Akutt keisersnitt, smerter

Jente95

Andre møte med forumet
Endte med akutt keisersnitt.. og har noen spørsmål ang. det..
Hvor lenge har man bandasje på når man er sydd innvendig? Og hvordan behandler man evt arret etterpå?

Har fremdeles smerter, men mest når jeg snur meg når jeg ligger og skal opp.. det er ikke i selve arret men litt ved siden av på den ene siden som hogger til hvis jeg rører på meg mens jeg ligger eller nyser og hoster.. vet ikke om jeg kan ha strekt noe eller om det er noe nerver? Håper noen har erfaring haha

Er forresten 10 dager siden
 
Endte med akutt keisersnitt.. og har noen spørsmål ang. det..
Hvor lenge har man bandasje på når man er sydd innvendig? Og hvordan behandler man evt arret etterpå?

Har fremdeles smerter, men mest når jeg snur meg når jeg ligger og skal opp.. det er ikke i selve arret men litt ved siden av på den ene siden som hogger til hvis jeg rører på meg mens jeg ligger eller nyser og hoster.. vet ikke om jeg kan ha strekt noe eller om det er noe nerver? Håper noen har erfaring haha

Er forresten 10 dager siden
Jeg har ikke noen erfaring rundt dette, så håper noen andre kan svare deg på det, men er artikler her inne om keisersnitt. Blant annet skal man holde litt på stingene når man nyser/hoster. God bedring ❤️
 
Endte med akutt keisersnitt.. og har noen spørsmål ang. det..
Hvor lenge har man bandasje på når man er sydd innvendig? Og hvordan behandler man evt arret etterpå?

Har fremdeles smerter, men mest når jeg snur meg når jeg ligger og skal opp.. det er ikke i selve arret men litt ved siden av på den ene siden som hogger til hvis jeg rører på meg mens jeg ligger eller nyser og hoster.. vet ikke om jeg kan ha strekt noe eller om det er noe nerver? Håper noen har erfaring haha

Er forresten 10 dager siden
Her er det 3 uker siden akutt keisersnitt. Bandasjen tok de av på sykehuset, dag 3 etter inngrepet. Jeg har fortsatt stripsene på, de er begynt å løsne nå :) siden jeg er førstegangs så vet jeg ikke hvordan man behandler arret etterpå, vet man ikke skal utsette området for sol med det første.

Det andre du lurer på har jeg dessverre ikke noen erfaringer med selv, hadde vondt den første uka og nå kjenner jeg omtrent ingenting lenger.
 
Endte med akutt keisersnitt.. og har noen spørsmål ang. det..
Hvor lenge har man bandasje på når man er sydd innvendig? Og hvordan behandler man evt arret etterpå?

Har fremdeles smerter, men mest når jeg snur meg når jeg ligger og skal opp.. det er ikke i selve arret men litt ved siden av på den ene siden som hogger til hvis jeg rører på meg mens jeg ligger eller nyser og hoster.. vet ikke om jeg kan ha strekt noe eller om det er noe nerver? Håper noen har erfaring haha

Er forresten 10 dager siden
Jeg har ikke tatt ks, men jeg fikk beskjed på utreisesamtalen at om jeg hadde smerter eller blødning så skulle jeg ta kontakt med sykehuset direkte. Det gjelder i 14 dager, etter det er det som vanlig fastlege eller legevakt. Du kan jo ringe dem å høre?
 
Jeg hadde også hks for 4 dager siden. Vet dessverre ikke svar på spørsmålene dine, men jeg får også vondt litt på siden til høyre. Tror det kan være vanlig. Jeg googlet på engelsk og da var det mange som hadde samme type smerte? Men altså jeg vet ikke om det skal være sånn..
 
Hei

Jeg hadde akutt KS og fikk beskjed om å ta av bandasjen etter 2 uker hvis den ikke begynte å falle av seg selv.
Ble også anbefalt å holde et håndkle eller lignende i press på såret hvis jeg måtte hoste eller nyse siden man faktisk kutter igjennom mange lag med muskler og vev.

Vil påstå jeg hadde smerter en måneds tid - men ikke i den grad at jeg måtte ta smertestillende.
Jeg brukte en hånd for å støtte meg når jeg rullet fra side til side, men merket det veldig godt fortsatt.

Venninna mi som fikk akkurat samme operasjonen bare dagen etter meg, både reiste seg opp, rullet fra side til side og gikk selv etter noen timer. Hun dro hjem etter 3 dager og har klart seg selv siden uten problemer. Jeg måtte ha masse hjelp og gikk krokbøyd i ukesvis :p:p Her er nok kroppene våre og fysisk form mye inne i bildet tror jeg. det er ikke noe fasit.

Men om du opplever smerter som så sterke at du har behov for smertestillende så anbefaler jeg deg å ringe føden og forklare for dem. samme hvis du væsker eller blør fra såret senere enn 14 dager.
 
Hadde akutt KS i november 2018! Til meg så tok de av bandasjen når jeg dro hjem fra barsel, og så hadde jeg på en strips som jeg hadde helt til den falt av! Lurt å legge litt press på dersom du må nyse eller hoste! Helt vanlig at det er litt vondt på enkelte steder, sålenge det ikke blir betent så er det ikke farlig! Det jobbes med å gro inni der! Her hjalp det med løse bukser og høye truser en god stund etterpå, slik at det ikke er noe som gnisser på såret!
 
Back
Topp