Akutt smerte i korsryggen

En tråd i 'Helse og velvære' startet av Missie, 4 Aug 2019.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. Missie Forelsket i forumet VIP Januarlykke 2020

Noen som har erfaring? Jeg er 15 uker gravid, og stod på kjøkkenet og skulle gjøre noe småtterier i dag før vi skulle på tur. Plutselig fikk jeg akutt smerte i korsryggen, det kjentes ut som en kniv ble ble satt inn i korsryggen på meg, og jeg klarte ikke bevege meg noen sekunder. Smertene gikk nedover begge bena. Ble ikke noe tur på meg i godværet, men ble liggende i hele dag. Har fremdeles enorme smerter, men kun i korsryggen. Aldri hatt ryggproblemer før.

Noen som vet hva det kan være og om det er svangerskapsrelatert?

2. Klatremus Lillemann Juni12s allviter/orakel VIP

Det er nok svangerskapsrelatert, kan kjenne igjen sånne smerter. Det skjer jo mye i bekkenet, og bekkenleddene (som er hoftene og området i korsryggen) og det kan gi smerter nedover i bena.

Men kan være lurt å få henvisning til fysio som kan svangerskap for at du ikke skal bli verre

3. Missie Forelsket i forumet VIP Januarlykke 2020

Takk for svar. Men er det vanlig at det kommer så akutt og er så intens? Jeg hadde ikke bekkenplager sist, så hadde håpet på å slippe dette nå. Er for øvrig veldig aktiv og går mye.

4. Klatremus Lillemann Juni12s allviter/orakel VIP

I
    Jeg vet ikke.
    Kan jo være at en bevegelse satte noe i klem feks.

Jeg får ofte akutte og intense smerter enkelte steder i kroppen. Men jeg sliter jo med kroppen i utgangspunktet, så skal ofte ikke så mye til (er ikke gravid)

Ville nok sjekket det ut :)

5. Sylvanas Forumet er livet Himmelbarn Sommerfuglene 2017

Høres ut som nerve i klem. Jeg hadde slike smerter da jeg hadde det. Men om det er det eller ikke må en fysioterapeut sjekke.

Del denne siden