Albyl-e

Snøfnugg1515

Glad i forumet
☀️Påskeliljene 2026☀️
Jeg har flere SA og MA bak meg så denne gang foreslår gynekolog at jeg skal teste Albyl-e som en mulighet for å minimere risikoen for ny spontanabort. Jeg er skeptisk til å stoppe i meg masse medisiner men hvis det kan hjelpe vil jeg jo selvsagt prøve.

Noen her inne som har erfaring med å bruke det? Fikk dere noen bivirkninger? :rolleyes:

Jeg har flere SA og MA bak meg så denne gang foreslår gynekolog at jeg skal teste Albyl-e som en mulighet for å minimere risikoen for ny spontanabort. Jeg er skeptisk til å stoppe i meg masse medisiner men hvis det kan hjelpe vil jeg jo selvsagt prøve.

Noen her inne som har erfaring med å bruke det? Fikk dere noen bivirkninger? :rolleyes:
Snike litt ❤️ har brukt blodfortynnende kvar graviditet og har aldri opplevd bivirkninger. Skjønne du e skeptisk, men faktisk er det eit ganske mildt og relativt effektivt hjelpemiddel, så ville definitivt prøvd

Jeg ville lyttet til gynekologen din. Hvis han mener det er det beste for deg å starte med det ville jeg lyttet til det fremfor svar på forum fra ukjente og ufaglærte :) Hvis du lurer på bivirkninger du kan få ville jeg også tatt dette med gynekologen, eventuelt annen lege eller helsepersonell som kjenner deg og din helse.
Hilsen sykepleier

Jeg ville lyttet til gynekologen din. Hvis han mener det er det beste for deg å starte med det ville jeg lyttet til det fremfor svar på forum fra ukjente og ufaglærte :) Hvis du lurer på bivirkninger du kan få ville jeg også tatt dette med gynekologen, eventuelt annen lege eller helsepersonell som kjenner deg og din helse.
Hilsen sykepleier
Takk for omtanke, men er nysgjerrig på å høre fra folk som faktisk har brukt det også :happy:

Sniker. Jeg tar Albyl-e pga jeg hadde svangerskapsforgiftning i tidligere svangerskap. Jeg har ikke hatt noen bivirkninger eller plager med de :)

Hilsen sykepleier
Syns ikkje man skal prøve å skape eit dårlig miljø for å kunne spørre om alt mulig her inne, er jo ein av dei gode fordelene med forumet, å få dele erfaringer og snakke med andre i samme bås ❤️
Babyverden er eit fantastisk forum, og folkene du finner her inne er gull!❤️ mange har utrulig mykje kunnskap og det å få dele dette er noko av det beste med forumet. Så syns ikkje kommentaren din passer inn her, kanskje om det hadde komt råd som strider imot helsefakta så kunne du ha kommentert på det, men ikkje punktere ein tråd før det i det heile er komt noko du kan reagere på.

Har brukt det i 1 fullgått svangerskap og har nettopp begynt å ta det i svangerskapet jeg er i nå. Ingen bivirkninger, og jeg klarte å unngå svangerskapsforgiftning med barn to fordi jeg gikk på det

Fikk blodpropp for noen uker siden og har brukt Clopidogrel hver dag siden jeg ble innlagt. Byttet i dag over til Acetylsalisylsyre (dvs. samme som Albyl-E) fordi det visstnok er tryggere å bruke i svangerskapet. Har lest at mange gravide tar acetylsalisylsyre, så jeg satser på at det går bra :)

Back
Topp