når nr 2 kommer.
Da vi fikk første kjøpte vi leilighet og familiebil mens jeg var gravid. Så det ordnet seg ganske raskt.
Ulempen da jeg var 19 var at jeg ikke fikk fullført utdannelsen min. Ellers ser jeg bare fordeler med å være ung(om man er klar for det selvsagt). :-)

Fyller i høst så er da 22 når lille kommer. Vi er i gang med og se etter bolig og kjøpe nå og bilen har vi allerede. Samboer har en god jobb og selvom det ikke var planlagt så ordner vi oss fint før baby er her :) Festing har aldri vært noe for meg, så jeg gleder meg veldig til og slippe spørsmål og mas om og bli med ut :D Hihi :P

18år med nr 1, blir nå 23 med nr 2 utdannelse, fast jobb, bil, leilighet og samboer:-)

Var 20 med første, 24 med andre og er nå 27 og venter nr 3.

var 20 når jeg ble mor for første gang, er nå straks 26 og venter andre mann. jeg og min mann har vært i lag i 8 år og gift i snart 6 av de...
Begge har fagbrev (gubben har 2 stk, jeg har 1) og begge har fastjobb... (jeg er nyansatt på sykehjem)

Mitt første barn kommer i Mars,da er jeg 27 år. Vært sammen med forloveden min i 10 år ❤️ Gifter oss om 2 år :-)

Jeg er 29 år og håper lille er ut før jeg blir 30 :p
Det er mitt første barn, samboer har en sønn fra før på 7.
Vi har vært sammen i 3 år og flyttet inn i eneboligen vår i fjor vinter. Har både el-bil og stasjonsvogn. Også har vi en pusekatt som passer på det samboern mener er lillesøster. Har alt og et felles barn er det eneste som mangler :)
Vi er begge i full jobb, fast. Jeg mangler nå bare fagprøven.
Jeg var egentlig klar for barn for flere år siden, men han jeg var sammen med da var ikke. Glad vi ikke fikk barn nå, men skulle ønske jeg var yngre.

Jeg er 32 og han er 38, og det er helt perfekt spør du meg :-) Dette er første barn for begge to. Ekteskap ❤, faste jobber, trygg bil og egen bolig er i boks. Da er jo en liten jr. det neste logiske skrittet :-D

Back
Topp