Alcudia*mallorca - TIPS!?

ricke

Elsker forumet
F.eks;

Erfaringer? Bra hotell? Best å bo sentralt, eller kanskje et familie hotell utenfor? Serverdigheter man bør få med seg? Dyrt?

Temperatur fra midten av august og utover?

Erfaringer med all inclusive, halvpensjon, kun frokost?

Ble mange spørsmål, men håper noen har erfaringer på noe av det [:)]

Andre steder i mallorca kan også være aktuelt.

Så på Sunwing Resort Resort & Spa Alcudia - kjempe fint der [:D]. Men skal jeg reise dit med ving må vi overnatte i Oslo. Så ikke prisen, men regner med at det sikkert er litt dyrt!

Regner med at vi reiser med Apollo som går direkte fra Evenes til Mallorca. Men så var det valgets kvaler, hehe [8|]

Har heller aldri vært i Mallorca, så det blir jo spennende å gjøre seg erfaringer.

Vi bodde på Bahía Pollensa, Puerto de Pollensa (Med Startour) et steinkast utenfor Alcudia i fjor. Helt greit hotell som tilbød valgfri helpensjon. Litt slitt hotell, og maten (buffeten som var inkl i helpensjonen) var ikke mer enn helt grei.
De hadde enkel underholdning som bingo og et band som spilte to kvelder.[;)]

Kort vei til strand og måtte krysse veien, men en liten trafikkert by så var ikke noe problem. Aaron var 3 mnd når vi var der..

Tror et rent All Inclusive hotell tilbyr litt bedre mat osv, selv om ikke spanjolene er mest kjent for et kulinarisk kjøkken.
De nyeste hotellene med flest stjerner tilbyr nok mest (og best)

Mallorca er dyrt, er norske priser og vel så det om sommeren, det er greit å være obs på! Vi var glade vi valgte helpensjon, for ellers ville turen blitt dyyyyr.. Men reiser dere ikke på budsjett er det bare å kjøre hæla i taket[:D]

Vært på Sea Club jeg og, i 93.. ELSKET det stedet. (Men jeg var 13 år...) Hehe..

Vi har vært mange ganger på Nuevas Palmeras.. Ligger helt nede ved strandpromenaden, er kjempebarnevennlig.. Verdt å sjekke ut.. [:D]

Takk for tips! [:)]

Da har vi bestilt og havnet til Hotel Alcudia Pins. Ble faktisk Ving siden vi ville bo ved stranden og tilsynelatende et ok hotell. Men vi må reise ned til oslo først! Men men.. ikke så lenge for Brage å sitte i ro siden vi delte reisen opp.

ORIGINAL: ricke

F.eks;

Erfaringer? Bra hotell? Best å bo sentralt, eller kanskje et familie hotell utenfor? Serverdigheter man bør få med seg? Dyrt?

Temperatur fra midten av august og utover?

Erfaringer med all inclusive, halvpensjon, kun frokost?

Ble mange spørsmål, men håper noen har erfaringer på noe av det [:)]

Andre steder i mallorca kan også være aktuelt.

Var en uke på Sunving resort og Spa i Alcudia i midten av august i fjor. Vi hadde det helt topp, og drar garantert tilbake. Kort flyreise, nydelig barnevennlig strand, rent og pent, god mat.

Vi valgte sunving resort og spa fordi det lå rett på stranden og hadde kort vei til sentrum. Hadde ikke all inclusive fordi vi liker å spise på forskjellige steder. Var koselig å rusle langs promenaden inn til havnebyen på kvelden og lete opp restauranter som ikke hadde "turistfelle" stemplet i pannen. Det var også mange sjarmerende små restauranter oppe i gamlebyen.

Kan tro vi hadde mange fantasiske matopplevelser - det gikk mye i forskjellige tapasretter, spesielt sjømat! Datteren min som da var 2,5 år likte det meste, og ingen av oss fikk magesyke. Grunnen til at vi droppet all inclusive er at vi syns det er greit å komme litt bort fra hotellet også, kjedelig å bare ha de samme norske og svenske småbarnsfamiliene rundt seg hele tiden. Eneste fordel med all inclusive slik jeg ser det er nærheten til hotellrommet/ stellerom ved behov for bleieskift [:D] Nesten hver kveld da kelneren kom med maten måtte vi skifte en bæsjebleie. Var det ikke minstemann så var det storesøsteren, de vet å time det disse små [:'(][:D]. Og disse lokale restaurantene hadde ikke stellebord, bare mørke trange toaletter. Ikke helt ideelt, men det gikk på et vis og de som jobbet i restauranten var ofte veldig behjelpelige og forståelsesfulle. Og ja, det er selfølgelig mye billigere å velge all inclusive, spesielt for deg som ha eldre barn også. Men vi var innstilt på at vi måtte ha et romslig matbudsjett. Men frokosten kunne jeg fint hatt inclusive, det kommer vi nok til å velge neste gang. Nå reiste vi med foreldrene mine, og kom til dekket bord på balkongen dems hver morgen, veldig kjekt [;)].

I midten av august syns jeg der var altfor varm (vi var der fra 18-25 tror jeg). Neste gang reiser vi i juni. Men ungene brydde seg ikke særlig om varmen de. Lå på rundt 35 grader, og nesten det samme i havet. Men jeg fullammet da, det har nok noe å si på hvorfor jeg svetta ekstra mye.

Hotellet var veldig fint og det var god service. Hadde toroms leilighet i Prinsesa (husker ikke hvordan det skrives nå), helt grei standard. Hotellbutikken var lekker og solgte deilig oppskåret frukt i praktiske plastkopper, og gode salater også. Ble så snurt da jeg ikke oppdaget dette før de siste par dagene. Neste gang velger vi samme område, men kanskje vi prøver et annet hotell.

kjempe kjekk plass [:D] men ta me mygg midell!!!

Det virket som et bra hotell sett fra utsiden..Vi bodde på Viva Bahia i fjor,-det var helt greit..synes Alcudia Pins virket bedre(nabohotellet)[;)]

Da har vi faktisk avbestilt til Mallorca! Vi drar til Platanias i Hellas [:D] På Villa Platanias den 27 august
Gleder meg MASSE! Weee...

Fant ut at det reisemålet passet best for oss alle. Punktum finale, Endelig! phu

Jeg elsker Platanias/Agia Marina [:D]
Vært der 3 ganger [:D]

Jeg vil oooooog til syden..... [&o][8D]

Back
Topp