Akupunktur under fødsel

Mamsemoms

Forumet er livet
Februarlykke 2016
Jeg fikk litt øya opp for akupunktur etter forrige fødsel. Morkaka ville jo ikke ut og etter en halvtime hvor jeg skulle hoste forsiktig på komando sier jordmor at vi kan prøve akupunktur hvis jeg ville, ellers måtte de ta den kirurgisk. De satte en nål i lilletåa mi og ut sklei hele kaka :-)
Jeg ble så imponert!

Så har tenkt litt på akupunktur som smertelindring og lurer på om noen har erfaring med det?

Jeg fikk litt øya opp for akupunktur etter forrige fødsel. Morkaka ville jo ikke ut og etter en halvtime hvor jeg skulle hoste forsiktig på komando sier jordmor at vi kan prøve akupunktur hvis jeg ville, ellers måtte de ta den kirurgisk. De satte en nål i lilletåa mi og ut sklei hele kaka :)
Jeg ble så imponert!

Så har tenkt litt på akupunktur som smertelindring og lurer på om noen har erfaring med det?
Ingen erfaring med det som smertelindring. Men tror godt det kan fungere. Tror ikke man skal undervurdere kineserne og østlige metoder. De driver vel stort sett "bare med sånt" i noen strøk, og det virker jo på de med trua der.. så .. :)

Fikk akupunktur da jeg skulle ha eldstemann for 7år siden, på et øre å midt oppå hode. Men midt i sermonien var ene nåla borte, så det ble storstilt leteaksjon, tatt seg ut om jeg har satt meg på den å fått akupunktur i rompa i stede :p
Enden på visa er at jeg vet ikke om det funka noe sælig, da jeg fikk tre typer smertelindringer på en gang...

Jeg fikk ei nål i hodet forrige gang for mer effektive rier eller smertelindring -vet ikke hva det var for, men synes ikke den hadde no for seg-var etterhvert bare i veien.
Men går ut fra at det fungerer for noen, ellers ville de vel ikke tilbudt det.

Har ikke hatt noe effekt på meg, ikke modning, smertelindring eller bedre rie effekt.

Jeg fikk det som smerte lindring forrige fødsel men syntes selv det ikke hadde noe effekt.. Da vi gikk igjennom fødselen dagen etterpå viste det seg til at rett etter nålene var satt så begynte babyen å klare å jobbe seg nedover.. så tydelig at det hadde effekt selv om jeg ikke forsto det på tidspunktet

Har ikke fått det som smertelindring men jeg gikk flere ganger til en akupunktør for modning, "sette igang" fødsel og at jeg skulle få en lettere fødsel. Jeg gikk 1 uke over tiden, og hadde en fødsel fra helvete på 2 døgn. Så kan ikke si jeg har trua:p

Jeg fikk deg under første fødsel for 7 år siden, de datt ut i hytt og pine :P Så fikk vel ikke den virkningen de skulle gi :P

Jeg har prøvd akupunktur mot menssmerter, og det fungerte bra. Så jeg tenker at det skader ikke å prøve det under fødsel også, hvis jeg får muligheten til det. Det gjør det i hvert fall ikke verre:p

Det var eneste smertelindring jeg fikk sist.det hjalp meg å puste bedre og ikke hyperventilere.om det hadde vært mindre vondt uten det vet jeg ikke!

Jeg var jo hjemme fra 3-9 cm, lagde lasagne, spiste lasagne, hadde sex og så på tv mellom riene. Måtte bare legge meg ned på kjøkkengulvet når riene kom, så ikke sikkert jeg kommer til å trenge smertelindring, men sikkert kjekt å prøve dette uansett. Det var liksom ikke før 9+ cm at det var inni hælvettes vondt og Ungen ville jo pokkern ikke ut:P

Jeg ELSKER og SVERGER til akupunktur :) Jeg tar akupunktur hver uke, både for hodepine, nakken og ikke minst for å få mer energi. Sistnevnte fungerer som gull. Jeg har tatt akupunktur under fødslene, men mest for å slappe av, og før forrige fødsel tok jeg modningsakupunktur, og fødselen var som en drøm i forhold til fødsel nr1 :)

Jeg ELSKER og SVERGER til akupunktur :) Jeg tar akupunktur hver uke, både for hodepine, nakken og ikke minst for å få mer energi. Sistnevnte fungerer som gull. Jeg har tatt akupunktur under fødslene, men mest for å slappe av, og før forrige fødsel tok jeg modningsakupunktur, og fødselen var som en drøm i forhold til fødsel nr1 :)
Kult! Modningsgreia, hvor får man det?:-)

Jeg fikk litt øya opp for akupunktur etter forrige fødsel. Morkaka ville jo ikke ut og etter en halvtime hvor jeg skulle hoste forsiktig på komando sier jordmor at vi kan prøve akupunktur hvis jeg ville, ellers måtte de ta den kirurgisk. De satte en nål i lilletåa mi og ut sklei hele kaka :-)
Jeg ble så imponert!

Hei. Med min første, ble jeg tilbudt dette. Å med det smertehelvette jeg hadde, hadde jeg mest lyst å spytte på hun som tilbydde meg;) men tenkte bedre å prøve en å ikke prøve. Hun satte i øret å under navelen å den i øret vridde hun på så hele øret ble sånn rødt å ømt. Men vet du hva, det funka det funka så bra at jeg ble helt sjokkert. Hele kroppen fikk slappe av en stund å jeg eller samboeren trodde ikke våre egne øyne. Hadde ikke trodd di nålene skulle ta den smerten. Men fikk gid hvile pause å har fått troa på dette nå :) med andre fikk jeg en sprlyte i ryggen å trykte ut ett barn på 10 min som jeg ikke kjente noe av så må si det var bedre men ikke alltid alt virker eller;)

Hei. Med min første, ble jeg tilbudt dette. Å med det smertehelvette jeg hadde, hadde jeg mest lyst å spytte på hun som tilbydde meg;) men tenkte bedre å prøve en å ikke prøve. Hun satte i øret å under navelen å den i øret vridde hun på så hele øret ble sånn rødt å ømt. Men vet du hva, det funka det funka så bra at jeg ble helt sjokkert. Hele kroppen fikk slappe av en stund å jeg eller samboeren trodde ikke våre egne øyne. Hadde ikke trodd di nålene skulle ta den smerten. Men fikk gid hvile pause å har fått troa på dette nå :) med andre fikk jeg en sprlyte i ryggen å trykte ut ett barn på 10 min som jeg ikke kjente noe av så må si det var bedre men ikke alltid alt virker eller;)
Musikk i mine ører! Er litt preget av en oppvekst med mor som jobber innen det alternative, så alternativ smertelindring må jo være verdt et forsøk! :-)

Jeg fikk aku. Som både smertelindring og for å få ut morkaka. Hadde null effekt på smertene, men morkaka kom ut i en fei :-P

Jeg fikk aku. Som både smertelindring og for å få ut morkaka. Hadde null effekt på smertene, men morkaka kom ut i en fei :-P
Haha samme her! Hadde vel ikke troen jeg men den sklei ut på sekundet!

Musikk i mine ører! Er litt preget av en oppvekst med mor som jobber innen det alternative, så alternativ smertelindring må jo være verdt et forsøk! :-)

Ja hvorfor ikke tenker jeg nå, hadde aldri trodd det virket. Men nå vurderer jeg faktisk akupunktur for andre ti g. Stress, for eksempel;)

Back
Topp