Akupunktur

x1xnore

Andre møte med forumet
Er det noen som har prøvd akupunktur som smertestillende under fødselen? Hva slags effekt har dere hatt? Må gjerne også si hva slags effekt dere har hatt av Petidin. Håper noen kan svare[:)]

Jeg prøvde akupuktur under fødselen. Jordmor satt en nål i oppå hver fot og en midt på hodet. Syntes ikke det virket noe særlig, fikk det helt i sluttfasen. Fikk vite av jordmor etter fødselen at de to hun hadde satt på føttene mine bare var for å få sterkere rier. Fra jeg fikk akupunkturen og til jeg var ferdig gikk det ca ett kvarter. Hadde ingen annen form for smertestillende. Ville ikke bruke lystgass, fikk heller en varm rispose i korsryggen. Det var deilig. Lykke til![:)]

Hei,,,har ikke prøvd akupangtur under fødsel, men før fødsel....gikk over tiden med han jeg fikk sist, da ble det satt nåler dagen før fødsel....så det hjalp vel tror jeg, men er ikke sikker....men man blir roligere av det.

En annen ting...jeg har nå fått to behandlinger med akupangtur hos jordmor, pga. bekkensmerter, delvis låsning.....enten er den dama mirakeldama eller så er det nok nålene som har gjort meg smerte fri ja[:)]Helt utrolig...ny hverdag....hun sa det kom til å vare i 3\4 dager og nå kjenner jeg det kommer snikende tilbake, men skal dit på torsdag å få ny behandling!

Detter bør prøves av andre med samme problem!ANBEFALES!!

Jeg fikk akupunktur både for å fremskynde fødsel og mot smerter..
Ingen av delene hjalp på meg, merka ingen forskjell...
Men så var det ingenting anna som hjalp heller.. Jeg fkk piller og sprøyter, men var like vondt..
Epiduralen tok toppen av riene, men da måtte jordmor øke dosen for hver ri..
Og snart sa det jo stopp da, kunne jo ikke øke dosen hvor lenge som helst..
Det eneste som hjalp meg, var lystgass.. Jeg merka ikke at jeg ble ør i det hele tatt, jeg tok bare opp maska da jeg kjente ria kom, og den hjalp meg å puste.. Ellers klarte jeg ikke det..

Men har egentlig tro på akupunktur jeg.. [;)]

Virker ikke epidural også inn på ungen? Det har jeg hørt, men stemmer det?

Minimeg du har nok rett, fant dette på side:

Blir barnet påvirket av epiduralbedøvelsen?
Epiduralbedøvelse regnes som en svært skånsom smertelindringsmetode for barnet. I enkelte tilfeller er det til og med svært gunstig med epiduralbedøvelse for barnet. Blodgjennomstrømmingen i morkaken kan forbedres. Dermed bedres surstofftilførselen fra moren til barnet.

Epiduralbedøvelse fjerner mesteparten av smertene under riene
Den har ingen innvirkning på barnet.

Det er jo godt å vite for dem som ønsker bedøvelse

Back
Topp