Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Det er en blodfortynnende medisin som av og til brukes for å forebygge komplikasjoner i svangerskapet.
Jeg antar at jeg ikke skal bruke den (Nå ble det så mye andre medisiner i svangerskapet)
Det er blodtrykksmedisin.Hva er det?
Jeg fikk påvist lavt stoffskifte på første kontroll i uke 5, så skal ta levaxin. I tillegg bruker jeg cortison acetat mot binyrebark svikt (som jeg ikke overlever uten) + aerius mot allergi og singulair mot astma. Jeg slutter med en antidepressiva som ikke er trygg i svangerskapet ,alt det andre jeg tar er sikkert.Kan jeg spørre hva medisiner du skal ta?
Jeg er frisk og går ikke på medisiner til vanlig men fikk HELLP syndrom forrige gang og måtte ta hastekeisersnitt i uke 32.
Derfor skal jeg starte på dette for å forebygge
Hvilken merke ad måtte du slutte på? Bytter du eller står du uten?Jeg fikk påvist lavt stoffskifte på første kontroll i uke 5, så skal ta levaxin. I tillegg bruker jeg cortison acetat mot binyrebark svikt (som jeg ikke overlever uten) + aerius mot allergi og singulair mot astma. Jeg slutter med en antidepressiva som ikke er trygg i svangerskapet ,alt det andre jeg tar er sikkert.
Og nei, albyl-e er ikke en blodtrykksmedisin. Det er en ren blodfortynnende medisin som gjør blodet tynnere. Den brukes mye i forebygging av hjerteinfarkt og slag, men også i forebygging av diverse komplikasjoner i svangerskap. Den er en variant av gammel Dispril, bare endret for å gi bedre og lenger virkning, og ikke være like skadelig på magen. Begge deler er acetylsalisylsyre
Kjekt med info, har ikke hatt det de to foregående svangerskapene. Begge ganger har jeg hatt hypertensjon, høyt blodtrykk.
Jeg bytter, for jeg bruker den pr nå som ett filter, ikke som en ad. Jeg stod på Remeron, som er en SSRI. SSRI har vist seg å kunne være skadelig i 3. trimester, men ikke i de to første. Siden jeg ikke er klinisk deprimert, men "bare" ustabilt humør og store svingninger så mener vi at det bør gå bra uten når jeg nå har noe så positivt å se frem til. Livssituasjonen min har også endret seg fra jeg ble satt på den (destruktivt forhold som jeg endte, leger som stresset meg til punkt som jeg ikke lenger klarte å håndtere)Hvilken merke ad måtte du slutte på? Bytter du eller står du uten?
Den vil forhindre alt av blodpropper som man er veldig redd for. Blodtrykksmedisin kan være svært ubehagelig å bli satt på dersom man ikke har høyt blodtrykk (risikerer å bli svært svimmel, lav puls, besvime)Lest nå og det er ikke blodtrykksmedisin... men jeg skal ta det Pga det. Jeg fikk alvorlig svangerskapsforgiftning, og hellp så håper ho veldig at jeg ikke får det denne gangen og ikke får prematur.
Den vil forhindre alt av blodpropper som man er veldig redd for. Blodtrykksmedisin kan være svært ubehagelig å bli satt på dersom man ikke har høyt blodtrykk (risikerer å bli svært svimmel, lav puls, besvime)