Albyl E

s@lma

Blir kjent med forumet
Er det noen her som måtte bruke Albyl E under graviditeten ? Noen erfaringer ?
Begynte å ta det for ca en uke siden, har hatt spotting fra før da, men egentlig ingen konkret blødning. Så nå i dag, etter nesten to dager med vanlig utflod og uten spotting, begynte jeg faktisk å blø litte grann. Ikke mye, ser det på papiret på wc, men det er tydelig frisk blod , ikke noe tvil. Albyl E virker jo blodfortynnende, så om jeg hadde tendens til å blø før jeg begynte med det, så blir det hvert fall ikke bedre nå. Vet at det ikke trenger bety noe galt, men blir ikke akkurat beroliget av det.
Noen som kan noe om dette ?
 
Jeg begynte å bruke det rundt uke 8. Legen sa at det er ingen vitenskapelige undersøkelser som tilsier økt risiko for spontanabort ved bruk av Albyl-E. Hvis jeg var deg så hadde jeg kontaktet legen som skrev ut medikamentet :)
 
 Takk for svaret !
Jeg har fått Albyl E pga antydning til habituell abort, og det er en del fagfolk som mener at det kan forebygge mikroblodpropper i morkake som kan være årsaken til SA. Har Leiden mutasjon, så økt risiko for blodpropp er til stedet.
Jeg blir ikke roligere av å google albyl e og graviditet , så holder meg til tanken at min lege er spesialist i fødselshjelp og kvinnesykdommer, så hun vet nok hva hun gjør.
Foreløpig er det ikke så verst, har ingen smerter og alle symptomer er uforandret, men jeg synes det er nokså skremmende for det, har hatt bare spotting i form av brun utflod og litt farget slimm før, og nå er det klar blod. Bestemte meg å bli hjemmet i dag ( har fysisk krevende jobb ), og hvis det ikke gir seg til i morgen, så skal ringe klinikken og prøve få snakke med legen min.
Lurer bare på om det er flere her som har opplevd dette med albyl e.
 
Jeg fikk Albyl E av gynekologen min da jeg ble gravid, pga habituell abort.. Fikk også noe som heter Crinone. Og jeg er helt sikker at det er pga de det gikk bra denne gangen :) Jeg blødde ingenting.. Bortsett fra masse neseblod. Gyn sa at dette var normalt, pga albyl e er blodfortynnende og slimhinnene blir skjørere.. Synes du skal ta en tlf til legen som ga deg dette jeg. Ikke bra å gå å bekymre seg heller vet du..  :) Det kommer nok til å gå bra skal du se =) 
 
Jeg vet om flere som har slitt med habituell abort som mener at det var nettopp Albyl-E som reddet graviditeten som til sist gikk bra. Har selv fått utskrevet dette av samme grunn, skal begynne med det hvis jeg blir gravid igjen. Lykke til, håper blødningen stopper og viser seg å være uskyldig.
 
Takker for alle svar , jenter :)
Blødninger stoppet i går , har bare hatt en del brunn utflod i etterkant, men det er vel rester av det koagulerte blodet regner jeg med, ingen friskt blod lengre. Har heller ikke noen uvanlige eller sterkere smerter, så regner med at alt er bra, det ville vel være tiltagende hvis det skulle gå galt.
Tar det bare med ro, og håper at det ikke skjer noe til neste kontroll hos gynekologen min , skal dit 7. november.
 
Jeg har og fått albyl-e etter at jeg var på utredning for habituell abort. Hvor lenge skal dere bruke det?
 
Minst 24 uker fikk jeg beskjed om, og kanskje hele svangerskapet. Må bli gravid først da! :-)
 


mayaen80 skrev:
Jeg har og fått albyl-e etter at jeg var på utredning for habituell abort. Hvor lenge skal dere bruke det?



Jeg var 6 uker på vei da jeg tok første tabletten, og skal slutte med de 3 uker før termin, hvis alt går bra.
 
Jeg fikk ikke blodfortynnende fordi mine blodprøver etter min 3. abort var bra, ingen koalisjon(??????) eller noe.
Så jeg går bare på Crinone, dere som fikk Albyl-E; var det påvist at dere hadde problemer i blodet, med blodpropp og sant???
 


once more skrev:
Jeg fikk ikke blodfortynnende fordi mine blodprøver etter min 3. abort var bra, ingen koalisjon(??????) eller noe.
Så jeg går bare på Crinone, dere som fikk Albyl-E; var det påvist at dere hadde problemer i blodet, med blodpropp og sant???


