Akutt kvisehjelp NÅ!

• Trådstarter Trådstarter Snekka
  • Opprettet Opprettet
S

Snekka

Guest
Har fått en vond, stygg rød kvise midt i mellom øya omtrent - hva gjør jeg??? Både for å få den vekk fortest mulig og for at den ikke skal være så øm???

Jeg leste på generelt at noen anbefalte Clinique anti blemish solution, men har ikke prøvd den før.
Uansett så tror jeg det viktigste er å ikke pille så mye (sier frøken pille seg i ansiktet dagen lang [:o]). Den forsvinner hvertfall fortere om den får være i fred [;)]

Jeg pleier alltid å vaske med vanlig såpe jeg og dagen etterpå er den så og si vekke. Men jeg har veldig tørr hud så når jeg vasker med såpe så tørker jeg huden helt ut og da tørker også kvisen ut

Ikke sikkert dette fungerer hos deg men dette funker hos meg[:)]

Takk, prøver det jeg [:D] Har også hørt noe om tannkrem, så prøver det også. Flere?

ORIGINAL: Mamma sitt gull

Jeg pleier å brenne på tuppen av en spiss nål, så stikker jeg gjennom huden midt i kvisa. Prøver å klemme litt forsiktig for å se om det kommer verk, og så dynker jeg en bomullsdottmed et eller annet med sprit i (neglelakkfjerner, vodka eller noe) og presser det på kvisa en stund. Det svir ganske bra og jeg pleier å holde presset til det slutter å svi. Etter dette så tørker den som regel ganske bra inn til neste dag.
Mulig dette høres litt sykt ut, men det funker på meg....[8D]

Holy shit, du er jo sadist!!!! [:D][:D][:D][:D]

*rusler i vitrineskapet og ser om vi har vodka*

Tannkrem
Vademecum
dermalogica overnight gel
dermalogica spot treatment
legesprit

Var bare tannkrem jeg hadde hjemme på den lista di Nina, men sitter nå med Colgate Sensation Whitening påsmurt over djevelskapet och prøver det sprit-trikset før jeg tar kveld [:)]

Okei, nå har vi kjørt vodka-trikset, og enten er det noe galt med meg, eller så er det vodkaen, for det svei ikke det minste. Og da kjørte jeg hele racet, med svidd nål og fikk ut masse ekkel gørre osv osv. Dynket vodka på, men kjente ingenting, så da har vi øst på med tannkrem igjen og det svei mye mer. Satser uansett på at den er mindre og ikke fullt så rød og vond i morgen, skal jo til frisøren tross alt [:)]

ORIGINAL: Snekka

Jeg pleier å brenne på tuppen av en spiss nål, så stikker jeg gjennom huden midt i kvisa. Prøver å klemme litt forsiktig for å se om det kommer verk, og så dynker jeg en bomullsdottmed et eller annet med sprit i (neglelakkfjerner, vodka eller noe) og presser det på kvisa en stund. Det svir ganske bra og jeg pleier å holde presset til det slutter å svi. Etter dette så tørker den som regel ganske bra inn til neste dag.
Mulig dette høres litt sykt ut, men det funker på meg....[8D]

Holy shit, du er jo sadist!!!! [:D][:D][:D][:D]

*rusler i vitrineskapet og ser om vi har vodka*

Heheh, ja, jeg er litt sånn [:D]  Ulv i fåreklær sier noen..heheh
Men som sagt, det funker [:)]

Hehe! Ganske lik meg, jeg er skikkelig sadist når det kommer til kviser. Hater intenst kviser, både p meg selv og min kjære. Så jeg er skikkelig sadist og har bort hans også. Snille meg som hjelper han sånn. [:D][8D]

ORIGINAL: Sunniva snopesyk

Jeg leste på generelt at noen anbefalte Clinique anti blemish solution, men har ikke prøvd den før.
Uansett så tror jeg det viktigste er å ikke pille så mye (sier frøken pille seg i ansiktet dagen lang [:o]). Den forsvinner hvertfall fortere om den får være i fred [;)]

Det kan jeg love deg at de ikke alltid gjør. Fikk en saftig en her på kinnet ifjor sommer som jeg ikke klådde på, siden jeg akkurat hadde skvisa ut en på haka og en på kinnet ved nesa og fikk så øra flagra av legen min. "Jada mamma, neida mamma..."
Vel, uansett, den er der som en stygg stygg rød litt utstående flekk den dag idag. Og ser ikke ut som om den har tenkt å forsvinne med det første heller.[:'(][X(][:(]
Pleier bare å rense de med sånn der man renser sår med, kommer ikke på hva det heter i farta.

Oppdatering: Idag er den litt mindre, og den er mye tørrere, men fortsatt er den kjempestygg og fæl og rød. Jaja, skal ikke jobbe før mandag, så om den er mer eller mindre borte til da skal jeg bli litt glad igjen [:)]

Back
Topp