Alanya - Tyrkia

AlliMac86

Forelsket i forumet
Aprilbarna`15
Jeg og min kjære skal reise til Alayna i slutten av august.. [:D][:D] **Gleeeeder meg** [:D][:D]

Noen som har vært der og vil dele reiseerfaringen og eventuelle reisetips? Vi skal være der i 2 uker, så vi har mange dager å oppleve ting på [;)]

Tusen takk på forhånd [:)]

Dere MÅÅÅ ta tyrkisk bad - det er rett og slett deilig!! [:D]

sist jeg var der tok vi dykkerkurs i tillegg, kjempespennende! Jeep-safari er en standard morsom greie hvor man også får med seg litt kultur!

Var der i juni.
Vil anbefale båttur (får tilbud overalt om det). Men du kan og reise ned til havna, å der er det mange båter, du kan velge mellom.
Jeep safari er også gøy (men du blir veldig våt av det, da det er vannkrig mellom bilene). Der får du også besøke en moske.

Ellers mye god mat, varmt å godt[:D]
God tur[:D][:D]

ORIGINAL: Imogene

Ta en tur opp i Kleopatraborgen!
Fantastisk utsikt over hele Alanya [:D]

Signerer denne[:)]

Har vært i alanya en gang, men er en god stund siden nå.. Bylivet må oppleves. Veldig bra! [:D]
Jeg skal selv til alanya i slutten av august, men skal bare være en uke.. GLEDER MEG! [:D][:D]

jeg reiser dit nå for 4. gang på lørdag..vi trives veldig godt der..det er masse å se..
når dere skal på utflukter så bør dere se ann varmen,det er ikke alle steder det er like kost med varme..
red tower er en fin tur ,oxo som nevnt over den store borgen du ser fra stranden,den er intresang,om du får med deg hva de gjorde og hadde i borgen før i tiden..(historikken)
 du har Dim Chay veldig fint sted,hvor du kan sitte ute i vannet å spise,oxo mulighet til å bade der..
selv har jeg vært med på turen igjennom en resturant der nede og da var vi innom en grotte som vi gikk i...utrolig flott..
båtturen har jeg ikke vært med på pga varmen..

Jeg elsker Alanya. Vært der 3 ganger. Dere bare må spise pepperbiff på Elite restaurant. Den er bare helt fantastisk. Den ligger øverst ved cleopatra stranda[:D]

Dim cay
Borgen
Båttur
Dra til Side
Badeland i sentrum,Damlatas
Hamam(tyrkisk bad)
Massasje
Prute/shoppe
gå på marked(litt forskjellige dager i forhold til hvor du bor i byen)Fredag midt i byen
Dra på andre utflukter(sikkert varmt)
Sole dere og slappe av
Kjøp hamamprodukter med hjem

Har en ting å si:

GLED DERE !!

Mamman min har flyttet ned der (Nei, hun er ikke tyrkier, bare klimaflykning) så jeg har jo såklart vært der nede mange ganger, og skal tilbake og tilbake og tilbake !

Jeg anbefaler Dim Cay - Langs eleve i fjellet er det byget resturanter og "badeland", spiser i sånne båser som flyter på vannet, eller i hytter i trærne, kan hoppe fra bruer og ut i vannet, henge i hengekøyer over vannet, eller sitte å spise maten din med bena i vann bla bla, vansklig forklare, og fant ikke bilder på google som viser hvor vakkert det er ! HELT klart noe for et par :))

Og en tur ned på brygga der dere blir med disse store båtene på dagstur. Alle båtene der reiser til samme klokkeslett og reiser sammen. Da kjører dere med delfiner, besøker grotter, mater priaya, bader, bla bla!

Jeg slenger meg på bølgen og sier : - Gled dere ! [:D]

Jeg kjøpte leilighet der i 2005 og jeg elsker stedet. Der er mye å gjøre,alt etter hvilke interesser du har, og hvor hetegrensen din går. Det er veldig varmt der i august,og flere av aktivitetene kan vere et ork.

Det er herlig og svalt å reise til Dim cay. Waterwold som ligger ca 45 min mot Antalya er også verdt en dagstur. Båttur for de som liker det..personlig har jeg blitt grønn i tryne to ganger og reist på land med en liten båt og tatt taxi til leiligheten. Kombinasjon 45 grader, saltvann og røyk fra grillen gjør meg viss veldig båtsyk[:'(]

Der er mange deilige retter. Anbefaler deg osmanish kebab med kjøtt. Mmmm. For å ikke snakke om strawberry daiquiri..

Ellers har de laget en kilometer lang strandpromenade som er fin å gå om kvelden.

En tur opp til borgen på kveldstid for å se utover byen er et herlig skue for øyet..

Vannpipe-barer er gøy..

Hamam er herlig så lenge dere finner et seriøst et. Der er noen useriøse som gjør alt for å skrubbe pupper og romper.. Sultan hamam er et seriøst hamam. Kan forekomme noe venting på massasjen.

Det er mye å gjøre ! De reklamerer for aktiviteter overalt.Bare å velge og vrake.

GOD TUR!

Anbefaler Hamam på det sterkeste, men gjør det gjerne den første dagen - ikke noe godt å få skrubbet huden hvis man har blitt litt rød etter soling! Dessuten blir dere raskere brune etter å ha fått skrubbet bort litt døde hudceller [;)]

Søstrene mine var der i juni og den ene har vært der 2 ganger etter det pga at hun fant seg kjæreste der. Er et fenomenalt flott sted etter det hun sier[:)]

Tuuusen takk for gode tilbakemeldinger [:D][:D][:D]

Nå gleder jeg meg bare enda mer.. Åååh.. så vi skal kose oss [:D][:D]

Vi reiser 28 august, så jeg håper på at den aller verste varmen har gitt seg, men jeg er jo forberedt på mye varme.. [:)] Blir uansett deilig å oppleve noe nytt og spennende.. og første ferietur utenlands med sambo Skal bli så deeilig.. og romantisk..

Noe som har erfaring med frisører der nede? og eventuelle barberere? (har hørt at de er fantastisk flinke til å barbere menn) [;)] Også lurer jeg på slike ting som voksbehandlinger.. kunne tenke meg å vokse leggene, under armene... Men finner lite om dette på nettet..

Hvordan er det med disse utfluktene og barn (1,5 år)?? Vi skal dit i september og hadde vært kjekt med litt utflukter [:)]

Du må ta tyrkisk bad, være med på båttur ut på havet, gå opp i borgene. Kjøre på fjelltur (dagstur, går busser med guide). Opp til en foss og vann, der spiser du middag på elva på sånne flåter. Og kan bade i friskt fjellvann.

Voksing kan jeg ikke hjelpe deg meg..dette vet jeg ikke hvorer henn. Barberer er der overalt,og de er veldig flinke!

Der er også mange frisører, men mange er ikke så flinke..Jeg har vært innom en del disse 5 årene. Den desidert BESTE frisøren holder til i Mahmutlar, 10 minutt med taxi fra Alanya sentrum. Huseyin Kaval hairstudio. Han er helt konge på farge,klipp og føn.Ordner også kjendiser på håret. Betaler 1/3 av de norske prisene. Du finner mange som er 1/10 av de norske prisene,men resultatet er der etter.

Enjoy!

De er superproffe på alt av voksing,manikyr ,pedikyr osv. og det er billig. Anbefaler Osmaniye Kuafør som ligger i nærheten av Macro Market på østre siden,ikke så langt fra statuen. Spør deg fram!

Billige og bra frisører, og trenger du briller får du det kjempebillig her til bra kvalitet [:D] 

Back
Topp