Album og diverse

Oh Dear

Forumet er livet
VIP
Januar 2017
Vesla og jeg har bladd i albumene mine fra jeg var lita, i kveld. Det jeg egentlig ikke har tenkt over før, er at mamma har spart på en del kul info, blant annet helsekortet fra hun var gravid med meg! Den gangen var det rosa. :p skjedde noe rart med termin og det da, for ut fra siste menstruasjon hadde hun termin i november, men ul-termin ble korrigert til januar. står noe om tidlig ul pga stor tvil om termin. Hun var 17 da, og det var ikke planlagt, så ikke rart det var litt usikkerhet, men husker hun har fortalt meg at den positive testen jo kom før hun kan ha blitt gravid med meg, så kan jo hende hun mistet og ble gravid igjen med en gang. :p

Albumene mine "stopper" ca da min tredje lillebror ble født, jeg var nesten 8 da. Men de er veldig fine fram til da, så jeg har ganske dårlig samvittighet over at jeg bare ikke har fått laget ordentlig album til frøkna mi (som er 7,5 år) Tenker det får være barselsprosjekt da. :) har en del bilder skrevet ut og datert, og selve albumet klart, må bare få utskrevet resten av bildene :)

Bare litt babbel fra meg på kvelden :p har dere album fra dere var små? Planer om hvordan dere skal gjøre til deres egne?

Har masse bilder og film fra hele livet, men lite tekst. Husker jeg alltid var sjalu på storebror sin babybok, men nå som jeg vet hvor syk mamma var skjønner jeg det jo. Så jeg håper på å være flink med bok :) Elsker å drive med bilder. Men å spare på helsekort var et kult tips!

Har masse bilder og film fra hele livet, men lite tekst. Husker jeg alltid var sjalu på storebror sin babybok, men nå som jeg vet hvor syk mamma var skjønner jeg det jo. Så jeg håper på å være flink med bok :) Elsker å drive med bilder. Men å spare på helsekort var et kult tips!

Det er også tapet inn litt babyhår i albumet mitt, samt lappen som var på senga mi, og armbåndet jeg hadde rundt armen. Armbåndet og den lappen har jeg scrappet da. Håpløst hvor dårlig jeg er til å lage album når jeg liksom driver med scrapping. :p

Har et album med alt mulig rart hos mamma og pappa, men ikke noe til bare meg :)

Lille har jeg allerede begynt på album til :) Bestiller bilder når det begynner å hope seg opp litt bilder siden sist og har de i album :)

Jeg har notert litt i Ovia-appen min når det har skjedd store ting, slik at jeg skal huske det til jeg skal fylle ut en babybok :) feks når vi fortalte det til familien. Skal også få ned når første spark er etc når det skjer :) har begynt å se litt etter en babybok, men ikke kjøpt noe ennå. Jeg eeeelsket min babybok når jeg var liten! Masse bilder, mål, vekt etc men den hadde ikke så mange personlige betraktninger og notater. Nå er jeg minst av 3, så de to andre sine bøker var nok litt fyldigere enn min, men guuuud så mye alle vi søsknene bladde i de bøkene! De faller nesten fra hverandre :) så det gleder jeg meg til å lage til mini! Eneste jeg har notert meg er at jeg vil ha en med spiralperm slik at man kan lime inn bilder, hårlokk etc uten at permen sprekker opp, og at jeg vil ha en som man fyller ut ferdige spm/kategorier slik at jeg får med det viktigste :)

Jeg har notert litt i Ovia-appen min når det har skjedd store ting, slik at jeg skal huske det til jeg skal fylle ut en babybok :) feks når vi fortalte det til familien. Skal også få ned når første spark er etc når det skjer :) har begynt å se litt etter en babybok, men ikke kjøpt noe ennå. Jeg eeeelsket min babybok når jeg var liten! Masse bilder, mål, vekt etc men den hadde ikke så mange personlige betraktninger og notater. Nå er jeg minst av 3, så de to andre sine bøker var nok litt fyldigere enn min, men guuuud så mye alle vi søsknene bladde i de bøkene! De faller nesten fra hverandre :) så det gleder jeg meg til å lage til mini! Eneste jeg har notert meg er at jeg vil ha en med spiralperm slik at man kan lime inn bilder, hårlokk etc uten at permen sprekker opp, og at jeg vil ha en som man fyller ut ferdige spm/kategorier slik at jeg får med det viktigste :)

Var spiralperm på begge mine ja, med tykke pappsider og utklipte bilder som var limt inn med kommentarer og klistremerker til, pluss en sånn "mine første år"-bok. :)

Jeg lagde en bok til førstemann med bilder, info om første skritt osv. Tok også vare på armbånd, lapp fra sykehuset og hårlokk fra første hårklipp. Kjøpte en babybok som hadde egen lomme til slike ting som armbånd og sånn. Boka har også sider hvor man kan fylle inn ulik info. Skal gjøre det samme nå. Ble veldig koselig.

