Albyl-E

K Junior

Forelsket i forumet
Julemiraklene 2025
Hei..
Ble litt forvirret nå..
Mener legen på sykehuset sa sist jeg mistet at jeg skulle bruke blodfortynnende i starten av svangerskapet..
Men når jeg leser på pakkevedlegg så skal man ikke bruke det 1 og 2 trimester..
Har jeg misforstått noe her noen som vet?
Skulle ringt legekontor hadde jeg oppdaget dette før nå, men det er sterkt til mandag :)

Jeg har fått beskjed om fra uke 12-36
Hvorfor ska du ta det om jeg kan spørre?
I mitt tilfelle virket det som jeg skulle ta det for bedre blodflyt til livmoren å mindre sjans for å miste.. Men mulig jeg husker helt feil Hadde riktignok 9 i blodprosent da dette ble fortalt ‍

Jeg har mistet 3 ganger på rad mellom uke 8 og 11. Etter siste MA fikk jeg ventende resept på Albyl-e fra gynekologen på sykehuset, som jeg skulle begynne med straks jeg hadde positiv test. Det skulle hjelpe på blodgjennomstrømmingen til morkake/baby - husker ikke helt. Spurte privat gynekolog om Albyl-e da jeg var hos henne, og hun var positiv til at jeg skulle prøve det. Mange har hatt vellykkede svangerskap ved bruk av Albyl-e i starten.

Jeg ble satt på albyl-E fra positiv test og leste det samme, men fikk beskjed om at det var trygt i den dosen jeg fikk.

Tusen takk for svar, kan se ut som jeg husket rett da :)
Startet opp på det i dag da det var først i dag jeg fikk resept, men startet på progesterone 1.april :)

Back
Topp