Jeg har påvist heterozygot Leiden mutasjon, flere i familien hadde blodpropp med jeg selv aldri. Det var ikke tatt noen prøver koagulasjonsprøver etter mine aborter, og Leiden fikk jeg påvist lenge før jeg ble gravid for første gang. Ble henvist til gynekolog pga flere aborter, og det er Albyl E hun hadde som første forslagg nå.
Jeg forstod det sånn at det er mange som  mener at blodpropp kan være årsaken til habituell  abort, om det er pga Leiden eller ikke, men det er ikke noen forskning som beviser det. Men erfaringsmessig er det veldig mange som fikk reddet graviditeten da dem fikk behandling med Albyl E. Så det må være noe i det.
Men når det gjelder Crinone, hvorfor egentlig får man det ? Har det noe med små blødninger å gjøre ? Jeg har ikke fått det, men leser at det går ofte sammen, Albyl e og Crinone. Prøvde å lese om det i felleskatalogen, men ble ikke klokkere av det .
 


once more skrev:
Jeg fikk ikke blodfortynnende fordi mine blodprøver etter min 3. abort var bra, ingen koalisjon(??????) eller noe.
Så jeg går bare på Crinone, dere som fikk Albyl-E; var det påvist at dere hadde problemer i blodet, med blodpropp og sant???


Fikk det kun pga gyn hadde veldig positive erfaringer med Albyl E og habituell abort... :) 
 


s@lma skrev:


once more skrev:
Jeg fikk ikke blodfortynnende fordi mine blodprøver etter min 3. abort var bra, ingen koalisjon(??????) eller noe.
Så jeg går bare på Crinone, dere som fikk Albyl-E; var det påvist at dere hadde problemer i blodet, med blodpropp og sant???


Jeg har påvist heterozygot Leiden mutasjon, flere i familien hadde blodpropp med jeg selv aldri. Det var ikke tatt noen prøver koagulasjonsprøver etter mine aborter, og Leiden fikk jeg påvist lenge før jeg ble gravid for første gang. Ble henvist til gynekolog pga flere aborter, og det er Albyl E hun hadde som første forslagg nå.
Jeg forstod det sånn at det er mange som  mener at blodpropp kan være årsaken til habituell  abort, om det er pga Leiden eller ikke, men det er ikke noen forskning som beviser det. Men erfaringsmessig er det veldig mange som fikk reddet graviditeten da dem fikk behandling med Albyl E. Så det må være noe i det.
Men når det gjelder Crinone, hvorfor egentlig får man det ? Har det noe med små blødninger å gjøre ? Jeg har ikke fått det, men leser at det går ofte sammen, Albyl e og Crinone. Prøvde å lese om det i felleskatalogen, men ble ikke klokkere av det .


Ok, det heter da ikke koalisjon :) Er ikke fra Norge, så lurte på hvordan jeg måtte skrive det....:P
Jeg har hørt mange gode erfaringer om kombinasjonen Albyl OG crinone, men legen ville ikke gi meg blodfortynnende nettop fordi blodet mitt var bra, og DA kunne det ha høyer risiko til abort hvis jeg skulle bruke det alikevell, sa hun.
Crinone er progesteron, de har ikke sjekket om jeg har progesteronmangel, men alikevell bruker jeg det, siden jeg fant ut at jeg var gravid igjen tom uke 12.
Og nå har jeg kommet meg over uke 11, så begynner jo å lure om det er pga crinonen selvfølgelig.
Jeg har sagt til meg selv at jeg skal slappe av nå og nytte graviditeten og herlige følelsen jeg hadde da jeg så babyen danse på UL uke 11, men helt rolig blir mann aldri tror jeg.....
 
Jeg går på Albyl E pga. svangerskapsforgifning i forrige svangerskap.
Begynte på dette nå i uke 5, og skal gå på dette hele svangerskapet.

Jeg blødde nå og da i forrige svangerskap, men legen sa ikke noe om at det var sannsynlig å blø litt når man gikk på Albyl E. Men om du er urolig ville jeg tatt kontakt med legen.

Lykke til!
 
Back
Topp