Akutt blodtrykksfall

Stjerna

Betatt av forumet
Januarhula 2014
Sensommerbarna 2016
Da har jeg hatt min første skikkelige blodtrykksfall.
Finnes ikke noe mer ubehagelig enn dette..
Må legge meg ned, begynner å kaldsvette, det føles ut som om jeg skal besvime og kaste opp.

glad dette skjedde hjemme og ikke ute blant folk, ukult å ligge rett ut på et senter eller på gata..

Noen fler som har hatt dette?

Eg hadde det noken ganger på slutten av forrige graviditet, veldig ekkelt. Fekk det på senteret og måtte bare springe ut for å få frisk luft, såg sikkert lur ut :-p

Kom meg ikke til døra 10 meter unna engang. Blei så dårlig så fort...
Verst er det når man er alene hjemme..

Eg har HG og trudde første gangen at eg blei dårligere pga varmen i senteret og eg skulle søren ikkje spy inne :-p Heile turen ut så såg eg ingenting pga "stjerner" foran augene.
Men veldig ekkelt og kjedelig er det.

Jeg hadde dette mye i forrige svangerskap men det var mye senere da. Når jeg hadde sf, da hadde jeg i utgangspunktet forhøyet bt.

Kom alltid rett etter jeg hadde dusjet.

<3 sønn nov 07 og ny spire på vei 4.2.14 <3

Huff, jeg føler virkelig med deg! Slet med det siste 10 ukene i forrige svangerskap, besvimte i hytt og pine. Heldigvis kjente jeg det komme etterhvert og rakk å ta meg for i fallet så slo meg sjelden.​
Blodtrykket mitt nå starter lavere enn sist, 91/71 så spent på hvor lenge jeg holder nå før det er på´n igjen..​

Jeg får blodtrykksfall av og til..fryktlig ekkelt, men kjenner heldigvis igjen tegnene, så rekker stort sett å legge meg ned. I tillegg faller blodtrykket mitt nesten hver gang jeg reiser meg opp, veldig plagsomt, men har nesten lært meg å leve med det..blir spennende å måle trykket hos legen til uka!

Hadde det for noen dager siden, da jeg var på vei ut av butikken (heldigvis er det bare noen meter hjemmefra). Ble plutselig helt svimmel og kvalm, kaldsvettet som bare det og synet ble helt tåkete. Da jeg endelig kom innenfor dørne havnet jeg rett over doskåla og deretter på sofaen. *Dette var kjempeskummelt* Håper aldri det skjer igjen :(

Back
Topp