Akupunktur mot kvalme?

Babykos<3

Forelsket i forumet
Lurer veldig på hvordan jeg skal holde ut denne kvalmen, i forrige svangerskap kastet jeg opp til godt over uke 20. Så nå vurderer jeg å prøve akupunktur. Noen som har efraring med det? Og vet eventuell pris? 

Hei :). Deler gjerne om det er noe jeg kan bidra med inne hos dere. Jeg har brukt det en gang ved kraftig hyperemesis hvor det ikke hjalp noe. Men ved "vanlig kraftig kvalme" har det hjulpet. Jeg var fortsatt kvalm men om jeg brakk meg kastet jeg ikke opp. Og det gjør mye for formen. Når man beholder maten blir man ikke svimmel og slapp i tillegg. Det sammen med postafen gjorde  mye for kvalmen som varte frem til uke 18. Massevis av lykke til med kvalmen :). Gikk hos jordmor som hadde egen akupunkturpraksis. 300kr første gang, og 200kr pr gang etter det. Gikk 1-2 ggr pr uke frem t.o.m. uke 13.

Heisann
I forrige svangerskap gikk jeg til akupunktør, kostet flesk, men det holdt motet mitt oppe. Og hadde annenhver dag uten oppkast...
Gikk i fem mnd, men var avhengig av å slappe helt av etter behandlingen.

Tusen takk for svar, dere;) 
Veier veldig for å prøve ut dette, syns det er så slitsomt med denne kvalmen, særlig i forhold til å ta seg av lillejenta hjemme. Og skal det vare i ennå 12 uker til, slik som sist.. ja, det kan jo ta motet fra enhver;)

Har ikke prøvd men vet at forskning viser at akupunktur hjelper de som mottar strålebehandling mot kreft og er kvalme av den grunn.

Jeg ble anbefalt akupunktur mot kvalme. Mange som sa dette fungerte. For meg funket det overhode ikke, og jeg brukte mye penger (som ble helt bortkastet på det..) I tillegg var det utrolig ubehagelig å ligge på rygg på en benk 20-30 min og skulle "slappe av".. men fikk det som sakt anbefalt av flere som det hadde fungert for.

Jeg har ingen erfaring med det selv, men har hørt at det har fungert for andre. Det er jo verdt et forsøk uansett :) Kvalme/oppkast frem til uke 20 høres jo ikke særlig festlig ut.. Spesielt når en har eldre søsken som også krever sitt. Det legger jeg godt merke til med denne graviditeten. Det var litt enkere når en kun hadde seg selv å tenke på hehe :) 

Lykke til med kvalmen. 

Back
Topp