Albyll E pga Alder

Termin 10.03.2025

Flørter med forumet
Hei Fler over 40 her? Som har fått beskjed om og begynner på Albyll E, pga alder? Var på tidlig ultralyd og der fikk jeg beskjed om og ta dette med legen pga alder. Men sekretær på legekontoret syntes det hørtes rart ut.
 
Hei Fler over 40 her? Som har fått beskjed om og begynner på Albyll E, pga alder? Var på tidlig ultralyd og der fikk jeg beskjed om og ta dette med legen pga alder. Men sekretær på legekontoret syntes det hørtes rart ut.
Kan være de mener du har høyere risiko for svangerskapsforgiftning (alder kan være en faktor som spiller inn), og at de derfor vil du skal ta albyl-e forebyggende
 
Hei! Eg har ikkje fått beskjed om å ta Albyl. Nyskjerrig på kva legen din seier.
Jeg og. Time hos legen min på fredag. Så kan oppdatere. Det var kun pga jeg er 40, ikke noe annet. Var jordmor på sykehuset der jeg tokk NIPT test, som ga beskjed om at jeg måtte bestille lege time for dette. Da det var nye rettningslinjer for gravide fra 2020....
Gammel er du?
 
Mulig alder øker risikoen for svangerskapsforgiftning - har du høyt blodtrykk eller andre risikofaktorer? Jeg hadde svangerskapshypertensjon forrige gang, så startet på albyl e fra uke 12 denne gang for å forebygge.
 
Back
Topp