Akupunktur...

Bergtussa

Forelsket i forumet
Jeg har jo gått til akupunktur lenge pga bekkenløsning...
Men på mandagen var jeg hos henne igjen (hun er også jordmor) og mener at jeg er klar til å føde og at terminen ved UL ikke stemmer...Noe jeg har prøvd å si heile tia...

Så hun kikker på meg og sier " hmmm...hva om vi får litt fortgang på disse kynnerene/riene du har hatt de siste dagene??"
Jeg  sier jo ikke nei takk til det så hun setter i gang å stikker litt her og der [:D] Skal til henne i dag også for å trigge de punktene ennå mere....
Så hvem vet...Kansje det kan skje noe snart...Jeg er super klar jeg[:D]

Jeg har ikke merket noe særlig til  det ennå....Har jo hatt noen kynnere som har vært harde, men det har jeg hatt i 5 dager nå...så...foreløpig kan jeg ikke si å ha merket noen forskjell....

Ja det hadde ikke gjort noe...å forkorte fødselen...
 Sist brukte jeg 11 timer fra vannet gikk til ungen var ute[:D]

Synes det er litt skummelt også jeg da...PÅ mandagen når hun satte de nålene tenkte jeg " Skitt, skal jeg virkelig bli mamma snart, så begynnte jeg å tenke på selve fødselen og grue meg litt..."

Har egentlig ikke tenk noe særlig på den fødselen fordi det virker som en evighet til..men nå begynner det jo å nærme seg farlig mye...

Hadde en helt grei fødsel sist så jeg har ikke blitt skremt på noen måter, men man har jo ingen garanti på at det skal gå like greit denne gangen...

Så pass...hjelpes...tihi...[:D][:D][:D]

Jeg begynte å få rier med 5 min mellom i 22 tia på kvelden, ringte føden klokka 24, jeg hadde ikke veldig vondt men det var murringer og litt ubehadelig sa jeg til dem....."de mente det kunne være modningsrier og at det kunne ta flere dager, så jeg skulle bare sette meg i badekarret og slappe av, så gå å legge meg"

Jeg gjorde dette og gikk å la meg klokka 2 ca, verket fremdeles litt. Sambo og jeg lå å småptatet litt så smalt det til inni magen min og det begynnte å renne..."vannnet har gått".
Det var litt før 3 på natta, så nå kjørte vi bare rett opp, ringte ikke eller noe...
Jordmoren som tok i mot oss begynnte å le litt og sa "ja. ja så feil kan jeg ta" for det var hun jeg hadde pratet med tidligere på kvelden... jeg ble lagte på  registrering og hun sjekket vannavgangen, og en hel masse andre greier.Hadde bare 1 cm åpning..Så kom jeg inn på ett føde rom..
klokka 5-6 på morran hadde jeg 2 cm åpning ca...
klokka 11 var det plutselig 4 cm.
klokka 13.20 hadde jeg 8 cm og 13.30 begynnte pressriene...
fikk egentlig ikke lov til å presse da, hun ville undresøke meg først fordi hun ville ha full åpning. 'men sta som jeg er så presset jeg og 13.50 var ungen ute...

Tihi....Hjelper å stå på sitt...[:D][:D]

Skal si de kynnerene er tøffere nå....Jordmora regner med at jeg har født i løpet av få dager...

Hun hintet om at jeg ikke skulle se bort i fra at det skjedde noe i natt.. Fikk ny time hos henne til mandagen og hun regnet ikke med at jeg dukket opp der...Tihi...[:D][:D]

Skitt ass...sier jeg bare...Må si jeg merker pågangen av kynnerene....ja....Off..[&:][&:]

Back
Topp