Har delvis album fra jeg var lita. Slikt ligger ikke for mamma, så det jeg har er nok kun fordi det ble forventet. Jeg derimot kan sitte på timer. Har påbegynt album til alle. Noen sider med mere flid enn andre ;) ser at noteringen på når det kom tenner er mer ca på yngste enn på eldste :p

Har sånn min første bok med bilder og tekster i :) var mer bilder og hår å tror armbåndet mitt fra sykehuset også var der en gang. Men jeg har vel lest boka ihjel :p å ting har forsvunne ettervært. Meg å broren min har også vært vårt album med bilder fra vi ble født til vi var rundt tenårene. Veldig koselig :)

Jeg har ikke vært flink til dette. Har skrive i min første bok til storebror. Men ikke fulgt opp med bilder ol. Har armbåndet fra sykehuset og den lappen vi fikk der med vekt og mål osv.

Mamma lagde album til meg med hårlokk og diverse. Masse bilder og masse tekst.. Ser at albumet til broren min er noe tynnere..Hehe. Og historien gjentar seg her også. Jeg har lagd kjempefint album til førstemann. Noe skrantent med andremann! Får se om det blir bedre med tredjemann!

Jeg har bladd mye i min babybok og hatt mye glede av den, så jeg har absolutt planer om å lage bok til eget barn :)

Jeg dikk aldri sånn bok, men har alltid ønsket meg en. Så jeg skal absolutt lage sånn til mini <3

Har sånn mitt første år til mini også holder eg på med scrapbook til han og :) Elsker å dulle med sånne ting :)

Mamma har laget flere til meg, veldig moro å ha :)

Skal lage til babyen også, og har allerede "Min svangerskapsbok" som jeg fyller ut nå under graviditeten :) Har lyst til å kjøpe en bok som handler om de første årene også, men ikke funnet en jeg liker enda.

Mamma har vært så flink å lage bildealbum til oss ungene også. Alle tre fikk til 18 års dagen med bilder fra oppveksten. Ser for meg at det blir litt vanskeligere i dag siden man aldri (ikke jeg i hvert fall...) printer ut bilder! Må kanskje begynne med det nå :) har ingen video fra jeg vokste opp, da. Foreldrene mine hadde ikke videokamera. Det er litt trist egentlig! Er litt ekstra sjarm med levende bilder :)

Mamma har vært så flink å lage bildealbum til oss ungene også. Alle tre fikk til 18 års dagen med bilder fra oppveksten. Ser for meg at det blir litt vanskeligere i dag siden man aldri (ikke jeg i hvert fall...) printer ut bilder! Må kanskje begynne med det nå :) har ingen video fra jeg vokste opp, da. Foreldrene mine hadde ikke videokamera. Det er litt trist egentlig! Er litt ekstra sjarm med levende bilder :)

Vi hadde heller ikke kamera, men onkel hadde, så det finnes noen klipp av oss som barn, og det er så sært og gøy å se på :p

Vi hadde heller ikke kamera, men onkel hadde, så det finnes noen klipp av oss som barn, og det er så sært og gøy å se på :p
Så koselig! Jeg ser liksom for meg hvordan filmsnuttene hadde sett ut, men kunne virkelig ønske jeg hadde hatt noen å se på :) ikke minst hadde det vært koselig å se en ung mamma og pappa også! Tenker å passe på at både jeg og mannen blir med på film også :)

Så koselig! Jeg ser liksom for meg hvordan filmsnuttene hadde sett ut, men kunne virkelig ønske jeg hadde hatt noen å se på :) ikke minst hadde det vært koselig å se en ung mamma og pappa også! Tenker å passe på at både jeg og mannen blir med på film også :)

Mannen sin familie har hatt kamera mens ungene var små, og da vi giftet oss fikk de filmene digitalisert, så svigerbror/forlover satte sammen noen bilder og klipp som ble vist i bryllupet. Veldig gøy. :D de har også en gammel film uten lyd fra bryllupet til svigers, og andre klipp fra 80-tallet som viser mannens bestefar som jeg aldri har møtt, og besteforeldrene hans som danser på en fest og sånt. Fint å få en anledning til å se dem :)

Mannen sin familie har hatt kamera mens ungene var små, og da vi giftet oss fikk de filmene digitalisert, så svigerbror/forlover satte sammen noen bilder og klipp som ble vist i bryllupet. Veldig gøy. :D de har også en gammel film uten lyd fra bryllupet til svigers, og andre klipp fra 80-tallet som viser mannens bestefar som jeg aldri har møtt, og besteforeldrene hans som danser på en fest og sånt. Fint å få en anledning til å se dem :)
Så fantastisk! Må være helt herlig å ha - en skikkelig skatt å ta vare på :)

Lagde album til vesla om det første leveåret hennes (måtte lage to identiske slik at faren hennes kunne få også, siden han ikke ville ha kontakt med henne før hun var over året, på den måten fikk han med seg litt av første året hennes hvert fall). Jentungen er veldig glad i dette albumet så skal definitivt lage til mageboeren også.

Back
Topp