Albyl-e

Vil ha nummer tre

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Julegavene 2019
Januarlykke 2020
Sensommerskattene 2023
Noen som bruker dette i svangerskapet? Merker dere noe til bivirkninger?

Jeg har blitt anbefalt om å begynne med det siden jeg hadde svangerskapsforgiftning på slutten av svangerskapet da jeg var på overtid med nr 1. Men ingen ba meg bruke det da jeg var gravid med nr 2 og da fikk jeg heller ikke svangerskapsforgiftning.

Er så usikker på om jeg skal bruke det eller ikke med nr 3 da jeg tviler på at jeg får det nå når jeg ikke fikk det med nr to og antageligvis kun fikk det med nr 1 pga jeg gikk aaaalt for lenge over termin.

Last edited:
Har gått på asprin ca 83 mg siden november. Har ikke lest på bivirkningene, så det vet jeg faktisk ikke. Albyl-e er 100 mg aspirin, men jeg har ikke ordnet meg resept, så tar derfor 500 mg tabletter (selges uten resept) og deler i 6.
Det skal være litt blodfortynnende, det er visst det som gjør at det er forebyggende mot svangerskapsforgiftning.

Har gått på asprin ca 83 mg siden november. Har ikke lest på bivirkningene, så det vet jeg faktisk ikke. Albyl-e er 100 mg aspirin, men jeg har ikke ordnet meg resept, så tar derfor 500 mg tabletter (selges uten resept) og deler i 6.
Det skal være litt blodfortynnende, det er visst det som gjør at det er forebyggende mot svangerskapsforgiftning.
Dette vet jeg, men er den styrken på 100 mg man gjerne får bivirkninger av, derfor jeg var skeptisk. Men takk for svar :)

Tusen takk for svar dere :Heartred Mannen henter albyl-e på apoteket for meg etterpå :)

Takk alle sammen :Heartred Første dose er inntatt :p

Fikk ikke beskjed om hvor lenge jeg skulle bruke de da men! Noen som veit hva som er vanlig med tanke på forebygging av svangerskapsforgiftning?

Takk alle sammen :Heartred Første dose er inntatt :p

Fikk ikke beskjed om hvor lenge jeg skulle bruke de da men! Noen som veit hva som er vanlig med tanke på forebygging av svangerskapsforgiftning?
Sniker fra mars! :)

Går også på de for å forebygge sv.sk.forgiftning, men jeg tar 75 mg. De kan jeg ta til jeg går i fødsel. Hadde jeg tatt 150 mg hadde de sagt til uke 36 her. MEN det er individuelle vurderinger der, og sikkert litt ulik praksis fra sted til sted; Jeg måtte spørre fødepoliklinikken hva de anbefalte i min situasjon, så du må nok spørre legen :joyful:

Jeg har fått beskjed om til uke 26. Det beste er nok å sjekke med dem som skrev resepten. :)

Jeg fikk beskjed om å ta det ut svangerskapet. Men spør nok igjen litt uti tenker jeg, for å være sikker

Jeg fikk beskjed om å ta det ut svangerskapet. Men spør nok igjen litt uti tenker jeg, for å være sikker
Tror ikke man skal ta det ut svangerskapet! Det er jo tross alt blodfortynnende og man vil jo helst ikke gå på det når forventer et stort blodtap slik man gjør under en fødsel.

Er ganske sikker på at det er anbefalt å slutte et sted mellom uke 34-36, husker bare ikke når. Men jeg får spørre på oul.

Tror ikke man skal ta det ut svangerskapet! Det er jo tross alt blodfortynnende og man vil jo helst ikke gå på det når forventer et stort blodtap slik man gjør under en fødsel.

Er ganske sikker på at det er anbefalt å slutte et sted mellom uke 34-36, husker bare ikke når. Men jeg får spørre på oul.
Ja, skal spørre jeg også ☺️

Back
Topp