Akutte «mensensmerter»

shorty101

Flørter med forumet
I det siste har jeg fått plutselige, akutte smerter nederst i magen som kjennes akkurat ut som mensensmerter - bare mye verre. Eller, jeg er ikke vant til å ha kraftige mensensmerter heller da, så kan kanskje ikke sammenligne det med det uansett. Smertene varer i kanskje 10-15 sekunder om gangen. I kveld har det skjedd mange ganger. Noen andre som opplever det samme eller har opplevd det tidligere? :dead: Jeg er førstegangs og vet ikke om det er vanlig eller ikke, så blir jo litt ekstra bekymret.
 
Høyst sannsynlig en form for ligamentsmerte, som er vanlig når ting strekker seg i magen. om det bekymrer deg ville jeg jo kontaktet jordmor/den som følger deg opp:)
 
Jeg har også hatt «mensensmerter». De har ikke vært kraftige da, men har kjent ting skjer og det har vart lenge. Nå har jeg begynt å få stikkesmerter i lysken, de varer bare noen sekunder. Det er i følge jordmor helt normalt fordi det strekker seg og trykker på nerver. Hvor langt er du på vei? Begynte de sånn plutselig nå eller har du kjent det over flere dager?
 
Kan absolutt være ligamentsmerter, men jeg støtter å ta en tur til jordmor om du er usikker. Mye nytt når en er førstegangs :)
 
Jeg er plaget med det. Noen dager er det skikkelig ille, og jeg hadde tatt tabletter om jeg ikke var gravid. Det roet seg en ukes tid nå, og nå er det tilbake, så antar det er livmoren som strekkes. Spurte legen min, siden jeg har risikosvangerskap, og han sa at det hørtes normalt ut. I tillegg sa han at de ikke kan gjøre noe med graviditeten/ev. Fødsel før uke 24 uansett, så han anbefalte meg bare å ta det litt med ro når det står på, og tenke positivt. Overlegen som følger meg opp på sykehuset snakket forsåvidt om å ta en høyere dose magnesiumtilskudd for å roe muskelen litt. Kan være verdt et forsøk om du er mye plaget, men dobbeltsjekk med lege om du tar mer enn anbefalt dose. :)
 
:D
Jeg er plaget med det. Noen dager er det skikkelig ille, og jeg hadde tatt tabletter om jeg ikke var gravid. Det roet seg en ukes tid nå, og nå er det tilbake, så antar det er livmoren som strekkes. Spurte legen min, siden jeg har risikosvangerskap, og han sa at det hørtes normalt ut. I tillegg sa han at de ikke kan gjøre noe med graviditeten/ev. Fødsel før uke 24 uansett, så han anbefalte meg bare å ta det litt med ro når det står på, og tenke positivt. Overlegen som følger meg opp på sykehuset snakket forsåvidt om å ta en høyere dose magnesiumtilskudd for å roe muskelen litt. Kan være verdt et forsøk om du er mye plaget, men dobbeltsjekk med lege om du tar mer enn anbefalt dose. :)
Litt beroligende å høre at det er flere som opplever det samme da, og har egentlig slått meg til ro med at det kan være litt ubehag når det skjer så mye på innsiden. Men kanskje jeg skal prøve magnesium og nevne det for legen min neste gang jeg er der! I dag har jeg ikke merket noen ting til smertene, så det er tydeligvis opp og ned..
 
Høyst sannsynlig en form for ligamentsmerte, som er vanlig når ting strekker seg i magen. om det bekymrer deg ville jeg jo kontaktet jordmor/den som følger deg opp:)
Tenker det samme selv. Har ikke kjent noen ting til det i dag, så det er veldig opp og ned. Men sikkert greit å nevne det :happy:
 
Jeg har også hatt «mensensmerter». De har ikke vært kraftige da, men har kjent ting skjer og det har vart lenge. Nå har jeg begynt å få stikkesmerter i lysken, de varer bare noen sekunder. Det er i følge jordmor helt normalt fordi det strekker seg og trykker på nerver. Hvor langt er du på vei? Begynte de sånn plutselig nå eller har du kjent det over flere dager?
Det er sikkert helt vanlig med noen form for smerter, tenker jeg. Det skjer tross alt veldig mye inni her nå, hehe! Jeg er 17+3 i dag. Har kjent litt til det hele veien egentlig, men ikke i nærheten av så ille som det var i går. Da var det vondt!
 
Jeg og har det sånn! hverdag! :p
Er vell bare ting som skjer inni magen!
I tillegg så har jeg kraftige kynnere... Som gjør vondt, men det er helst etter jeg har beveget meg. Uansett sykt ubehagelig.
 
Jeg tenker at dersom du føler du er bekymret og det er noe du lurer på så koster det så lite å ringe, fremfor at det skulle plutselig oppstå noe ille. En telefon tar ikke lang tid:happy:
 
Jeg har lest mange har det, og idag har jeg det skikkelig. Sånn mensenmurringer, føler jeg skal få mensen liksom. :p Men jeg hadde det i starten av svangerskapet også en liten periode. Var eklere da, siden det var før 12 uker, så trodde jeg skulle miste. Men nå kjenner jeg jo liv selv med de smertene.
 
Det er sikkert helt vanlig med noen form for smerter, tenker jeg. Det skjer tross alt veldig mye inni her nå, hehe! Jeg er 17+3 i dag. Har kjent litt til det hele veien egentlig, men ikke i nærheten av så ille som det var i går. Da var det vondt!

De vokser jo ganske mye fra uke 14 ish og utover, i forhold til hva de har gjort tidligere, så det kan hende det bare er voksesmerter. Er du urolig så ring jordmor, det er det de er der for!
 
Kan absolutt være at livmoren vokser, men jeg støtter en tlf til jordmor om en er bekymret. Mye bedre å spørre en gang for mye, enn for lite
 
Back
Topp