alder mellom barna

det samme har je begynt å tenke på og.

syns 2 år er en fin alder mellom dem jeg[:D][:D]

Jeg synes ca tre år (om man er så heldig at man kan velge [;)]). Da er den største så stor at han har fått språk og vi kan kommunisere bedre. I tillegg vil han kunne ta større del i storebrorrollen enn om han var feks ett år, tenker jeg. Så da tenker jeg at det er lettere å takle sjalusi feks. Jeg føler også jeg bedre ville kunne imøtekomme begges behov når de ikke er så tette, enn om begge var veldig små. 

Slik tenker hvertfall jeg og mannen. [:)] 

Kan legge til at det er tre år mlm meg og broren min, og det har vært helt passelig. Vi har lekt sammen og hatt stor glede av hverandre, så jeg føler ikke det er for lang avstand med tre år.

Jeg kunne tenkt meg ca 2 år mellom dem!

tenkte kansje om sambo er enig eller om d ikkje har plantet seg noe før å begyne å prøve når Isak er 3 år

ORIGINAL: SnoopyCat

Jeg kunne tenkt meg ca 2 år mellom dem!

signerer, sånn ca, da får dem jo glede av hverandre! [:)]

Jeg har nesten 2 år mellom mine eldste og jeg synes det var veldig greit[:D][:D][:D]

Signerer!!!!

ORIGINAL: Nallepooh

Jeg synes ca tre år (om man er så heldig at man kan velge [;)]). Da er den største så stor at han har fått språk og vi kan kommunisere bedre. I tillegg vil han kunne ta større del i storebrorrollen enn om han var feks ett år, tenker jeg. Så da tenker jeg at det er lettere å takle sjalusi feks. Jeg føler også jeg bedre ville kunne imøtekomme begges behov når de ikke er så tette, enn om begge var veldig små. 

Slik tenker hvertfall jeg og mannen. [:)] 

Kan legge til at det er tre år mlm meg og broren min, og det har vært helt passelig. Vi har lekt sammen og hatt stor glede av hverandre, så jeg føler ikke det er for lang avstand med tre år.

22 mnd. mellom de eldste her og når neste kommer er minsten 3 år og 2 mnd.
skal slutte med bleier han nå i vår.
kan ikke uttale meg om hvordan det er med 3 år mellom enda,men ca 2 år mellom er helt fint[:D]

eg kunne tenkt meg å begynne å prøve ijenn når det nærmer seg nyttår, da er snuppa rundt rekna 1,5 år, da blir det fort 2-3 år mellom dem. veit jo aldri ka tid spira sitt.
Mellom meg og syster mi er det to år, kjempe fint!!
bestevenner..
meg og bror min er der 5,5 år, knall, eg forguda han
Så uansett, søsken koser seg stort sett i lag uansett alder. Men, føler kansje at  søstre er litt meir alders prega... (er jo mange år mellom f.eks 12 og 14, minst fem år i en periode.. hehe)

det er 2 år og 4 mnd mellom mine to, og jeg ønsket å få de såpass tett.
noen ganger skulle jeg nesten ønske vi hadde ventet litt til, sånn at eldstemann hadde vært litt eldre og mer "fornuftig". men håper jo at de får desto mer glede av hverandre etterhvert.[:)]

mellom søstern min og meg er det 3 og et halvt år, og selv har jeg alltid syntes at det har vært akkurat litt for mye.

MEN...ikke alt man kan planlegge...heller ikke kjemien mellom barna.[;)]

og dessuten er det sikkert fordeler og ulemper ved alle aldersforskjeller... 

3 år

Mellom mine to eldste er det tretten mndr,syns ikke det var så tungt. De hadde jo stor glede av hverandre når de vokste opp. Nå er de 13 og 14 år og har fremdeles ett nært forhold.
Fra nr 2 til nr 3 gikk det 41/2 år gikk ganske greit det også egentlig, men mellom nr 3 og nr 4 er det litt over seks år og det ble for lang tid...[:)]

ORIGINAL: theolin

det er 2 år og 4 mnd mellom mine to, og jeg ønsket å få de såpass tett.
noen ganger skulle jeg nesten ønske vi hadde ventet litt til, sånn at eldstemann hadde vært litt eldre og mer "fornuftig". men håper jo at de får desto mer glede av hverandre etterhvert.[:)]

mellom søstern min og meg er det 3 og et halvt år, og selv har jeg alltid syntes at det har vært akkurat litt for mye.

MEN...ikke alt man kan planlegge...heller ikke kjemien mellom barna.[;)]

og dessuten er det sikkert fordeler og ulemper ved alle aldersforskjeller... 

ca 2,5 år.... max 3 år!!
Så det blir vel ikke noen "prøving" her før i 2008..

Mellom 2 og 4 år synes jeg er greit (selv om det er 12 år mellom mitt andre og tredje barn[:D])

jeg synes 1,5 -2,5 år er passe.

Back
Topp