Akutt/haste KS

NkariOgSnuppa

Forumet er livet
Noen her som fikk med mannen ned på KS??? Selv om det ble akutt/haste??? De sa ikke noe om det til meg, at han ikke fikk, eller fikk være med... Han ble igjen opp, sammen med mamma.... Men har hørt at noen fikk være med ned selv om akutt/haste KS[8|]
Bare lurer på hva som er vanlig.. Sambo kunne tengt seg og være sammen med meg, og i det siste har jeg spekulert på hva som er vanlig og ikke[8|] Synes så synd på sambo da han måtte bli igjen oppe, og ville helst at han ble med ned, men sånn ble det ikke[:(]

Noen som vet eller har erfaring??

min fikk være med begge gangene, men nå hadde ikke jeg skikkelig haste ks, mer planlagt haste ks(altså jeg fikk beskjed om ks'et ett par timer før det ble gjort)

men husker at det første gangen ikke var sikkert at han kunne bli med inn, da det kom ann på hvilken operasjonsal de skulle bruke, noen er mindre enn de andre og da kunne han ikke ha blitt med pga plassen fikk jeg beskjed om.

Jeg hadde katastrofe KS så min fikk ikke bli med.

Mitt hastekeisersnitt ble bestemt i en fei, da jeg hadde ligget å presset i nesten en time. Sambo fikk ikke lov til å vær med inn på operasjonsstua. Like greit det, for alt gikk så utrolig fort.

Samboeren min fikk være med. Hastesnittet ble bestemt kl.14, gutten vår var ute 14.27, så her gikk det ganske fort. 

Jeg har hatt tre ks. To av de var det som blir kalt katastrofesnitt, der alt skjer iløpet av noen få minutter, og jeg fikk narkose. Da fikk han ikke være med.

Så har jeg hatt et "planlagt hastesnitt". Fra det ble bestemt gikk d vel ca 1 time før barnet var ute. Da fikk jeg spinalbedøvelse og mannen fikk være med. Det var egentlig ingenting som hastet da, babyen hadde det fint, men ville bare ikke ut den vanlige veien. [:)]

ORIGINAL: kikister

Mitt hastekeisersnitt ble bestemt i en fei, da jeg hadde ligget å presset i nesten en time. Sambo fikk ikke lov til å vær med inn på operasjonsstua. Like greit det, for alt gikk så utrolig fort.

ble bestemt ganske fort her også, men har da ligget og hatt pressrier i 4! timer!!!! jeg ble trillet ned og det ble satt spinalbedøveøse i ryggen(?) så var hun ute etter 30 min, kanskje? husker ikke.....[:)]

Sambo var ikke med, men det var flere grunner til det. For det første satt han i bilen og rakk ikke frem før det hele var over (de ringte ham fra sykehuset, han var hjemme for å hente klær og toalettsaker til meg etter at jeg ble lagt inn til observasjon), og for det andre ble det narkose, og da får man vel uansett ikke være med.

Min fikk være med [:)]
Kl 10.16 sprang de avgårde med meg oppi senga og mannen på slep, så dyttet de han inn på et rom og heiv noen grønne klesplagg til han, lukket døra, åpna den igjen og sa at hvis han skulle få med seg at datteren kom til verden så måtte han komme NÅ, spurta til operasjonssalen og der fikk han akkurat med seg at jeg spydde og snupsi ble løftet ut [:)] Da var kl 10.34 [:)]

De ropte til hverandre på veien: Kategori 1 eller Kategori 2-snitt? (1 er katastrofesnitt)
Han hadde altså fått vært med på begge, nå ble det heldigvis kat 2 siden de traff med spinalen på første (og eneste planlagte) forsøk [:)]

Nei, mannen fikk ikke være med da fødselen endte i hastesnitt.
Jeg ble lagt rett i narkose, og han innlosjert på et lite venterom.

Mannen min fikk være med under et hastesnitt, men anestesilegen hadde satt epiduralbedøvelsen feil i ryggen -så det ble spinalbedøvelse..så bedøvelsen var egentlig i boks. jeg var våken, å mannen fikk være med. Han spurte selv om han fikk være med, å de sa at hvis han "tålte" det så fikk han være med :) Var hvertfall veldig godt å ha han rett ved siden av meg så jeg kunne se på han å få fokuset bort fra alle de grønne menneskene... [:)] Tror praksisen er forskjellig fra sykehus og om det haster [;)]

Mener det er slik at ved hasteKS får mannen være med (du får spinalbedøvelse) mens ved katastrofeKS (narkose) får ikke mannen vere med... Ved katastrofeKS skjer alt veldig fort, og de gjør kun det absolutt nødvendigste av forberedelser...

Men selvfølgelig kan det vel være årsaker som gjør at de helst ikke vil ha far der..

Ble hastekeisersnitt og samboer fikk være med.

ORIGINAL: MammanTeOlai

Samboeren min fikk være med. Hastesnittet ble bestemt kl.14, gutten vår var ute 14.27, så her gikk det ganske fort. 

Samme her, ble bestemt kl 00.00 og gullet var ute 00.27. Pappa'n rakk akkurat å være med (jeg hadde sendt han ut for å kjøpe drops[8D]).

ORIGINAL: Renate Røverdatter

Han fikk ikke være med. Fikk beskjed om å sitte å vente på ganga[:(]. Og det var ikke livstruende for hverken meg eller babyen. Altså det var akutt ks og ikke katastrofe ks.

Dumt at han ikke fikk være med da[:(]    De var sikre på at babyen vår var død, derfor han ikke fikk være med. MEN det var hun ikke[:D]

ORIGINAL: Imogene

Nei, mannen fikk ikke være med da fødselen endte i hastesnitt.
Jeg ble lagt rett i narkose, og han innlosjert på et lite venterom.

her også

Min sambo fikk være med. Ks blei bestemt klokka åtte. Klokka ni var jeg på bordet og 21.40 var han ute[:)]

Hadde haste KS i mai 2010 og pappan til babyen fikk verme inn på oberasjonsstuå [:)]

Om mannen får bli avhenger av flere ting. 1. Bedøvelses type 2. Type hastekeisersnitt. Det er 3 ulike typer hastekeisersnitt og av det er det kun ved katastrofesnitt(grad 1, der en trykker på en alarm og forsvinner med mor) at mannen ikke får være med. Også her kan mannen være med hvis operasjonsstuen er i nærheten/tilknyttet til fødeavdelingen(ofte kun ved store sykehus) og mor allerede har en velfungerende ryggbedøvelse(enten spinal eller epidural). Om han rekker frem etter å ha skiftet klær og sånn..er en annen sak, da det ofte går svært raskt ved denne typen snitt.
Dersom mor må legges i narkose, fordi hun tidligere ikke hadde bedøvelse eller ryggbedøvelsen ikke fungerer godt nok, kan ikke mannen bli med. Alle andre typer hastekeisersnitt der man har god tid til å legge epidural bedøvelse er vanlig at mannen er med.
Når det er sagt så har ulike sykehus, sikkert litt ulik praksis. Håper dette oppklarer litt.. :)

Min kjære var med, dette fordi jeg hadde epudral og spinal bedøvelsen kunne settes i denne. Om ikke så ville jeg ha blitt langt i narkose og mannen kunne ikke ha vært med. Tok 20 min fra bestemelsen var tatt og og jeg kunne ta på min lille gutt

Back
Topp