Akupunktur

vinge

Betatt av forumet
Har noen av dere prøvd modnings akupunktur? Virker det? Når begynner man med det? Hvor på kroppen setter de nålene?

Fikk ikke før fødselen, men når jeg kom på sykehuset for å få fart på fødselen som drøya ut.. da fikk jeg noen nåler under foten, ved henda og panna.. om jeg ikke husker feil... kunne også få som smertelindring, men det orka jeg ikke :p for de på sykehuset var ikke så flink til å sette nåler som en ordentlig akupunktør ;) hadde akupunktur i begynnelsen av det svangerskapet for å se om det funka på kvalmen og forhindre andre gravidsmerter som bekkenløsning,livmorstrekk osv.. funka på det meste unntatt kvalmen :p

Førstegangs, så ikke prøvd før.. Men jordmoren på helsestasjonen jeg jobber, driver med dette :-) Så jeg skal prøve :D Vet ikke hvor hun setter nåler ennå.. Hun da hun pleier å starte i uke 37. Har satt opp timer ukentlig fra uke 36+2.. Blir spennende ;) Er ikke så mye forskning på temaet ennå, men det som er av forskning viser effekt på bl.a riene.. Må vel mer forskning til for å bevise om det fungerer, men så lenge det ikke skader, så vil jeg gi det et forsøk ;)

Hadde det forrige gang... Tre ganger før fødsel - modningsakp. Var bare vondt og dyrt, gikk i 2 døgn me rier... Prøvde under fødsel også mn d var også vondt og hjalp ikke... Så skal ikke gjentas her...

Back
Topp