Akupunktur

Oktoberjenta

Elsker forumet
Noen her inne som har vært og tatt akkupunktur nå mens dere er gravide?
Hvorfor og hvor mange ganger har dere vært? Hjalp det?

Jeg har tatt akupunktur siden ca uke 12 pga bekkenløsning hovedsakelig, men også pga kvalme.. Er helt sikker på at jeg hadde vært på krykker for flere måneder siden om jeg ikke hadde gått til akupunktur. Har gått hver eller hver annen uke bortsett fra i juli da det var ferietid.. Kommer til å fortsette i allefall frem til fødsel ( og da også modningsakupunktur), men også etter fødsel tenker jeg ift bekkenløsning ( forsvant ikke før flere mnd etter fødsel sist) og ift energinivå ;)

Jeg har ikke gått denne gangen, men gikk sist. Da gikk jeg først for å bli gravid og etter jeg ble det, gikk jeg for å holde kvalmen borte. Var helt fantastisk. Jeg var som natt og dag etter timene. Jeg fikk også skupunktur under fødselen, men da ble jeg bare dprligere, så kvittet meg med nålene fort :p

jeg er så pysete at jeg tør ikke akupunktur, selv om jeg gjerne skulle tatt modningsakupunktur etter hvert hehe

Med nr 2 tok jeg modningsakupunktur fra uke 36. Vet ikke om det var det som gjorde det, men fødselen var virkelig helt super, helt etter boka (det var ikke nr 1). Denne gangen har jeg ikke tenkt å ta det, håper ikke det gjør at jeg får fødsel nr 1 igjen... Men er jo dyrt da, hvertfall der jeg gikk (500 kr per gang).. Og er ikke sikker på om det fungerer heller, eller om det er tull :P Får vel vente og se :P

Jeg hadde forresten akupunktur under fødselen med nr 1, det hjalp noen få minutter, men siden jeg hadde vondt rundt hele (både mage og rygg) og nålene satt i ryggen så tok de bare bort smertene i ryggen, som gjorde at de i magen virket verre enn før.. Gadd ikke ha det med nr 2.

gjør det veldig vondt? jeg er litt rar, finnes ikke redd for fødsel, men er livredd for akupunktur hehe

Jg har tatt både før og nå kunder graviditeten :-) tar de for mange forskjellige ting .. Å sette inn nålene er ikke vondt men om hun må "rotere" for å finne musklen så den hopper det er helt sinnsykt vondt !!!

Hvordan er modningsakkupunktur Da? Jeg har vært to ganger og fått nåler nå men merker ikke noe forskjell:/ og det er så vondt når han treffer muskelen:( betyr det at han treffer på riktig muskel som jeg har vondt på, eller gjør det vondt uansett hvilke muskler han treffer på? Er litt kjedelig å måtte betale for dette også hjelper det ikke, og egentlig burde jeg bare ta det med ro for sånn er det bare...

Når de setter rett i muskelen og det er vondt så er det triggerpunkt som man bruker på muskelknuter.. Det gjør hun jeg går til svært sjelden, hun bruker mere klassisk akupunktur på meg og det fungerer mye bedre .. og da kjennes bare et lite stikk i det øyeblikket nålen blir satt ;)

På "mobben"

Når de setter rett i muskelen og det er vondt så er det triggerpunkt som man bruker på muskelknuter.. Det gjør hun jeg går til svært sjelden, hun bruker mere klassisk akupunktur på meg og det fungerer mye bedre .. og da kjennes bare et lite stikk i det øyeblikket nålen blir satt ;)

På "mobben"

Men vil det uansett gjøre vondt når han treffer punktet når det ikke er en knute lenger? Jeg kjenner stikket når nålen blir satt og har ikke noe problemer med det Da. Har aldri vært borti akupunktur før så jeg vet veldig lite om det. Hva vil klassisk akupunktur si i forhold til sånn akupunktur som jeg har fått?

Men vil det uansett gjøre vondt når han treffer punktet når det ikke er en knute lenger? Jeg kjenner stikket når nålen blir satt og har ikke noe problemer med det Da. Har aldri vært borti akupunktur før så jeg vet veldig lite om det. Hva vil klassisk akupunktur si i forhold til sånn akupunktur som jeg har fått?
Triggerpunkter krever ikke utdannelse som akupunktør. Er mange fysio- og manuellterapauter som gjør det også. Klassisk akupunktur behandler på en annen måte gjennom energibaner i kroppen. Dvs at de f.eks setter nåler i stortåa som kan behandle plager en annen plass i kroppen (de tenker på en helt annen måte og ser kroppens helhet, ikke bare den enkelte knute). Og nei det gjør ikke vondt uten knute som det gjør med knute..
Det er vondere å ta blodprøve i fingeren enn klassisk akupunktur ;)

På "mobben"

Triggerpunkter krever ikke utdannelse som akupunktør. Er mange fysio- og manuellterapauter som gjør det også. Klassisk akupunktur behandler på en annen måte gjennom energibaner i kroppen. Dvs at de f.eks setter nåler i stortåa som kan behandle plager en annen plass i kroppen (de tenker på en helt annen måte og ser kroppens helhet, ikke bare den enkelte knute). Og nei det gjør ikke vondt uten knute som det gjør med knute..
Det er vondere å ta blodprøve i fingeren enn klassisk akupunktur ;)

På "mobben"

Da henger jeg litt mer med her:) takk for svar

gjør det veldig vondt? jeg er litt rar, finnes ikke redd for fødsel, men er livredd for akupunktur hehe

Gjør ikke vondt med modningsakupunktur (eller som smertestillende under fødselen), mindre vondt enn å måle blodprosent i fingeren :)

okei, er litt fristet da hun fysioterapeuten min er utdannet akupunktør og tilbyr modningsakupunktur de siste ukene så lenge man ikke har født tidligere før.
hadde liksom ikke gjort meg noe om det kunne gjøre at hun kanskje kom en uke eller 2 før tiden da jeg allerede nå er fullstendig utslitt hehe

Back
Topp