AKUTT BRONKIOLITT -IGJEN?

Juli_august2015

Gleder oss til nr. 2 :-)
NÅ er det faktisk kanskje et år siden jeg var her sist, så det er sikkert ikke mange som husker meg, men likevel har jeg altså et spørsmål, som jeg håper noen kanskje kan svare på!

Sønnen min ble født i uke 37+3. Da han var ca 6 mnd fikk han akutt bronkiolitt og måtte legges inn, men ble skrevet ut dagen etter. Etter denne gangen har han fått store pustevansker med en gang han blir litt forkjølet, og dette gjør at han ikke får sove, og heller bare gråter.
Vi har funnet ut at det eneste som faktisk hjelper er saltvannsinnhalasjon, så vi fikk låne et av sykehuset i en periode.
I dette øyeblikk er jeg alene hjemme med guttungen, og ikke har jeg bil, så jeg kan ikke bare dra han med meg til sykehus eller legevakt.
Han sovnet i armene mine isted, men med en gang jeg la han ned, hylskrek han igjen, dette var for ca 10 min siden og han er fortsatt like hjertskjærende.
Det jeg lurer på er om noen har noe erfaring med dette? Er det noen tiltak som kan gjøres? Luftrenser på rommet? Bytte ut vinduer som er gamle? Gjennomlufting av soverom? sette hodehøyden på senga oppover(gjort)? Han hadde ikke særlig feber, men jeg ga han likevel en paracet for at han kanskje kunne roe seg litt ned.
Bør jeg ringe til sykehuset eller legevakt, eller er dette bare en forbigående ting???
Begynner å bli ganske sliten og lei nå.... Kjenner vel legevakta inn og ut snart..........

Hei på deg! Håper du fant ut av det. Det er ganske dødt her inne for tiden. Jeg synes man skal ringe legevakten hvis man er urolig! Hvordan går det nå?

Har ingen erfaring med det, men hadde ringt legevakt:)

Hvordan går det nå?
Har ingen erfaring med dette, men legevakta kan du ringe bare for å spørre om ting også!

Back
Topp